Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

Keskustelu osiossa 'Digikuvaus' , aloittajana Valokuv, 12 Toukokuu 2011.

    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Eipä voi muuta kuin tunnustaa: menin "halpaan"
     
  1. mscore

    mscore Member

    594
    15
    18
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Kamera ja mies näyttävät tuossa hyvältä yhdessä. Perfect match!
     
  2. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Juu ! ratkaisu syntyi kun 35mm polttovälillä käyttää 50mm 1:1 lisäetsintä, kaksi silmää auki ja life size- josta olen aina tykännyt. 15mm taas käyttää 21mm etsintä, joka on toinen suosikkini. kummatkin istuu sekä silmään että käteen. MV touhuun en muuta tarvitse... Ei haittaa ollenkaan että ei ole "täyskenno". jääpähän nuo reuna alueen ongelmatkin pois...
     
  3. massee

    massee Member

    420
    0
    16
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Aika vikkelään näyttävät M8:t liikkua tällä foorumilla. Juuri tänään meni oikein nätti hopeinen myyntipalstalla.

    Kämpän remonttibudjetin pitävyys on vielä pieni arvoitus, muuten olisin jo monet näistä myynnissä olleista käynyt lunastamassa. M8.2 kameroita liikkuu näköjään huomattavasti vähemmän. Tampereen verkkokaupan esittelykappale olisi myynnissä 2900 euron hintaan.

    Onko Watanen vielä tyytyväinen M-Kasiin?
     
  4. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Watanebon ku vim wenderssi leica mainoksesta =)
     
  5. massee

    massee Member

    420
    0
    16
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Offtopikkina tuli mieleen että jos olisi M9 ostamassa niin se voisi kannattaa hakea Amsterdamista. Lentokentällä oli M9 4900 euroa. Saisi lennoista riippuen varmaan vähän halvemmalla ja kuvausretken kaupanpäälle.
     
  6. Jukkis71

    Jukkis71 Active Member

    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    JOo, kieltämättä otetta ja kokemusta on.
    T Jukka
     
  7. Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Erittäin tyytyväinen ! Nyt on kaikki lasit tsekattu Color kolmion optisessa penkissä. ja pelittää ! Täytyy kuitenkin sanoa että on tietty ero M8 Digimustavalkoisen välillä ja ihan oikealla Filkka Mustavalkoisella. En tule jättämään pois TRI-X:ää tai Double X bulkkikamaa, vaan M8 on sellainen kiva mukana hengaava päiväkirja Mustavalkoinen vaihtoehto. " Serious stuff" syntyy edelleen  Filkalla !
    Niin ja värit syntyy Hasselilla ja CFV perällä + Phocus ohjelmalla. On se vaan erittäin hieno symbioosi tuo Hasselin Phocus. Ymmärrän hyvin että ovat käytännössä kaapanneet koko "Ison koon Digikuviot"
     
  8. mscore

    mscore Member

    594
    15
    18
  9. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Mukava nähdä joskus hyviä filmille kuvattuja mustankalpeita. Näitä katseli mielellään :)
     
  10. sahe69

    sahe69 Well-Known Member

    10 268
    47
    48
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Hyvää settiä, myös se färiosasto!
     
  11. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Kun osaa, on formaatti yhdentekevää.
     
  12. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Ei nyt sentään.
     
  13. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Aika pitkälle kuitenkin, osaava saa jopa holgalla yms. hyviä kuvia. Sitten taas kun ei osata ja ainoa kriteeri on filmi ja surkea tekninen taso, on myös lopputulos melko karmea.
     
  14. nomad

    nomad Well-Known Member

    10 349
    167
    63
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Hyviä kuvia toki saa vaikka hipstamaticilla, mutta muuten formaatilla on väliä. Tahdottiin tai ei, se määrää pitkälti kuvan luonteen. Näin etenkin kun lipsutaan kohti äärimmäisyyksiä.
     
  15. paraneva

    paraneva Well-Known Member

    12 372
    6 204
    113
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Lienee itsestään selvää, ettei esim. holgalla oteta mitään lintujen lajikuvia tai urheilua, mutta sehän nyt ei ollutkaan pointtina.
     
  16. massee

    massee Member

    420
    0
    16
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Vielä yksi tyhmä kysymys: kuvaatko kameran mustavalkoasetuksella vai väänteletkö rawista mustavalkoiset?

    Olen seurallut mscoren kuvia flickristä ja mahtavaa jälkeä syntyy on sitten kourassa sitten digi- tai filmivehje.

    Monissa mustavalkohommissa on kuitenkin pakko todeta että filmillä on paikkansa. Melkein kuvasta kuin kuvasta näkee onko kaunis rae peräisin filmiltä vai digityksistä. Filmirae on vaan niin miellyttävää!
     
  17. J.Vuokko

    J.Vuokko Well-Known Member

    8 192
    62
    48
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Joo, weppikokoisesta kuvasta melkein näkeekin rakeen ;)

    Jos näkee niin voi päätellä että se on joko digilisättyä tai huonon skannerin tuottamaa 'grain aliasing' -raetta.
     
  18. massee

    massee Member

    420
    0
    16
    Vs: Harkinnassa Leica M8, ostaisitko itse?

    Minulla ei ole kompetenssia väitellä asiasta. Webbigallerioita selaillessa itseäni miellyttävät mustavalkokuvat on useimmin kuvattu filmille. Toki joskus digillekkin. En ehkä tiedä mitä rakeella sitten tarkoitetaan, mutta väittäisin sellaista havaitsevani myös weppikokoisissa kuvissa.