Kaikki myyty. Hasselblad 500c - kävi kesällä Mustosella säädettävänä ja tarkentaa oikein(kuitti mukaan). T-lukko ei pidä. Zeiss 80mm F2.8 - kaikki kunnossa. Zeiss 150mm F4 Opton - aikakatkaisin jumittaa. Molemmissa linsessä lasipinnat hyväkuntoisia. Vain yksi setti tulppia. 2xA-12 perää. Mukaan darkslidet. Molemmat sekaosilla(sarjanumerot erit) ja toisen insertti on vieläpä musta. Polaroid perä ja 2 pakettia F100c Silk filmiä Kievin 45 asteinen prisma Hasselbladin kuiluetsin 80mm objektiiville pikatarkennusvipu. Tarjoa vaihdossa seuraavia settejä(järjestelmäkameroissa olisi kiva olla standardiobjektiivi ja prismaetsin): Fuji GW670,GM670,GM690,G690 ja muut ns "Texas Leicat" Fuji GS645(60mm F4) Bronica RF645 Mamiya 6 tai 7 Bronica ETR sarjalainen Bronica GS-1 (joku muu 645 SLR jossa leaf shutter?) HP 600€ tai tarjous. Testattavissa Oulussa. Puh 0452752308 EDIT: Kuvia http://aijaa.com/T22jIPja pari lisäjuttua lisätty listaan
Vs: Hasselblad 500c, 80mm, 150mm, 2 perää ja sälää. Hienon näköinen setti. Ootko kokeillut tätä digiperällä? Ko. kamera ja optiikat meinaan vähän kiinnostelisi, mutta ei ole mitään kiintopistettä sen suoriutuvuudesta diginä. Ei mulla rahaa tällä hetkellä tähän (+ digiperään) ole, mutta ihan mielenkiinnosta.
Vs: Hasselblad 500c, 80mm, 150mm, 2 perää ja sälää. 80 Planar ja 150 Sonnar noin yleisesti ottaen (ymmärrykseni ja lukemani perusteella) ei aiheuta mitään vaikeuksia keskikoon (kroppi)digiperille. (Noista uudemman (CF) version 80mm olen itse todennut loistavaksi mm. loittorenkaan kanssa lähikuvissa Nikon D800 rungolla. Myös terävyydeltään.) Se mitä helposti löytää netistä on puhe Biogonin soveltumattomuudesta keskikoon digille. Siinä kun ei ole retrofocus-rakennetta. Kuitenkin täällä foorumilla varmaan edelleen löydät myynti-ilmoituksen SWC:stä, jossa mainostettiin kuinka hienosti sekin toimi jollain digiperällä. (Viittaukseni nettihakuihin on ihan ulkomuistista vuosien takaa.) En tietenkään ota kantaa terävyyteen vaan ensisijaiseen toimivuuteen. Ei kai kukaan harrastaja ala piipata pikseliä jos vanhan digiperän ostaa... siinähän on iso pikselikokokin ja kokonaissuurennos kennolta käyttökuvaksi ratkaisee terävyyden. Mutuna varmasti vanhankin optiikan erottelukyky riittää siihen mihin vanhempi digiperäkin.