Olen tässä viikon verran pyörimässä pääkaupungissa ja pitäisi ostaa filmiä. Missä keskusta liikkeessä on tällä hetkellä monipuolisimmat mv ja etenkin rullafilmien valikoimat?
Puhtaana arvauksena heitän Telefoto – Fotokauppa kotonasi, etkä maksa liikaa. Ennen kehuin paikkaa estottomasti, mutta kohta se loppuu jos eivät vastaa mun reklamaatioon.
Tuo yllämainittu telefoto on ihan jees tosin nihkeät aukioloajat vaikeuttavat siellä asiointia ainakin omakohtaisesti. Toinen paikka mistä on tullut ostettua on kampissa siinä studio 51:sen vieressä. En muista lafkan nimeä mutta valikoima on hyvä ja hinnat siedettäviä (Fujin filkat taisi viimeksi olla -25% alennuksessa).
Ihan inhimillinen virhe millaisia ihmiset tekevät päivittäin. Väärää filmiä siis lähetyksessä, määrä kyllä täsmäsi. Toisaalta mun tilauskaan ei ollut kovin kiitollinen pakkaajalle kun tilasin kokeeksi vähän sitä sun tätä. Tähän asti olen ollut tosi tyytyväinen liikkeeseen ja sen asiakaspalveluun. Voisivat nyt vain vastata mun sähköpostiin. Jos ei niin sitten soitan sinne, oli niillä kiire sillä hetkellä tai ei.
Telefotoon kannattaa soitella etukäteen ja kysellä filmien saatavuutta, ettei tule turhaa keikkaa. Aika usein tietyt filmit on loppu, joskin useimpia niistä saa muutaman päivän - viikon varoitusajalla. Se Fredan viisykkösen vieressä oleva paikka on Fotoykkönen. Hinnoittelusta en tosin ole ihan samaa mieltä Nikonikkarin kanssa, poislukien nuo tarjoukset.
Siksipä tilasinkin tällä kertaa postin kautta ja osa filmeistä tulee jälkkärinä ilman ylimääräisiä toimituskuluja.
Oma kokemukseni on, että aika satunnaisesti lukevat maileja. Joskus on mennyt 5 minuuttia vastaukseen ja joskus 3 päivää. Itseäni nyt ei hirveästi haitannut kun asia ei ollut kiireellinen.
Mjoo, onhan se arvokkaampaa touhua kuin telefotossa mutta toisaalta se on paremmassa paikassa ja hinnoista voi neuvotella jos isompaa satsia ostaa.
Paikka on kieltämättä parempi (200 m omasta kämpästä) mutta isommillekaan satseille eivät ole meikäläisellä menneet alle t-foton hintojen. Toisaalta riippunee vähän neuvottelijasta kummallakin puolella tiskiä. : ) Nuoremmat myyjät eivät uskalla tuolla antaa kovin paljoa alennusta, kun taas (myymäläpäällikkö?) Heiskasen kanssa pääsee useammin jonkinlaiseen sopuratkaisuun. Telefotolla muuten viime syksynä kertoivat harkitsevansa aukioloaikojen pidentämistä / la-aukioloja. Ei vaan ole kuulunut mitään tuon jälkeen. Pitääpä kysäistä missä mennään...
Juu, kökköjen aukioloaikojen takia en ole liikkeeseen ehtinyt, koska silloin kun liike on auki, ihmiset ovat töissä. :~) (trade marked)
Puhuin just äsken telefoton Hyvärisen kanssa ja asiaa kuulemma mietitään edelleen. Yksi mietitty vaihtoehto olisi kuulemma pitää liikettä esim. maanantaisin pidempään auki. Mitään päätöksiä/actioneita asian tiimoilta ei tulla tod.näk. tekemään kuitenkaan ennen lomakauden päättymistä. Paljonkohan pitäis filmiä ostaa että toisivat Porvoon seudulle asti? : )
Hmm. ainakin Ouluun asti tulee ilmatteeksi =) Siis tilasin yhtä sun toista, osa tilauksesta eli 20 rll FP4+ ei ollut hyllyssä eikä maahantuojalla, tulee postitse ilman toimituskuluja kun saavat varastonsa täydennettyä. -- Aki
Päivitetään nyt tilanne kun tuli kerran aloitettua eli tänään tuli asiallinen yhteydenotto Telefotosta ja homma etenee. Näin sen pitäisi muuallakin toimia.