Vs: Hehku Aika tylyltä kuulostaa. Enkä kyllä hyvälläkään tahdolla onnistu löytämään näkökulmaa, josta katsoen tuosta huomauttaminen olisi nerokas vaihtoehto.
Vs: Hehku Noh... näkökulmia on monia. laitoin aika yksinkertaisen vaihtoehdon esille. Toisaalta asioiden ruotiminen tuottaa usein, ei niin nerokkaita huomautuksia... kuten tässä säikeessä on jo huomattu.
Vs: Hehku No nyt pomppasi! Jos kaikki eivät ymmärrä sinun mielestäsi suurta taidettasi, niin ei ne ymmärtämättömät voi kaikki olla entisiä koulukiusaajia, jumalauta! Vaikka kuvissasi on kieltämättä ajatusta, ovat ne niin anarkistisia, että SINUN ON PAKKO SULATTAA MYÖS SE KRITIIKKI! Panet vain vettä epäilijöiden myllyyn noilla älyttömillä kommenteillasi. Kuvasi ovat puhuttelevia, postauksesi tänne.... Higg
Vs: Hehku Voi voi Jari sinun juttujasi... Kuvan harkitut elementit kyllä haihtuvat taivaan tuuliin näillä jälkipuheillasi... Higg
Vs: Hehku Johtuen valokuvaajasta tämä kuva on loistava. Jos tämä olisi nimimerkki Mirxo:n ottamana kuva irc-galleriassa, sireeni kokemusteni perusteella olisi ongelmia löytää kuvasta sisältö ja hän itkisi sitä miten joku voi laittaa sivuilleen tällaista shaissee. Nooh, taiteilijamme julkaiseekin tätä shaissee sivustoilla jotka ovat suunnattu valokuvausta harrastaville ja sitä kautta valokuvaukseen ja kuviinkin hieman syvällisemin ja tarkemmin perehtyville jne.... Ja sitten miljardin dollarin egolla varustettuna vetää herneitä nenään kun "tyhmät ei ymmärrä". Kyllä elämä edustamassasi kansanryhmässä voi näköjään olla kovasti vaikeaakin ;-D Kuva on sumiksessa vedetty räpsy johon selittämällä selität sisältöä sitä mukaa kuin keskustelu etenee ja sopivia sisällöksi napattavia asioita vastaan tulee tai joku vähän antaa alkuvauhtia johonkin suuntaan. Mutta hei; pidä Jartsa linjasi niinkuin tähänkin asti. Aiemmin et oikein tykännnyt kun ehdottelin sinulle että "lukisit" jonkun arvostelemasi kuvan ja puhuisit siitä näkemyksesi auki; olit kuulemma kuvanluku harjoituksiin kyllästynyt kun olit saanut (siihenkin) ammattilaiselta yksityisopetusta(?). Nyt sitten odotat että sinun kuviasi "tulkittaisiin" ja tehtäisiin niitä samoja kuvanlukuharjoituksia joita et itsekään, ilmeisesti vieläkään, tee omille kuvillesi.
Vs: Hehku Kaipa se vain on niin, että sitä tulee sokeaksi omille kuvilleen samalla tavalla kun omalle teksilleenkin. Vain se ajatus mitä harmaassa massassa liikkuu pysyy päällimäisenä, vaikka kuva tai teksti ei sitä aina ehkä todellisuudessa välitä. Kuvasta vielä. Tosiaan itselleni ei ainakaan tulisi mieleen alkaa sisällä polttelemaan tupakkaa yömyöhällä ja alkaa kaivamaan kameraa esille. Joten ehkä tuossa jotain ajatusta on ollut takana, mutta eipä se mielestäni kyllä välity katsojalle asti. Ajatus lienee hukkunut johonkin kuvaajan takaraivon kameran kennon väliin...
Vs: Hehku Tää on just tätä idiotismia, mulla on nyt pari tuoretta kuvaa esillä ja tulkinnanvaraisenkuvan komentoinissa todetaan että ei se osaa kuvata Jostai syystä tuossa toisessa ei ole kukaan itkemässä, pellejä....
Vs: Hehku Jees... Jos nyt tilanne on se, että vähintään 90% kuvaa kommentoineista (tosin taisi mennä arvio alakanttiin) ei näe kuvassasi mitään syvällisempää merkitystä, niin lieneekö ongelma todella katsojissa? Onko mitenkään mahdollista, että oma kuvakerrontasi ei onnistukaan viemään viestiäsi eteenpäin? Helpoin tapa on sivuuttaa tämä erittäin todennäköinen vaihtoehto ja haukkua muut itkeviksi idiooteiksi... Jos itkua haluat muihinkin kuviisi, niin siitä vaan. Jatka itkuasi niissä...
Vs: Hehku Ei tarvi nähdä, jokainen näkee mitä haluaa. Mulla ei ole mitään ongelmaa kuvan ymmärtämisen kanssa Mikä nyt on se ongelma? Minä siis tiedän että kuva on harkittu, se pidätkö siitä on sinun/teidän tietoa. Nyt minulle on väitetty että kuva on räpsy ja minä olen siihen luotettavalta (ainoalta joka tietää) taholta eli itseltäni saanut vastauksen että ei ole! Eihän tässä ole edes mitään keskusteltavaa? Tämän ilmaistessani olen ylimielinen? Jos et kuvasta pidä se on ihan ok, no hard feelings.
Vs: Hehku Niin, vaikka kuva olisi harkiten rakennettu ja otettu, ei se automaattisesti tarkoita sitä että se olisi onnistunut. vai oletko Jari asiasta toista mieltä? Ei tuo kuva valitettavasti minullekkaan mitään anna.
Vs: Hehku Ei kaikki voi pitää, eikä pidäkkään, jollekkin se toimi ja hyvä niin. Minusta kuva on ihan onistunut siinä mitä siltä hain, jos jonkun mielestä kuva ei ole onnistunut niin ei se muuta omaa mielipidettäni.
Vs: Hehku Josta päästään siihen, kuinka sokeaksi voi tulla omien kuviensa suhteen. Niitä katsoessa tulee mieleen tunteet, joita tunsi kuvaa otettaessa. Tämä ei voi olla vaikuttamatta siihen miten omat kuvansa "näkee."
Vs: Hehku Juuri näin, olen itse törmännyt samaan aivan lian monta kertaa. Kuvan "näkee" koska sen on ottanut ja tietää mitä kuvassa on ja mitä on hakenut, mutta ongelma tuleekin siinä, kun kuva esitetään yleisölle. Se mikä oli itsestään selvää itselle, ei sitä olekkaan enää kohdeyleisölle. Eli tämä on minusta juuri se valokuvauksen suurin haaste, saada kuvasta sellainen että se oma pointti ymmärretään. Ei voida olettaa, että vaikka olisi opiskellut kuvanlukua, että silti aina osaisi lukea kuvasta sen oleellisen. Vai mitä mieltä Jari itse olet asiasta?
Vs: Hehku nimimerkillä asioita sivusta seuraava ja ajatteleva ajattelin tässä vaiheessa yötä pistää vähän kommenttia. muistaakseni olet ollut tältä foorumilta poissa jonkin aikaa ja nyt olet tullut takaisin. syytä en tiedä kumpaankaan. sama juttu on ollut hgin kameraseuran foorumilla. mielestäni ongelmana on summa summarum ollut se että postaat foorumille paljon kuvia ja oletat että niitä kommentoitaisiin kuin ne olisivat esim. herb rittsin mestariotoksia. joissakin kuvissasi on hyviä ideoita, sitä en kiellä. kuvissasi on vain se ongelma että joko kuvan jälkikäsittely on aivan kaamea, kuvasta puuttuu idea kokonaan tai kuvassa on idea mutta käsittely ja toteutus eivät tue sitä. kuvien kommentoinnissa on mielestäni sama idea kuin vaikkapa maalaustaiteessa tai kirjallisuudessa; kun teos on valmis se esitetään yleisölle ja kuunnellaan kritiikkiä. nykyään vain on se vika että netti mahdollistaa teosten reaaliaikaisen kommentoinnin ja kommentoinnin kommentoinnin, joka taasen sotii juuri esittämääni vastaan.