Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYTY Hasselbladiin Zeiss 3.5/100mm **MYYTY**

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 8 Elokuu 2006.

  1. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Myynnissä olisi Hasselbladiin: C-sarjan Carl Zeiss Planar 3.5/100mm. Ko. lasi on yksi tarkimmista Hasselbladiin koskaan tehdyistä, käppyroitä voi ihailla vaikka tältä sivulta: ZEISS Camera Lenses | Writing stories with light and shadow . Mittausten valossa päihittää selvästä esim. 80 millisen ja ainakin itse pidän myös polttovälistä.

    EDIT 15.8.2006: Objektiivi on kohtuullisessa kunnossa, rungossa kulumaa.
    MUTTA... takalasissa on pari aika rumaa naarmua. Itse en ole huomannut niillä mitään vaikutusta, vaan objektiivi piirtää niin hemmetisti. Mutta viasta johtuen, objektiivilla on kahden viikon täysi palautusoikeus eli rahat takaisin. Mukaan tulee takatulppa (harmaa) ja vvs.

    Hintapyynti MYYTY

    Nähtävissä Helsingissä, yhteydenotot:

    yv, 040-5590551, kari.tormi(miau)luukku.com
     
  2. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Ja tässä näytille ne naarmut.

    Edit: kuvassa oleva objektiivirunko ei ole myytävästä yksilöstä, lasitavara kylläkin
     
  3. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Hei,

    Tän objektiivin myynti on muutaman päivän "jäissä". Luultavasti ensi viikolla myyntiin tulee halpisversio.

    K
     
  4. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Objektiivi on taas myynnissä, mutta nyt kuluneemmalla rungolla ja halvemmalla hinnalla. Eli vaihdatin huollossa parin lasin osia keskenään, itselle jäi tietenkin se kaikin puolin virheetön ja myyntiin joutaa tämä käytetympi.
     
  5. disto

    disto Member

    48
    0
    6
    Pelimies irrottaisi takalinssin ja lähettäisi sen ARAX:lle (www.araxfoto.com -> repair). Hintaa linssin kiillotukseen ja uudelleenkalvottamiseen tulee $15 per linssipinta.

    "Leica, Carl Zeiss Jena, all other lenses could be polished and multi-coated for $15 for surface or $30 for one glass independent from the lens size. You should send the glass only without any metallic parts."
     
  6. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Sattuiko huoltomies edes ohimennen tarkistamaan miten suljinajat täsmäävät?
     
  7. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Mä kysyin tota samaa. Käsittääkseni mitään varsinaisia tarkistuksia ei tehty, mutta ainakin toinen oli "kunnossa". Oli vaan juuri tää mulle jäävä yksilö. Palautusoptio sisältää kaikki mahdolliset virheet, jotka objektiivissa ostohetkellä on.

    Lisäys: myytävä "runko" tulee ammattikäytöstä ja kaikki kyllä tuntuu toimivan ihan hienosti.
     
  8. kto

    kto Well-Known Member

    2 570
    101
    63
    Lisätään taas tietoa:
    Testasin nopeasti mun molemmat 100 milliset ja jälki oli niissä kuvissa moitteetonta. Tämä naamuinen piirsi ihan siinä missä "virheetönkin", eroa ei piirrossa ole, vaikka kuinka yrittäisi etsiä. No, en odottanutkaan, testi oli lähinnä varmistamaan, että "elinsiirto" onnistui ja 100 millisen maaginen jälki on jäljellä.

    Testidiat ja objektiivi ovat nähtävissä Helsingissä. Ja tarjousta lasista voi toki esittää, ennenkuin viritän Hasselin stereokuvausjärjestelmän käyttöön;)
     
  9. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    Mitä se pikkuteemu jahkailee? Skraadi huonontaa kontrastia vai?
     
  10. En usko mutta testimateriaali on vielä hetken puutteellista.
    kyllä mä tän otan koska mulle riittää se että Kari on kunniansa kautta vakuuttanut jäljen olevan priimaa. ( kahella sadalla huono omatunto on huonompi kauppa kuin kahella sataa kelvoton lasi ,D )
     
  11. AnselA

    AnselA Active Member

    8 534
    4
    36
    No sitten mä voin juopotella budjetoimani 150e.
     
  12. Joo anna mennä vaan. Jos joskus turhamaisuuttani tai itsetunnollisista syistä tai ergonomisista yms. syistä pistän lasin kiertoon niin pidetään sulla etuosto-oikeus ,)
     
  13. Tääl selkeesti jaellaan optioita...