Vs: Havaintoja filmikuvauksesta Mikä ihmeen ajatus sisältyy siihen usein toistettuun lauseeseen, että digillä roiskitaan kuvia? Kuka niin muka tekee? Onko oikeasti jossain joukko, joka ottaa kuvia miettimättä miten se on valotettu, miten rajattu ja mitä se sisältää tai yrittää kuvata tai sanoa? Siis valokuvaajien joukossa. Minä en usko.
Vs: Havaintoja filmikuvauksesta Kuka nyt sitten on valokuvaaja ja kuka ei? Ei varmaankaan heidän joukossaan joiden elanto on siitä kiinni. Mutta katso missä tahansa turistirysässä, Firenzen keskustassa, Eiffel-tornin juurella, Manhattanilla tai ristelyalussesonkina Senaatintorilla, katso miten ihmiset kuvaavat. Eiväkö he sitten ole valokuvaajia?
Vs: Havaintoja filmikuvauksesta No kyllä ilmeisesti voin kutsua itseäni valokuvaajaksi kun laitoksen markkinointi nojautuu kuviini. Kyllä minä räpsin digillä. Joskus jopa ihan huvikseen räpsyttelen. Olen sieltä sattuman sekalaisesta joskus kuvankin nostanut käyttöön. Varsinkin noissa teatterikuvauksissa kun olet peruskuvat ottanut plakkariin ja kohtaus on samassa tilanteessa alan tekemään niitä räpsyjä. Että ihan palkkion edestä räpsyjä otan ja myös ilman palkkiotakin.
Vs: Havaintoja filmikuvauksesta Ehkä OK1 tarkoitti että kuvaavat noin ymmärtämättömyyttään, niin ainakin tulkitsin. Siis että tahallinen ja tietoinen räpsyäminen ei tässä yhteydessä ole rikos. Päinvastoin kuin yleensä tahallisuus on.
Vs: Havaintoja filmikuvauksesta Tuo manuaalitarkennus liittyy mulla ainakin sillä tavalla filmijärkkään, että mun digirungossa kun ei ole mahdollisuutta tarkennusruutuun ja krippokertoimisella rungossa manuaalitarkennus on syvältä ja melkeinpä mahdotonta. Siksi kun hehkutan manuaalitarkennusta niin liitän sen filmikuvaukseen