Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Helsingin kameramafia mallikuvausta 15.10 klo 11.00 Mäntsälä

Keskustelu osiossa 'Kuvaustapahtumat & valokuvanäyttelyt' , aloittajana nieppi, 14 Syyskuu 2005.

kun tarpeeks kauniisti pyytää, niin holgamies pystyy näköjään mihin vaan ;)

1. nokku

nokku Active Member

2 456
    0
    36
    Joopa-fackin'-joo. Näin äkkiseltään (kuva/galleria -osio) aamuyöstä katsottuna teikäläisen tulkinta miitistä melkolailla "ygönen".

2. vn

vn

1 464
    0
    0
    Jep.. Näyttää hyvältä.

Vesku

3. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    NIEPPI: "Mee Mikko tonne hissikuiluun ja työnnä käsi tosta reiästä."
    Minä: "Siis mitä v..?!"
    NIEPPI: "Mene nyt!"
    Minä: "Roger."

Kun pääsin kuiluun niin..

ANNAMAIJA: "Työnnä pää ensin."
    *KLIK*
    ANNAMAIJA: "Kiitos."

Ei se nenä tässä niin ISOlta näytä ;)
    Ankkakuva on muuten mukava, rauhallinen.

4. Anonymous

Anonymous Guest

Joo, hyvä kuva ankoista. Oliko ankkojen pesä mukana? Mä en ainakaan sitä nähnyt, vai oliko se GF:n laukku niiden pesä?

Raimon kuvista tämä on todella hieno:
    http://www.bwportfolio.com/mantsala/gf.jpg

5. Valitettavasti myös liian pimeitä mm.se jossa GF istuu sikari kädessä ja vasemmalle puolelle jää viskipullo ja-lasi.
    Valaistuksen säädöllä vaikka Photarissa siitä olisi saanut kuvan,nyt ei toimi mielestäni niinkun pitäisi .

6. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Kuvia näkyviin prkl tai..

7. kiitos! ankkojen pesää minen myöskään nähnyt, luulen et ne on ns. muuttoankkoja = koti on siinä mihin päänsä kallistaa.

8. GF & sikaarista tulee vääjäämättä mieleen, sukulaiseksikin sanottu mene ja tiedä, Sipeliuksen Janne??
    Teissä on paljon yhteistä muutakin kuin kalju ja sikari myös toi koknakkipaukku sopii siihen myös erittäin hyvin ??? Oletko mahdollisesti Jannen kolmois-olento ?!?!??

9. Janne on mun Idoli...oikeesti, Mulla on sen kuvakin seinällä. Toi hivelee sanoit sitten vitsinä tai et.

10. simos

simos Ylläpidon jäsen

8 444
    442
    83
    Laitoin muutaman kuvan esille tonne kuvaosion puolelle... mm. tää mukana...

11. GF kyllä tarkoitin aivan aidosti , en huulena !
    Tarkoitin myös sukulaisuuttani, että Jannen pitäis olla sukua, edesmennyt Äitini puhui Sipeliuksen Tädistä eli hän tarkoitti Jannen siskoa tällä tädillä?
    Olen itse myös Jannen sävellysten ihailija niitä löytyy vahoilta älppäreiltä kuin myös nyky seereeiltä!

Taitaa toi vaimokin olla Jannen ihailija kun sillä on niitä Jannen kuvia niillä vihreillä paperilappusilla, joita oli joskus meirän maassa oravannahkojen korvikkeina!

Siis olkaame Sipeliuksen Jannen ihailijoita !!!

12. iiuu

iiuu

142
    0
    0
    Kun sekä etäisyys että sää estivät Etelä-Suomen turneen, niin noista upeista kuvista heräsi kysymys, moniko osallistuja säilyi hengissä tuosta pistooli-miekka-viikate-holga-karnevaalista?

13. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Kattelin pikavilasulla noita kuvia tästä viestiketjusta ja valokuvien puolelta. Olipa hauskoja ja hyviä! Huomenna laitan muutaman oman, tai ehkä vaan kaks ku mä en kuvannu kuin Simoa ja GF:ää... Ja joo, otin yhden omakuvankin, mut se meni filkalle ja pitää viedä kauppaan saakka kehitykseen.

Öitä ja vielä kerran kiitos! Millos uusitaan?

14. Täytyy todeta yleisesti kuvista, että mainioita kaikki! Paikka on ollut varmasti hieno ja osaavia kuvaajia mestoilla. Olisi melkein pitänyt lähteä mukaan oppiin.

15. Ihan milloin vaan mä oon siellä 5min ennen sovittua kellonlyömää.

16. Tilaisuus oli todella hauska ja kuvat ovat olleet hienoja mitä olette näyttäneet. Mutta pakko olla ikävä heittää alkuperäisen aiheen mukainen kysymys ilmoille.
    Kuinka moni ohjasi mallia?

Nyt oli helppo kuvata kun oli kokenut ja innokas malli mutta näytti siltä että malli vei kuvaajia!
    Jos olisi ollut hiljainen ja ujo malli niin kuvia ei olisi tullut yhtään.
    Esimerkiksi Arturin oli turha tehdä kaksi erillistä galleriaa, sillä molemmissa gallerioissa artur vaikutti mallien toimintaan yhtä paljon. En tarkoita etteikö arturin kuvat olleet hyviä, sillä hyviähän ne olivat.
    Alkuperäinen ajatushan oli että vuorotellen ollaan mallina ja harjoitellaan sitä mallin ohjaamista. Mallin ohjaaminen on kuitenkin ihan hyvä taito osata ellei aina meinaa olla kameroineen vain sivustaseuraajan osassa ja vain dokumentoida muiden ideoita.

Tämähän ei poista sitä tosiseikkaa että tuo tapahtuma oli pirun hauska ja siellä oli kuvaamista enemmän kuin tapaamisissa yleensä.

17. Artun gallerian ohjasi täysin,vain,ja ainoastaan Heli. Kiitokseksi siitä sai ison lauman kuvaajia ympärileen häiritsemään. Noh toki sitä intopuikeena lähtee mopo käsistä mutta perään kuulutan toisaalla ensi kerran sääntöjen tiukempaa noudattamista. Samassa myös avauduin malliasiasta..

18. artur

artur

227
    0
    0
    Propsit mallille siitä. Tämä oli ensimmäinen kerta kun paneuduin näin paljon (tai vähän) muotokuvaukseen muun kuin vaimon kohdalla ja tietämättömyys miten asia hoidetaan mallin kanssa sai mut räpsimään kuvia sivusta.

Mulla oli sellainen fiilis, että paikalla oli paljon innokkaampia muotokuvaajia kuin itse ja tahdoinkin antaa heille mahdollisuuden ohjaamiseen sillä aikaa kun olin se passiivinen kuvaaja. En ole vielä sisäistänyt sitä faktaa että mallia voi ohjata, koska tähän asti olen saanut iloa siitä kun kuva onnistuu ilman että pitää ohjata mallia liian paljon... esimerkkinä omat vilkkaat lapset joita ei edes voi ohjata.

Tein kaksi galleriaa selvän teeman mukaan. On tämä uusi tuttavuus nimeltä muotokuvaus ja toinen itselleni perinteinen yksityiskohtakuvaus. Miksi niitä olisi pitänyt sekoittaa yhteen? Muotokuva on silti muotokuva vaikutin mä mallin ilmeisiin ja asentoihin tai en.

Varmasti on hyvä taito ja haluaisinkin joskus oppia sen. Ehkä näin uuden porukan kanssa se kynnys mennä väliin ja komentelemaan mallia oli aika korkealla.

Mä olen aina halunnut löytää tuollaisen paikan kuvausta varten ihan jo niiden yksityiskohtien vuoksi. Koska details-kuvaus on kumminkin se mun juttu sai se mut innostumaan hiukan liikaa. Eli tuli seikkailtua rakennus läpi vaikka olisi pitänyt pysyä teemassa.