Vs: Hehku En minä ole yhtään tulistunut, lähinnä vain kypsänä ja enempi noin yleisesti kuin omien kuvien kohdalla. Täällä netiisä nyt kun on leikkikouluikäisestä viis vaille kuolleeseen porukkaa ja oikein mielelläni näpäytän ihmisiä jotka luovuutta pyrkii rajoitamaan. Niin ja en siis mitenkään pysty käsittämään millainen ääliö pitää olla että toisen tosisaan tehtyjen kuvien julkaisumotiivin perään kyselee, kysyn oikeutusta tässä ja nyt kuten myöskin tulevaisuudessä, vaikka yleisen hyvän nimissä että määrätyt henkilöt heräisivät itse tajuamaan typeryytensä. Kyllä mun kuviin saa kirjoitaa että ihan paska yms., se ei muo heiluta mihinkään, mutta mielestäni idiotismiin pitää puutua, sillä se voi seuraavan kerran osua johonkin herkään henkilöön joka ei sen koomin uskalla julkaista omaa taidekäsitystään. Siitä on kyse Porvoossa ollan ihan hymy suin! niinkuin näin
Vs: Hehku Ehket tulistunut, mutta kyllä silminnähden kyrpiinnyit toisten kommenteista, ja rationaalisen jutustelun sijaan aloit vetäytyä puolustuskannalle. Myönnettäkööt, että oli omassa viestissänikin hyökkäävyyden makua, jonka muokkasinkin parin minuutin kuluttua pois. Nähtävästi en kuitenkaan ollut tarpeeksi nopea sinulle, mutta hyvä ettet välittänyt. Tuskinpa he nyt sentään tietoisesti koittavat luovuuttasi rajoittaa. Kenties kyse on vain siitä, että nämä henkilöt ovat nähneet Kameralaukkuun lähettämiäsi kuvia, joilla ei syvempää tarkoitusta oikein ole, jonka takia assosioivat kaikki kuvasi esteettisyydenhakuisuudeksi - leikkimieliseksi kokeiluksi. Onhan se melkoista ignoranssia näin uutta lainasanaa levittääkseni, mutta ei sen pitäisi ylitsevuotavaksi ongelmaksi muodostua.
Vs: Hehku kuvasta huomaa että kamerasta on loppunut dynamiikka,vitsi,ihan ok, vaikka melko sanomaton.
Vs: Hehku Mä haen kaupasta vähän popcornia ja kaljaa, jatkakaa! Tää keskustelu on kyl alkanut niin lupaavasti, että odotukset on korkealla! Ja kuvasta sen verran, että ei tästä oikeen sitä konvehtiakaan saa. Jos oli filmille kuvattu niin ylistäisin maasta taivaisiin.
Vs: Hehku Lukasin varmuudeksi ketjun uudestaan ja huvituin entistä enemmän Joten ei tämä puolestani vielä olekkaan tässä Siis mitä vitun ylimielistä on nyt on minussa jos kerron mitä hain kun vihjailaan vaihinkolaukausta jolle keksin myöhemmin selityksen ja vähätelään julkaisukynystä? Ei mulla kamera ole sammaloitunut kaulaan siten että randomina räpsin sarjana joka paikasta, miksi helvetissä kuvaisin pimeässä jos minulla ei siinä olisi jotain ajatusta? Olen siis pitkään mietinyt miten vangitsisin tuo viimeisen tupakan hetken ja ok yllätyin että uusi kamerani taipui tuohon kuvaan (tosin avistelin niin käyvän kun kerran yritin) ja olen viimeaikoina lukenut taas uudesta näkökulmasta kuvakerrontaa/lukua, ostin tän uuden feemannin kirjan valokuvaamisen taito äskettäin ja sieltä omaksumiani elemettejä linjoja yms. jotka olen sisäsitänyt aikaisemasta lukemastani materiaalista sovelsin nyt uudestaan. Jos jotain ymmärtään kuvan rakentamisesta niin tuo valittu kuvakulma painotuksineen aukeaa tarkoituksellisena. Siis kuvassa on hyvin harkittuja elemettejä jotka niitä ymmärtäville sisältää merkityksiä, niin minä olen muka ylimieleinen kun en sulata jokun alamittaisen kettuilu kommetia
Vs: Hehku Ei mitään, jos olisitkin tehnyt vain noin, mutta sinä lähdit samalla olettamaan toisen ikää vailla kunnon perusteita ilmeisen halveksivasti suhtautuen tiettyyn ikäluokkaan, voi sen rasismiksikin Frankin tavoin tulkita. Lisäksi lähdit vielä puhumaan Kameralaukkulaisten "yliarvioinnista" ja siitä, kuinka tuskin julkaisisit kuvia mitä Ajnu julkaisee. Tekstihän on aina monitulkintaista ja voisit ennalta-arvattavasti alkaa kiistelemään siitä, mitä oikeasti viesteilläsi tarkoitit, mutta melko turhaahan se olisi. Kovasti kyllä annat ymmärtää tuntevasi valokuvataiteen, mutta on nähtävästi jäänyt pari tärkeää opetusta unohtumaan. Taide ei ole absoluuttista.
Vs: Hehku Uskoisin että kannatta miettiä toisenkin kerran. Ja aikuisten oikeesti... haluasin nähdä yhden kuvan herralta, jota ei tarttis puolustella. Mutta, jos vanhat merkit pitää paikkaansa.... laittelen minäkin popcornit tulille
Vs: Hehku No mikäs tässä. Väittely päivässä piristää - kunhan vain molemmat ovat tarpeeksi fiksuja olemaan loukkaantumatta (ja loukkaamatta) sen pyörteissä. Vaikka kriittistä tekstiä saatankin ajoittain suoltaa, niin en minä kuitenkaan ole mitenkään ärsyyntynyt herra Siréniin, kunhan vain nautin sanaharkoista.
Vs: Hehku Onko jarin kuvat kaikki hetken mielijohteesta otettuja, ilman jokseenkin minkäänlaista visualisointia?
Vs: Hehku Juu, totta. Sanaharkat piristää päivän... joskus toisenkin. Toisaalta, en tarkoittanut viestiäni sinulle.
Vs: Hehku Mitä merkitystä tuolla on? On monenlaisia tapoja kuvata, mikään niistä ei ole varmaankaan väärä. Miten hetken mielijohteesta otettu kuva on sama, kuin kuva ilman jokseenkin (?) minkäänlaista visualisointia? Mitä tarkoitat tuolla visualisoinnilla? kapa