Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Helppiä objektiiviasiassa!

Keskustelu osiossa 'Optiikat' , aloittajana Riikka, 5 Tammikuu 2009.

    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    On juu ;-]
     
  1. Riikka

    Riikka

    20
    0
    0
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    No en oikein tiedä mistä niitä Joensuun nikonisteja sitten löytää ja kehtaanko mitään miittiä pistää pystyyn =D

    No anyways kiitos kaikille ongelmaani puineille, palaan asiaan sitten kun sitä rahaa on koossa, varmaan silloin tuolla irkin puolella kun löytyi sopivia neuvojia ;)
     
  2. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    IRCnet/#nikkor ei ole huono, kanava...
     
  3. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Eikä myöskään
    #nikon @ ircnet

    Vähemmän tekniikkaa, enemmän kuvia ja jalat maassa asioiden miettimistä.
     
  4. Riikka

    Riikka

    20
    0
    0
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    No tuolla nikon-kanavalla oon parina päivänä palloillu. Mukavalta porukalta vaikuttaa
     
  5. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Nojooh, pääosin samat sällit noilla kanavilla, eikä mitään kilpailuasetelmaa ole.

    #Nikon ymmärtääkseni perustettu joskus mahdollisen kansainvälisyyden vuoksi. Todennäköisemmin  irkkaaja X jossain päin maailmaa kokeilee #nikon, kuin #nikkor  kanavaa. Ja on tuolla lontoota tasaiseen tahtiin väännettykkin.

    Tais riikka oppia samontein uusia kikkoja, kun nikonille joinas =D
     
  6. Riikka

    Riikka

    20
    0
    0
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    jus_si: näin pääsi käymään :D

    edit: olitko se kenties sinä joka minua "kädestä pitäen" neuvoi toissailtana?
     
  7. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    No hitto, sehän maksaa vain satasen? Osta pois, sanon minä. Silti saat säästettyä rahat kalliimpaan, eikö? Ihan hyvin varmasti kelpaa. Itekki oon lykkässy Nikon D300:een jonku halpis 35-70 millisen ja kaiken lisäks valovoimattoman eikä siltikään tarvi valittaa.
     
  8. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    sb600:n kans? Joo.. sama mies..

    Sigma.. no eipä se varmaan häävi ole, mutta kuvia sillä saa siinä missä kalliimmallakin objektiivilla. Helillä on tuossa hyvä pointti, ei ne kuvat niihin objektiiveihin kaadu kovi äkäsee.
     
  9. Riikka

    Riikka

    20
    0
    0
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    no kahtoo nyt ostanko vai enkö :p oishan se toki halpa ja varmaankin riittävä miun kameraleikkeihin, jos opettelisi vaikka valokuvaamaan joskus.
     
  10. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 817
    687
    113
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Voisit harkita myös 70-300 VR + lähilinssiä (tai loittorengassarjaa).
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Zoomin kansa ei kannata harkita loittoja. Näin olen ymmärtänyt Nikkor 18-200 VR manuskasta.
     
  12. Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Tuon hintaluokan objektiiveissä ei kovin paljoa rahassa häviä vaikka sen kohta myisikin pois. Sitten on jotain vertailupohjaa kun ihmetellään tarkennusnopeutta, äänekkyyttä tai piirtoa. Aina löytyy jostain joku kun osaa verrata tuota putkea johonkin toiseen. Näin saa edes jonkin lähtökohdan siitä mitä tarvitsee.
    Joo, loitot ei toimi hirmu hyvin zoomien kanssa. Menee pimeäksi ja löytyy kaikki zoomin piirtovirheet. Mieluummin joku akromaattinen lähilinssi vai miten tuo sivistyssana nyt menikään. Nikkorin T5 tai T6. 
     
  13. jus_si

    jus_si Active Member

    3 150
    0
    36
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

    Ja ei ehkä muutenkaan, jos ollaan hakemassa edullista settiä. Mua aina ihmetyttää nämä ihmeelliset suositukset. Proo tason kamaa heti alottelijoille.

    "HEii, miten saan tuikun irti rungosta? "
    "joo, osta profoton setti, tai vähintään elincromit.. "
     
  14. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!

     
  15. saloma-3

    saloma-3 Well-Known Member

    1 817
    687
    113
  16. Heli

    Heli Active Member

    6 689
    0
    36
  17. Riikka

    Riikka

    20
    0
    0
    Vs: Helppiä objektiiviasiassa!


    hehheehee :D

    pääsin tänään testailee tuota sigma 70-300 mm "telezoomimakroa" testailemaan ja päätin että säästän rahani johonki muuhun. luokkakaveri paljastui samanlaiseksi aloittelevaksi tampioksi kuin minä ja onneksi oli ostanut sen ennen minua niin ei itse tarvinnut vaivautua :p