tapahtumien dokumentointi on kivaa, jälkikäteen voi katsella tilanteita ja hetkiä uudelleen. Tämä kuva jää itselle erittäin mieleiseksi tulokseksi. Ei dokumentointi ole tylsää napin painamista vaan tässäkin hommassa on omia kivoja puolia, onneksi. Monikin kuvaaja asennoituu tilaisuuden dokumentointiin jotenkin vastenmielisesti ja sitten stondaa seinän vieressä pari tuntia, optiikkana jokin yleiszoom 20-200mm ja odottelee että tapahtumat tulevat eteen jolloin nostetaan kamera hetkeksi silmille. Itse toimin epäortodoksisesti ja liikun koko ajan hakien mahdollisia tapahtumia tapahtuman sisällä. Joskus ei onnistu tuokaan metodi kun mitään ei kertakaikkiaan tapahdu. Mutta joskus onnistuu, mielestäni, ja tämä on sikäli itselleni ainakin onnistunut tulos. Olisi vieläkin onnistuneempi jos noihin hetkiin voisi itse vaikuttaa edes hieman mutta kaikki on otettava sellaisena kuin se on, ei voi siirrellä henkilöitä, ei voi aina itsekään liikahtaa taaemmaksi tai sivummalle kun ei ole tilaa, yleistä hälinää ja ohikulkijaa on edessä koko ajan jne. Tapahtumana Jutajaisten päätöstilaisuus.
Vs: hauskaa Tätä voisi ylhäältä leikata surutta. Yläosan mustan alueen nuo kaksi valkoista pistettä ja vasemman katkopää häiritsevät, eikä kuva muutenkaan huonone, jos huomio keskittyy paremmin kohteisiin.
Vs: hauskaa niinpä. Äänimiehen katkopää häiriköi itseäkin, tästä ollaan siis samaa mieltä. Skrollailin kuvaa ja vaikka mistä sen katkaisisi surutta niin katkopäitä kai enemmän kuin mitä nyt on. Vai mistäkö olit ajatellut katkaista? Huomion keskittyminen nuorukaisiin on myös hyvä ehdotus, paremmin voisi olla, myönnän. Jos nyt sanoisin omasta kuvasta mikä rassaa eniten, niin se on tuo naisen "rastatukka" keskialueella. Miten voi akalla olla tollanen mun kuvassa!!!!
Vs: hauskaa Hmm, esim. valkohattuisen vieressä oikealla puolella olevan pelikorttihatun pelikortin yläpuolelta poikki. Tuo on kyllä totta että rastanainen nousee myös samalla paremmin esiin ;-)
Vs: hauskaa onko jossain direktiivissä määrätty että valokuvan reunojen pitää olla suoria? Tuota kuvaa vois leikellä päitten mukaan hieman mutkitellen . Paljon pitäisi dokkaroinnin yhteydessä nähdä parin sekunnin aikana kuva-alasta. Siksi kai se vaikea laji onkin, hyvä dokkarointi siis.