Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Helsingin kameramafia mallikuvausta 15.10 klo 11.00 Mäntsälä

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana nieppi, 14 Syyskuu 2005.

kannanpa minäkin mielipiteeni kekoon tuon päivän kulusta.

ensiksi: oli hirmu hauskaa toimia mallina, ekaa kertaa niin että joku ohjaa, eikä vain istua passikuvassa, kiitos kaikille. aikas monta minuuttia sai pyöriä, niin että lämmin tuli, ja seuraavana aamuna se tuntui joka puolella kropassa...

toiseksi: käsitin jostain syystä, että kun porukalla mennään samaan paikkaan, niin että olemme vuoroin malleja, kuvaajia, avustajia, kannustajia ym., niin silloin ilman muuta ideatkin jaetaan. ei tullut mieleenkään, että minulla olisi ollut jotenkin yksinoikeus esim. kahvila-asetelmaan, jonka rakensin. sain itse paljon oppia siitä, kuinka etsitään valoja ja kuvakulmia ym. olisi tuntunut hassulta, jos siinä olisi alkanut ajaa muita pois. sinnehän voi kuka vaan mennä milloin ja kenen kanssa vaan tekemään yksityisasetelmia. toivon, ettei kelleen jäänyt pahaa mieltä! ja todella kannattaa ottaa uusiksi, nyt ideatkin varmasti kypsyvät, kun tunnetaan.

kolmanneksi: sattuiko kukaan korjaamaan talteen kevyttä slikin kolmijalkaa? en löydä sitä mistään...

1. Anonymous

Anonymous Guest

2. Tare sulje tää topicci!! eiköhän tää ala oleen tässä. Kaikilla oli hauskaa ja ensikerralla sitä hauskaa on potenssiin 3 pistefi.

3. Toi on just se nieppi mistä puhuin...IHAN KURKO ja muutenkin koko setti on hyvä. Toisaalta en oo yhtään huonoa kuvaa nähny koko setistä...ai on yks...mut se onkin ihan eri juttu;)

4. peet

peet Member

764
    0
    16
    No perhana! Enpä ollut itsekään tuota huomannut, tuossa on jo otetta, hyvä kuva. GF:stä saisi aikaiseksi vaikka mitä, jos vain äijän saisi omaan käyttöön päiväksi.

5. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Ei se mua sinänsä haitannu, että kaikki kuvas samaa, mut musta se on periaatteessa tylsää. Siksi mä en kuvannu esim. GF:ää tai Nieppiä alakerrassa vaikka vähän melkein teki mieli. Ja oisin halunnu ottaa kuvan myös susta Annamaija, pyörähtelemässä, mut sekin kuva otettiin kymmeniä kertoja ;-).

Se, kun vein GF:n ylös ja sitten kaikki tuli perässä niin ei sekään sinänsä haitannu, mut se että mä en kuvannu salamalla ja aika moni muu kuvas...

Niin, seuraavalla kerralla pitää heti alusta jonkun ottaa homma haltuun ja sanoa, mitä oli tarkotus tehdä. Silleen sen saa menemään niinku pitikin, mut nyt jäi se suunniteltu pienissä ryhmissä kuvaaminen sikseen.

6. vaikken mukana ollutkaan niin sanon tän. (kun ponnekas keskustelu minua miellyttää)
    mallin ja kuvaajan välinen vuorovaikutus menee perseelleen kun paikelle tulee muita sohimaan piippuineen.
    katsokaa vaikka hääkuvista ryhmä/hääparikuvia joissa on eno-pauli tullut lokkina paikalle nokkimaan...
    yks kattoo kattoo, toinen kattoo... ja kolmannesta ei tiedä mihin...
    ..ja seuraavaksi minä tulen kanssa mukaan.

7. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Lupaat vaan. Minusta tuntuu, että tästä on kokemusta :-D!

8. mutta jos muhun jo nyt voisi luottaa, jos mä olisinkin muuttunut ,)
    eikö se mene jotenkin noin?

9. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Kait se menee, mut onneks mä olen fiksu noita ja siksi osaan laittaa sunkin lupaukset toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ;-). Mut joo, ois hauskaa jos tulisit. Kuten myös jos Peet ja Samikin saatais seuraavaan hommaan.

10. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63
    Ai tää menee nyt ammatilaisten temmellyskentäksi, mä siirryn suosiolla sivuun ;)

11. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Höpöhöpö. Muistini mukaan molemmat herrat tekevät vielä ammatikseen muuta.

12. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63
    Joo joo, mutta kyllä tuotokset puhuvat toista...... Sama koskee myös sinua 8| :)

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Höpsis tuohonkin :). Odota vielä hetki niin näät mun kuvat. Ei hurraamista.

14. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Siinähän sitä oppii kun katsoo ammattilaisten tai "ammattilaisten" tekemistä. Ja asiasta toiseen, vastoin muutamien gurujen viisauksia paukutin Mäntsälässä menemään kameran omalla salamalla, sillä samalla salamalla millä ei tee mitään. Omasta puolestani toivotan siis kaikki halukkaat kekkereihin mukaan, kalustosta ja taidosta riippumatta, pääasia notta on halua olla mukana. Helin kuvia odotellaan ja ainakin Simoksesta otettiin kuvia joita ei ole vielä näkynyt?

Ou jea, aloittelija on puhunut.

PS. Nieppi, olen otettu (en takaapäin) saamastani huomiosta koskien kuvia viulunsoittajasta. Idea tuli kun näin viulun eli kiitos siitä AnnaMaijalle. Kuvia ottaessa Focker kysyi miten mennään ja totesin, että vedä sinä niin minä kuvaan. GF on liian hyvä malliksi, ei tarvitse pahemmin ohjata. Sama "Hitman" kuvissa, ainoa ohjeistus minkä annoin Fockerille oli, että kävele hitaammin. Muuten mentiin perstuntumalla.

15. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    117
    63
    Joo ne Hitman kuvat oli kans rock. Varsinkin se MV:ksi käänntty, tuli mieleen toi näyttelijä, toi toi....
    noh. mikä se nyt oli..
    Bruce Willis

16. Anonymous

Anonymous Guest

Joo, mun mielestä GF vois muuttaa nimimerkiksi "Villiksen Pruse".

17. Mä en ainakaan jätä mistään hinnasta väliin. Ja mitä mun ammattilaisuuteen tai ylipäätään koko helkkarin hommaan ja suhtautumiseen tohon kuvaamiseen liittyy kyllä enemm'än hauskanpitoon. Mulle on ihan yks lysti mitä mieltä ihmiset on mun HOL-GA kuvista. Minä roiskin ja muut katelkoon jos siltä tuntuu AIVAN SAMA

18. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Nyt on pari Mäntsälä-otosta kuvissa. Tylsiä, mut niin taitaa olla kuvaajakin ;-)

19. Jossei nyt kuitenkaan..