Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta Tässä on "villakoiran ydin" Eiri subventoi tosi rankasti muotokuvaamoihin toimitettavia kamoja: mamiyaa ja Bronia. Usein oli niin että pienen paikkakunnan kuvaaja ei koskaan edes irroittanut mamiyaa jalustasta ja flassikin pantiin päälle työntämällä töpseli seinään. sitten paukutettiin ne muutamat rullat potrettia ja rullat kuoreen... ja kauppa kävi ! Tosiasiassa maailmalla valtaosa kuvaajista kuvasi hasselilla, mamiya on käytännöllisesti katsoen kuollut merkki, jostakin Bronicasta tai isosta pentaxxista puhumattakaan. kiteytäisin näin, ja näin toimin itsekin: Jos hankkii hasselin, kannattaa hankkia hyvät uudentyyppiset lasit, muutaman kunnossa olevan kasetin, hyvän etsinprisman ja mattalasin ( ne vanhenee ja sumentuu) ja vaikka ihan basic rungon, siitä sitten kuvailee ja kehittyy, vaihtaa hyviä diilejä tehden parempaan ja uudempaan. Olen vakuuttunut että ainakaan minä en sitä päivää nää jolloin Hasseli lakkaa olemasta. sen omistus on kulkeutunut välillä aina Singaporelaiselle sijoittajalle ja Tokiolaiselle kameradiilerille (Fujin bulvaanille) mutta on nytten tukevasti skandinaavisessa ( ruotsalais/tanskalaisessa) omistuksessa ja tiedän että niissä jannuissa on potkua...
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta Kyllä ne on Color kolmiossa kuolla nauruun kun noi rojut nostan pöydälle... mutta pelittää, kuin TAUTI !!!
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta Voi helvetti, cromipintaisia distaconeja ja kaikkea... Mitä seuraavaksi? Kenties Hazzelplad Zonnar 250 Zuperakromaat? :
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta Käsittääkseni silloin kun danskien digiperäbusiness ja hasselin kamerabusiness meni kimppaan. Sinne voi käpätä Göteborgissa ovesta sisään ja jutskata hemmojen kanssa, ne on ihan alan jäbiä, kyl mä niiihin uskon kun vuoreen Sitäpaitsi uskon tohon formaattiin: perä on vain kenno , softa on sun compuutterissa jonka päivitys tapahtuu saitilta, kun jotakin päivitetään, kun sulla on avain, päivittyy myös vanhat jutut. Tää koskee myös Flextight skanneria. Eli jos kärjistäen laittaa: kun sä oot lapioinu fyffet kehiin, niin oot koukussa, mutta ei se sitten enää maksa juuri mitään pysyä kelkassa ja ajantasalla.
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta Juu, näin on faktat, ruotsalaiset osti isol rahal takas Shriro Group of Companies 石利洛集团
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta [QUOTE> [/QUOTE] Siis Hasselin softaan saa päivitystä netistä? Onko tämä nyt se 3 vuotta vanhan digiperän pointti vai? Pysyy kelkassa ja ajantasalla...
Vs: Hasselia ostamassa - uskolle vahvistusta [/QUOTE] Näin ne sano, uusi Phocus tulee jakoon ihan näinä päivinä. Siinä on korjaukset melkein kaikille (ainakin uusimmille) Vsarjan obiskoille ja paljon muuta. sittenhän nähdään... Sitten noista mun faileista.. Älkää CFV:tä tuomitko mun sähläysten pohjalta, just olen oppinut vasta konvertoimaan 3F raw failit tiffiksi, siellä on sitten ruudun täydeltä ja jotakin viiskytä sivua manuaalissa muita temppuja joita en edes viiti treenata. Kun rahasta aijon tehdä, mä vien raw failit hemmoille jotka tuunaa. Niin tekee Kira Glushkow, Jouni Harala ja moni muu, ei ne näpyttele iltakausia. Kun ruudut tulee näytölle, sinne näpytellään vaan kamera, kuvaaja ja aihe ja joku koodi joka kohdistaa ne mun duuneiks. loput saa hoitaa joku muu. Mun Miika vähän treenailee tota nyt mitä ehtii IKEA:n webmasterin hommien välillä. Ja lisään vielä: Jos jotenkin normikamaa vääntää niin Intiassa on hemmoja jotka ihan passelikorvauksella fiksailee failit kuosiin, niin tekee ainaski marica rosengård, vähän vaatii potkua ADSL linkiltä kun raw faileja lähettelee... Ennenkuin tein päätöksen, jutskasin Kiran kanssa. se sano että H sarjalaisella tekee muut, mutta stuidiossa meikki ym tarkat hommat tekee V sarjalaisella ja CFV:llä, kun jälkeä kattoo vaikka Gloriasta, ei ole nokan koputtamista...