Vs: Hanna On hyvä, hempeän mairea ilme. Voisi kestää tiekemmankin rajauksen, mutta näinkin toimii. Neitosen vasen olkapää on nyt ainut joka leikkautuu jos nyt jotain pientä puutetta voi sanoa.
Vs: Hanna No on tosiaan aika terävä. Kasvot vei huomion. Tuon saisi shoppailemalla pois jos sitä harrastaa.
Vs: Hanna Minä en tykkää ihon sävyistä. Kun itse onnistun töpeksimällä alivalottamaan kuviani niin niistä tulee justiinsa tommosen sävyisiä.
Vs: Hanna Huomasin tämän kuvan sävyissä kummaa toonausta ja pykällystä Firefoxilla, mutta testattuani Operalla ja IE:lllä sävyt olivat hyvät. Eli oman koneeni kokoonpanossa sävyt kunnossa selaimesta riippuen. Kannattaa tarkistaa jos käytät Firefoxia.
Vs: Hanna Näköjään Explorelilla oli himpunverran parempi. Vähän tunkkaiseksi jäi silti, valitettavasti.
Vs: Hanna Menee osin offtopic, mutta ei tässä taida mitään tulkinta varaa olla, Firefoxilla kuvat näkyvät kuin se olisi cropannut ne johonkin rajalliseen palettiin. Erityisesti liukuvärit kuten iho ja taivas sekä harmaasävykuvat voivat olla ongelmallisia. Täytyy vielä tarkistaa asetuksia. Samasta asiasta on joku muukin kysellyt. Miten nämä profiilit saa tarkastettua/käyttöön FF:ssa?
Vs: Hanna Hmm.... Jos porukoiden mielestä tämän kuvan ihon sävyt on OK, niin turhaan sitten olen joskus yrittänyt omista kuvista saada paremman näköisiä kuin tämä. Joskus niitä vaan ei tunnu saavan mieleisekseen vaikka kuinka yrittäis. Yleensä ruskettunut iho on aika vaikea saada hyvän näköiseksi. Jos sen saa näytöllä näyttämään hyvältä, niin paperilla se voi olla vielä kehnonlainen. Välillä homma menee ihan helpolla, mutta vaikka tekis kaikki jutut ihan samoin, tulos voi olla jossain kuvissa huonompi.
Vs: Hanna Se on tätä päivää, että ruudulta katseltaessa on kuvat väreiltään ihan mitä sattuu. On menetettyä kansanperinnettä yrittää esittää kuvia jotenkin oikeissa väreissä. Se ei onnistu kun lätkäisemällä printtiä seinälle. Vaan munkin mielestä on jukkiksen kuvat olleet viimeaikoina tässä FF:ssa jotenkin ihmeellisen keltaisia ja tunkkaisia.
Vs: Hanna En nyt kohdistaisi sitä Jukkiksen kuviin vaan kyllä se koskee muitakin kuvia. Ongelmahan saattaakin syntyä, koska Jukkiksen kuvassa on sävyjä enemmän eli kuva on laadukkaampi ja FF tekee jokin muunnostaulun palettiin nopeuttaakseen kuvaruudunkäsittelyä tms.
Vs: Hanna Tuota mä oon pohtinut juuri, tuota nettikuvien sävyä. Itse käytän ie8, jossa srgb kuvan, joka näyttää hyvältä photoshopissa, niin siitä tulee ie8 täysin punainen/magentainen. Säädän kuvan nettiin aina tälle ie8:lle, duplikoin ja teen aika paljon värisävyjä. Näkyisköhän nuo ff:llä samoin kuin photoshopissa, jos se kerran tunnistaa väriprofiilin? Osittain mulla on sama ongelma windowsin esikatselussa, siinäkin on hieman punertavia, muttei niin paljoa. Oliskohan mulla jossain windowsin asetuksessa jokin väärin? Voin joskus laittaa srbg kuvan, jossa photorissa on oikeat sävyt ja sitten tuon nettimuunnoksen, johon laitan saturaatiosta punaista kanavaa hue +4, saturation -15 ja sitten selective colourista punaisen kanavan magentaa noin -10 ja cyania +4 tai +5 lisää. Lisäksi varjoalueet menevät aina tukkoon. Mullakin jos avaan tuon nettiversion photariin ja laitan normaalin cmyk proofingin, se on keltaisen ruskea, vähän vihreääkin, siten kun RB:llä näkyy? T Jukka
Vs: Hanna Ihmisten kuvia ei voi käyttää kuvankäsittelyjärjestelmän säätämiseen, koska ihmisten värit vaihtelevat ja "hyvän näköinen" on makuasia. Kannattaa aloittaa perusasiasta: kun värikuvan desaturoi tai keinolla millä hyvänsä muuttaa neutraaliksi, näyttääkö se harmaalta vai väriteltyltä.
Vs: Hanna Oon mä gretagmacbethin värikartalla kalibroinut joskus minoltan optiikatkin yksitellen, kyllä se tulosteena on 'oikea', myös tuo värikartan värit. Mutta tänne nettiin laitettaessa se jotenkin aina muuttuu, selaimesta ja sen asetuksista riippuen, kenties myös windowsin asetuksista? En oo mikään tietokonetaituri, en oikein noita asetuksia hallitse. TJukka
Vs: Hanna Kyllä näiden järjestelmien oletusarvot ovat jollain tavalla mietityt. Eli pitää tietää aika paljon, jotta A) pystyy niitä muuttamaan, B) muuttaa oikeaan suuntaan C) hallitsee sitten muutosketjun eteen päin tässä monijärjestelmä ympäristössä. Mutta kuvaan palatakseni Operalla värit näyttivät hyvältä ;-) Lyhyen testin jälkeen toteaisin, että FF- väriasetukset vaikuttavat, mutta samalla menee sivujen css asetukset sekaisin tms.