Onko kenelläkään kokemuksia kyseisestä paikasta. Itse hain tänään noin 90euron setin negoista vedostettuja kuvia ja kaikista oli kropattu noin 2mm per negan sivu pois. Lopullisesta kuva-alasta siis jäi pois noin 1cm levyiset siivut per sivu. Onko tullut vastaavaa koskaan eteen? Johtuuko tämä jostain skannausvirheestä, vai toimitaanko näin yleisestikin. Pikkaisen ottaa päähän kun useammastakin kuvasta jäi oleellisia juttuja pois!
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Mitä Kuvatehtaan henkilökunta vastasi kun reklamoit?
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? En vielä reklamoinut, huomenna vasta menen paikanpäälle, huomasin virheen vasta äsken. Joku aika sitten teetin keskikoon filkasta kuvia toisessa valokuvaliikkeessä ja tällöin skanneri croppasi myös oudosti kuva-alaa pois. Croppi oli kuitenkin hyvin pieni ja annoin asian olla. Nyt virhe on kyllä ihan huomattava ja aioin palauttaa kuvat huomenna ja rahat takaisin. Ei siinä heillä pitäisi nokan koputtamista olla, kuitenkin selvästi virheellinen tuote. Tarkoitus ei ole puljua mustamaalata, mutta kyllä tämä ja omien ja muutamien ystävien naarmuiset negat kertoo omaa tarinaa paikan laadunvalvonnasta.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? On kokemusta. Suosittelen kiertämään kaukaa. Omalla kohdalla kyseisen puljun käyttäminen loppui siihen kun kasa tärkeitä filmejä tuli ulos täynnä sormenjälkiä ja naarmuja - ja vaste reklamaatioon oli tyyliä "no joo, onhan tässä näitä jälkiä..." Ja sitten tunkivat hifi-skanneriinsa ja printti ulos ja "no mutta ei ne kuvissa näy..." Tähän malliin... Rullakaupalla tuollaista - siinäpä on kiva prikkailla.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Minullakin on huonoja kokemuksia E6-filmien kehityttämisestä siellä muutama vuosi takaperin (filmeissä outoja jälkiä ja jopa epätasaista kehitystä). Lisäksi heillä on käsittääkseni työn alla niin pieniä volyymeja, etenkin diafilmeissä, että en ihmettelisi, vaikka käyttäisivät vanhoja kemioita. Menetin hermoni, lauloin heidät suohon, enkä suostunut maksamaan kehitystä. Tämän jälkeen en ole asioinut siellä lainkaan.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Yleisesti ottaen kinarikoneet nipistävät kyllä aina vähän ruudusta pois. Miksi näin oikeastaan on, sitä en tiedä. Pystylinjoista voi toki aina jäädä pois jos senkin vuoksi että eri kameroissa ruutuväli heittää vaikka ei periaatteessa saisikaan. Printtaajan tulisi valvoa asiaa ainakin sen verran. Keskikoossa ero voi olla vielä suurempi, koska keskikoon ruutuformaattia ei ole määritelty yhdeksi ja ainoaksi. Useimmissa lähdetiedostoissa mainitaan jatkuvasti ruutukooksi 56 x 56 mm, kun se esim. Rolleissa on 2[sub]1/4[/sub]" x 2[sub]1/4[/sub]", eli 57,15 x 57,15 mm ja olen nähnyt isompiakin ruutuja eri mallisissa ja -ikäsissä Rolleissa. Mitä se todellisuudessa on esim. Mamiyassa ja monessa muussa koneessa, en tiedä, enkä ole mittaillutkaan.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Sama täällä. Huolimattoman työnjäljen alittaa ainoastaan omistajien vielä ynseämpi asenne.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Jepjep, ei ole aina olleet negat puhtaita. Laikkuja ja kahden eri kehityksen filmeissä eri pohjasävy vaikka ovat samasta filkkaboksista. Hmm. Ajattelin siirtyä Fotoykköseen (Freda). Saako sieltä huolelliset kehitykset?
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? En suosittelisi. Laatu vaihtelee hurjasti, ainakin joitain vuosia sitten. Muodostui tunne että tuo oli jokin harjoittelijoiden sisäänajopaikka. Who's nextiin vaan kaikki värinegat ja diat kehitykseen, yritetään pitää ainakin yksi kunnollinen kehityspaikka pystyssä pk-seudulla.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? Itsellä oli juuri Fredan Fotoykkösessä rulla 120 värinegaa ja toinen 135 diaa, ja ihan hyvin ne siellä olivat työnsä tehneet. Kaveri kertoi tuolla kehityttäneensä pitempään ilman mitään ongelmia. Yhden kerran olen tuolta saanut naarmuisen filmin käteen, mutta se hyvitettiin mukisematta antamalle tuo ja seuraava kehitys ilmaiseksi. Mielestäni tässä on se oleellinen ero Asematunnelin verrattuna: jos firma tekee tappiota jokaisesta naarmutusta filmistä niin ei ne sitä voi tahallaan tehdä tai muuten on pian entinen firma. Nuo naarmut olivat onneksi vielä gimpillä korjattavissa.
Vs: Helsingin asematunnelin Kuvatehtaan (kuvapiste) laatu? on on,mutta ainakin mv puolella en toivo pimiöön naarmuisia negoja,ei paljon gimpit auta.Ei paljon muukaan.