Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

K&F jalusta

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Antero K, 7 Joulukuu 2021.

Meninpä sitten halpaan ja tilasin netistä K&F: n retkijalustan. Näytti ihan hyvältä tietysti kuvissa eikä hinta ollut paha, 138 €. Ehkä pitäisi jo hälytyskellot soida, ettei sillä rahalla mitään hyvää voi saada, eikä saakaan.
    Olen käyttänyt sitä nyt pari kuukautta, ja alussa meni ihan hyvin, mutta nyt siitä hajosi yhden jalan lukon sisältä se pieni kiilarengas, jonka pitäisi kiristää jalka, kun kierretään.
    Annan vain hyvän neuvon, jos ikinä itse, tai joku tuttava, harkitsee ostaa K&F: n jalustaa, neuvokaa unohtamaan välittömästi. Helvetin paskaa laatua. Aion seuraavaksi kokeilla Sirui merkkistä jalustaa, onko kellään tietoa, millaista laatua on? Omistan kyllä Gitzon, mutta on hieman liian iso ja pitkä kuljetettavaksi mukana pitkiä matkoja. 20211207_203432.jpg

1. keegan

keegan Well-Known Member

8 627
    1 535
    113
    Vähän nyt menee ohi, mutta minulla on Siruin kuulapää johon olen täysin tyytyväinen. Se istuu Slikin jalustassa joka myös on hommansa hoitanut kiitettävästi.

Antero K tykkää tästä.
  2. niffe

niffe Well-Known Member

13 453
    563
    113
    Siruin kohdalla pienellä varauksella. Tuotteet ovat innovatiivisia ja toimivia - ihan uutena. Joissain versioissa, kuten monopodissa on nailon-kiskoa, joka ei pidä kiilaa urassa ja aina välillä jalka on juntturassa. Muuten ovat toimineet melko mukiinmenevästi.

3. RB

RB Well-Known Member

9 429
    1 277
    113
    Ittellä on Siruin kuulapää Benron hiilikuitujalustassa.
    Tähän asti on toiminut, vähän kömpelön jäykkä. Aika isoo jalusta.

4. Jari_S

Jari_S Well-Known Member

3 664
    750
    113
    Täällä on Sirui:n videopää Gitzo:n jalustaan kiinnitettynä. Tuo videopää on muuten varsinkin hintaansa nähden laadukas, mutta vaakasuuntaisen pyörimisliikkeen lukitseva ruuvi ei oikein hoida hommaansa. Lienee jonkinlainen suunnitteluvirhe, minkä vuoksi olen harkinnut videopään vaihtoa toiseen merkkiin.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Ihan hyvä Sirui jalusta oli. Nykyään tosin Benro, kun se oli hiukan edullisempi ja ominaisuudet itselle riittävät. Ei pahaa sanottavaa kummastakaan..

6. rarehanu

rarehanu Active Member

510
    125
    43
    On Siruin M-3204X jalusta, ostettu noin 7 vuotta sitten, ei ole ollut mitään ongelmia, tosin aika vähäisellä käytöllä ollut.

Viimeksi muokattu: 8 Joulukuu 2021
  7. m-kooteevee

m-kooteevee Well-Known Member

576
    966
    93
    Mulla on Siruin T-2005X matkalajusta. Aika samannäkönen siinäkin oli tuo kiilarengas, ja männätalvena sain siitä yhden rikottua kunnon pakkasessa, kun puskin alimman putken jäisenä kasaan. Onneksi siihen sai varaosan, maksoi kokonaiset 12€, kun tilasin sen Fotomanin kautta.

8. Varjo

Varjo Member

100
    17
    18
    Mulla käytössä Siruin 32jotain hiilikuitu jalusta ja hienosti toimii. Tuo isompi Gitzo seisoo nurkassa käyttämättömänä ja myönnettävä on, että hyviä molemmat. Nykyisin kalusto on kevyempi, niin se sai hommaamaan ton Siruin, enkä ole pettynyt. Nyt joutaakin tuo Gitzo jollekkin tukevampaa haluavalle.

9. oka

oka Well-Known Member

469
    1 280
    93
    Jos hakusessa on nimenomaan rinkan kyljessä keikkuva, kevyt retkijalusta, niin sellaisen virkaa mulla on jo viitisentoista vuotta toimittanut tällainen, kuulapäineen alle kilon painoinen Slik Sprint Mini GM: SLIK Sprint Mini GM + SBH-100 Ball Head - Kameratori
    Uutta, moneen kertaan paranneltua mallia näkyy saavan reilulla satasella Suomesta.

10. jaska26

jaska26 Active Member

425
    136
    43
    Minulla on viitisen vuotta ollut uudempi Slik Sprint Pro II (SLIK Sprint Pro II - Kameratori) juuri samanlaisessa käyttötarkoituksessa, ja hoitaa sen homman hyvin. Tosin Slikin kuulapäähän ja erityisesti sen pikakiinnityksen lukitukseen en ollut tyytyväinen, vaan vaihdoin siihen heti alkuun saman kokoisen mutta jämäkämmän ja muun kalustoni kanssa yhteensopivan (Arca Swiss) Siruin kuulapään.

11. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113
    Tuommoinen pari kuukautta käytössä olleen hajoaminen tuntuu hiukan... no, nykyaikaiselta. Minulla pyörii nurkissa Leitzin Tiltall. Tullut kauppohin kait 1946, näyttää olevan melko lailla samanoloisena myynnissä edelleen. Maksaa parisataa kuulapäineen. Omani on jostain 70-luvulta, Amerikoissa kyllä jo tehty. Aiemmat ovat eurooppalaisia. Nelisenkymmentä vuotta pyörinyt auton perässä, veneen pohjalla ja milloin missäkin, ei tosin ainoana jalustana. Ei ihan kevyin reppureisulle, mutta alle kolmen kilon sen paino jää. Joka kolmas vuosi on syytä sumutella hiukan öljyä jalkojen jatkoksiin.

Ed. On siinä yksi kummallinen huono puoli. En tiedä, millä rasvalla liitokset on alunperin voideltu, mutta vielä vuosienkin jälkeen jalkoja kasaan työntäessä pöllähtää varsin aidon tuntuinen lehmänpaskan haju. Sisätiloissa joutuu kertomaan, etten se minä ollut.... Kai siellä joku rasva härskiintyy, mutta eipä ole tullut purettua kokonaan ja pestyä.

keegan tykkää tästä.
  12. oka

oka Well-Known Member

469
    1 280
    93
    Toi mun vempula on sen verran vanha, että siinä ei ole pikakiinnityslevyä lainkaan, enpä tosin ole kaivannutkaan. :)