Olen katsellut noita pm5 silmäsuppiloita, mutta mitä nuo eri silmäsuppilot vaikuttavat? Käytän itse silmälaseja ja on tasaista silmäsuppiloa, ja sitten sellaista, missä toinen reuna on pitkä. Voiko silmälasien käyttäjä käyttää sitä, jossa toinen reuna on pitempi, siis se kuminen osa? T Jukka
Vs: Hasselblad pm5 silmäsuppilo Itselläni on myös silmälasit ja tulee katseltua lasien reuna ylitse tuon prisman + pitkäreunaisen suppilon kanssa. Se on pehmeää kumia ja uusia saa vielä Color-Kolmiosta.
Vs: Hasselblad pm5 silmäsuppilo Tuon suppilon saa ilmeisesti taitettua tasaiseksi? No, ostin juuri tuollaisen prisman. TJukka
Vs: Hasselblad pm5 silmäsuppilo Ei taitu mun mielestä, on sen verran paksua kumia. Soita Color-Kolmioon Ylisen Jyrkille ja kysy onko tasaisia suppiloita tarjolla ? Prisma on hyvä hankinta. Hasse on ihan eri kamera sen jälkeen. Minulla on 90% prisma kiinni siinä. Se 10% on rantojen miesten reissua joissa on helpompi kantaa kuilullista runkoa eikä tarkennuksen nopeudella oli suurta väliä. Tosin sen jälkeen saa puhdistaa tähyslasia huolella käpyä pienemmistä roskista....
Vs: Hasselblad pm5 silmäsuppilo Muistin varmaan väärin Jukkis, se taitettava suppilo taisi olla tyttären Bolex-kamerassa. Hasselblad-raamattu eli Ernst Wildin ”The Hasselblad Manual” kertoo asiasta näin: ”For viewing with eyeglasses, either cut off the flap or use the rubber eyecup supplied with the finder”.