Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Lautturi ja perämies

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana turkkila, 11 Tammikuu 2006.

Joella

turkkila

1. Anonymous

Anonymous Guest

Taas aivan kipeen hyvä.
    Mitä minä kloppi tähän muuta kirjoitaisin.

2. Tulee vanha Bogart leffa mieleen. Viellä kun olis ollu "perämies" tosissa kuteissa ni avot. Kipparin kasvoille tuleva valo jotenkin korostaa vaan kasvojen särmää.

Tosin annankohan nyt ihan vääränlaista arvostelua / kommentointia kun keskityin vain kuvassa oleviin asioihin enkä itse kuvanotto tekniikkaan? Tää kuitenkin on kuva jota haluaa katsoa kuvana ja pitää näkemästään ilman että miettii mitä teknisiä seikkoja voisi olla toisin...

3. Siksi juuri arvostankin kommenttiasi, en juurikaan välitä tekniikan palautteesta.

turkkila

4. kama

kama

94
    0
    0
    Parhaita on just nämä kuvat, joissa sisältö on niin kovaa kamaa, ettei mieleen tulisikaan nillittää mistään teknisistä detaljeista. Kippari on aivan loistava ketku. Huumoriakin piisaa; äijä on niin kovanaama, mutta kuitenkin perinteinen kipparilakki päässä ja botskissa joku ihme katos ja perämoottori. En pääse siitä mihinkään, tää on just sellainen joita itse haluaisin ottaa.

5. emerik

emerik Well-Known Member

5 870
    51
    48
    Pirun kova kuva kippari Kallesta.

6. Paikka oli Portugalissa joku satamakaupunki, nopein reitti venesatamaan oli joen ylittäminen ko. kymmenkunta ihmistä kantavalla lautalla.

turkkila

7. Kiitos palautteesta.

näihin kuviin..
    turkkila

8. Hienosti on hetki huomattu. Kippari pärjäisi varmaan myös elokuva-alalla, mahdottoman karu pärstävärkki jollasta harvoin näkee muualla kuin elokuvissa :)

9. Rouhee foto

Mä oonki aina ihmetellyt että arvostelut koskevat pääasiallisesti tekniikkaa ja valoa, vaikka kyllä fotossa tärkeintä on aina ollut kohde mitä kuvataan.
    Erittäin onnistunut kuva joka puhuttelee ja jota voi katsoa pidempäänkin.

10. Re: Rouhee foto

Joku on täällä joskus sanonut että kohdetta ei saa arvostella;) Ymmärrän teknisen arvostelun silloin kun tekniikka on pielessä, silloinhan sen arvostelu on paikallaan. Tällaisessa teknisesti moitteettomassa yksilössä on pakko paneutua muihin asioihin, kuten sisältöön. Jospa se kannustaisi muita ottamaan myös teknisesti sellaisia kuvia joista ei tarvitse huomautella. Monet kaipaavat teknistä palautetta kuvistaan, ja uskoisin että Tuskokin haluaisi kuulla jos hänen kuvassaan joku on teknisesti pielessä, jos hän ei sitä itse ole sattumalta huomannut. En tosin tiedä voiko tuollaista lipsahdusta käydä:)

Minusta täällä keskutselu on välillä hyvinkin sisällökästä, eikä tekniikkapainotteista. Tarvitaan vaan se sisällökäs kuva. En minäkään tuosta tekniikasta juurikaan välitä, se on pakollinen paha, mutta jos kuvista virheitä löydän, jotka silmääni kiusaavat niin kyllä siitä huomautan.

11. kama

kama

94
    0
    0
    Harmillisen harvoin ainakin omissa kuvissani osuvat sisältö ja tekninen toteutus samaan kuvaan. Parhaat tilanteet (tai siis ne mitä pidän parhaina, spontaanit, yllättävät jutut) menee ohi niin nopeasti, ettei meinaa saada edes aparaattia esille, kun koko juttu on jo ohi. Korkeintaan yhden, epätarkan räpsyn saa aikaiseksi, mikä suututtaa ehkä vielä enemmän, koska jälkeenpäinkin aina sen kuvan nähdessään harmittelee, että perhana kun tuosta olisin saanut terävän otettua. :(