Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Valokuv, 12 Toukokuu 2011.

  1. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Enpä olisi tuostakaan yllättynyt... :/
     
  2. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Eikös "coffee stain" ole aivan tavallinen tyyppivika jonka valmistaja korjaa mukisematta myös takuuajan jälkeen. Ei kun kuriirifilman kuljetusta tilaamaan ja huoltoon mars!
     
  3. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Kannattaa kyllä ottaa yhteyttä takuuajankin jälkeen jos häiritsee kameran normaalia käyttöä. Tosin lopputulemana on viimeaikoina ollut hyvitys mahdollisuus Leica M9 malliin, koska varaosia Leica M8 näyttöön ei enää ole. Toivottavasti joskus saisivat noita näyttöjä takaisin varaosiksi. Jospa tekisivät nyt viisaita päätöksiä siellä Leican uudessa pääkonttorissa Weltzarissa.

    http://lavidaleica.com/content/storm-br ... -lcd-issue"]http://lavidaleica.com/content/storm-brewing-over-m8-lcd-issue

    http://www.l-camera-forum.com/leica-for ... plays.html"]http://www.l-camera-forum.com/leica-forum/leica-m8-forum/252700-serviceability-m8-m8-2-displays.html
     
  4. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    M8 on oikein käyttökelpoinen runko kaikenlaisista huhuista riippumatta.

    Uskonpa kuitenkin, että kyse on enemmän kameratyypin valitsemisesta. M8 hankkijan täytyy pitää perinteisestä mittaetsimestä ja periaatteessa vaikka peittää takanäyttö ja siten opetella kuvaaman digilläkin vähän totutusta poiketen.

    Pääosassa ovat varmasti objektiivit, olivatpa ne Leican tai jonkun muun merkin valmistamia M-Leican kanssa käytettäväksi tarkoitettuja malleja. Sovite + mikä tahansa mekaaninen optiikka ei ole ultralaajakulmaa lukuun ottamatta viisas valinta, koska etäisyys on silloin arvioitava eikä mittaetsimestä siten synny hyötyä.

    Oman kokemuksen mukaan 28-millinen tosin toimii sillä ideologialla vielä joten kuten mutta huomattavasti laajempi ei 1.3 -kroppikertoimen huomioiden ole ollenkaan huono valinta.

    Parasta edelleenkin on kameran huomaamattomuus.
     
  5. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Päädyin siihen, että M8 on käyttökelpoinen kaikesta kohusta huolimatta. Käytänkin tuota kameraa, kuin filmikameraa käytetään.
     
  6. SakkeM

    SakkeM Well-Known Member

    22 914
    3 374
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Sitäkö ei saa menuista kytkettyä pois päältä?
     
  7. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Saa, kyllä menusta sen pois päältä.
     
  8. Kimo

    Kimo Well-Known Member

    12 411
    1 065
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    En ostaisi .
     
  9. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Eiköhän se takatelkkari Leicassakin ole tarkoitettu käyttämiseen ja, jos sen kanssa on sössitty, vastuu on viime kädessä Leican. Ei se voi olla mikään ratkaisu, että ehdotetaan kalliimman vempeleen hankkimista tilalle, sehän pitäisi sitten saada tilalle :)
     
  10. jarski

    jarski Member

    282
    0
    16
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    hinnat pyörii nykyään 800-900 paikkeilla?

    kuvasin muutama vuosi sitten pitkän reissun kyseisellä kameralla ja tarkoitus hankkia joskus takaisin.
     
  11. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Kyse ei ole takatelkkarin osalta huhuista, vaan takatelkkarin simahtaessa tai tapaturmaisesti vaurioituessa kamera on korjauskelvoton, koska varaosia ei ole. Menun käyttö ja kameran säätäminen lienee pimeällä näytöllä mahdotonta. Tilanne on sikälikin uskomaton, että canon on kyennyt toimittamaan jopa kymmenen vuotta vanhaan powershottiin takanäytön.
     
  12. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    "Huhuilu" ei viitannut mitenkään tämän tapauksen takatelkkariin. Viittasin sillä moniin kirjoituksiin, joissa on puolestaan lainattu (kuvaamatta) kokemuksia M8sta.

    Tuo takatelkkarin kohtalo asia kuulostaa tosiaan erittäin merkilliseltä. Oletko saanut itse vastausta tehtaalta?
     
  13. toanna

    toanna Member

    324
    4
    18
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Missä noin  halvalla liikkuu?
     
  14. prosecutor

    prosecutor Member

    287
    1
    18
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Leica tulikin asiassa enemmän vastaan ja asia järjestyi oivallisesti.
     
  15. J.A.K.

    J.A.K. Active Member

    2 581
    22
    38
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Kuvaako yo. lause tuotteen elinkaaren kokonaislaatua?
     
  16. niffe

    niffe Well-Known Member

    13 326
    536
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Riippuen toimialasta ja toiminnan laadusta, varaosien saatavuus on määritelty osin lainsäädännöllä ja osin ohjeistolla. Sen takia varaosat ovat yleensä niin hiton kalliita.

    P.S: Vaihtoehtoisesti niiden saatavuus saattaa heijastella valmistajan uskoa tuotteen elinkaaren pituudesta ;)
     
  17. mscore

    mscore Member

    594
    15
    18
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Liittyen täällä aikaisemmin keskusteltuun, mun M8.2:sta on "coffee stain" lähtenyt ihan itsestään pois. Olisinkohan jättänyt kameran johonkin lämpimään/kuivaan/kylmään tms, mutta jollain tavalla aikaisemmin selvästi näkyvä 1.5cm läiskä keskellä ruutua on selittämättömästi kadonnut.
     
  18. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Äsken kävin poksuttelemassa M5:sella kuvia ja kun filmi loppui jatkoin M8:lla ei ongelmia minkäänlaisia.
     
  19. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    poistettu