Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Harmaasieppo

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Tipe, 3 Elokuu 2005.

    Oltiin tuossa Juhannuksen alla Peetin kanssa Riitikoitten tapaamisessa Korpilahdella ja siinä aamusella sitten ei oikein eräs don crabello voinut nukkua pitkään, joten hän poistui pihalle ettei herätä nukkuvia ihmisiä.
    Aikani kuluksi kuvailin siinä pikkutirpiäisiä (piti käyttää monopodia, sillä sitä huojuntaa ei IS ois vieny pois) ja tämän kuvan olen poiminut aivan eräästä syystä tähän.

    [​IMG]
     
  1. No turha tässä on mitään sössöttää ennen perusteluja. Onhan sulla nyt paljon parempiakin lintukuvia.
     
  2. kuvassa mielestäni ihan ok, kesäaamuinen valo! Mutta missä Fangio sinun haaste majailee, ei kuvaa tunnu tulevan! ;)
     
  3. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Hiukan Fangiolle löpinää. Minusta on yleisesti mukavampaa nähdä uudehkojakin kuvia vaikka ne ei olisikaan vanhoihin verrattuna aina parempia. Ja kesken eräisetkin on mielenkiintoisia, ainakin itse niitä laitan ja sitten hiukan pystyy näkemään ja kuulemaan voisiko asian tehdä toisinkin. Tietysti hienoja ja mestariteoksia on aina hyvä nähdä.

    Varsin ok perustason lintukuva noin omiin silmiin. En kauheasti noista tiedä tosin. Kauheasti en kuvasta itsestään löydä sanomista hyvässä tai pahassa mielessä.
     
  4. On tullut kuvattua vähän liikaa ja stressia on niin monesta muusta asiasta, joten en tosta ole hirveästi paineita ottanut. Pitäisi kai poistaa itseni haastettavien listalta, mutta tavoitteena on kyllä joku tohon räpsäistä.
     
  5. Tässä on käytetty täytesalamaa, mikä tekee kuvasta ei niin tavallisen meikäläisen otokseksi. Nimittäin tuo lintu ois suht' musta möykky, jollei näin ois tehty :eek:)
     
  6. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Oksa ja runko tipun 'edessä takana' häiritsee minua ainakin. Täytesalama taas ei.

    Ei mikään surkeimmasta päästä mutta Tipe, sulla on rima nostettu niin korkealle että tälläiset tuntuu sun käsistä räpsyiltä. ;) (jonka selititkin tämän olevan).
    Vihreät lehdet alaosassa taasen antavat tälle kuvalle raikkautta.

    Vesku
     
  7. Joo, ei se täyte haitta, jollei sitä huomaa :eek:)

    Vähiin jää mun kuva-esitykset vastaisuudessa, jos aina pitää mennä vaan parempaan ja parempaan :eek:)
     
  8. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Meinasitko taantua? ;)

    Parempaan suunnan lisäksi on myös suunnat erilainen, kokeileva ja huvin vuoksi.

    Ei kaikki kuvat voi (tai voi mutta ei mun ainakaan) ole parempia kuin edellinen. Mutta oot vaan syöttänyt niitä parempia sellaisella tasaisella laadulla että tälläinen näyttää vain heikommalta niihin verrattuna.

    Ja jos kuvaaja olisi ollut joku tuntematon vaikkapa niin kuva olisi saanut arvion 'ihan kiva lintukuva', jonka kierrellen tuossa taisin sanoakkin.

    Vesku
     
  9. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Meinasin kirjoittaa kuvasta, että tulee juhannusmainen fiilis ja sitten luin tekstistä että juhannuksen aikoihin :)

    Eli tuosta voi päätellä kuvan onnistuneeksi. Sommittelukin on kiva.