Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Hania

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana ad3line, 14 Joulukuu 2010.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
    Vs: Hania

Tajuaakohan ihminen kuoltuaan miten fakkiutunut, sokea ja typerä oli aikuistuttuaan?
    Itse olen tässä aikuistumisen kynnyksellä (30v) ja välillä pelottaa kun meinaa tärkeät nuoremman miehen kvaliteetit karista. Lapsellisuus, leikkimielisyys, uteliaisuus, jne. Tilalle puskee nuo edellä mainitut + muut, kuten kyynisyys. Kaikkitietävyys lienee iästä riippumaton pirulainen, joka vaanii meitä kaikkia. Se vain muuttaa muotoaan.

Tässä voin tietysti vain puhua 0-30v jänteellä asiasta. Voi olla että lopullinen, todellinen, tietoisuus lävähtää päälle vasta myöhemmin.

Sitä odotellessa, antakaamme kaikkien kukkien kukkia!

terv
    Peksili

1. Vs: Hania

Sinänsä aika hyvin estää kaiken järkevän kommentoinnin, sillä puhua kuvasta ja tehdä kuvaa tai vain muokata kuvaa on olennaisen eri asia. Sitäpaitsi: Mitä siitä kostuu vaikka kirjoittaisi laukun täyteen neuvoja ja opastuksia ? Todennäköisesti vain näiltä vakiojääriltä samaa leukojenlouskutusta...

2. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38

Tajuaako?

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Näinhän se on, tuollainen neuvova hyvä palaute saa eniten vittuilua ja kommentointia.
    Siksipä täällä kukaan ei sellaista enää annakkaan.T
    T Jukka

4. aaki

aaki Active Member

3 685
    2
    38

Juuri näin.
    Itse kaipaisin kuviini niitä kehittäviä vinkkejä ja mielipiteitä.
    Sitä en tietysti vaadi keneltäkään.
    Olen itse vielä kovin kokematon kuvausharrastuksineni että
    minun on vaikeaa antaa toisten postauksista mitään se suurempaa
    palautetta/arvosetlua.
    Olen toki saanut hyviä ohjeita/tipsejä paljonkin.Kiitos niistä.
    Surullista kuitenkin on tuo muutamien esiintyminen/vittuileminen foorumilla.
    Mielestäni se ei ole tämän foruumin edunmukaista käytöstä.
    Miksei voi käyttää YV:tä jos pitää mennä henkilökohtasuuksiin?
    Vatanen kertoo tuolla edellä hyvien ystäviensä kaikonneen täältä.
    Sitäkään en ihmettele yhtään.
    Koitetaan tulla toimeen keskenämme ja viihdytään ja nautitaan foorumista.
    Hyvää joulua kaikille ja rauhaisaa mieltä.
    T:Aaki

5. Vs: Hania

Joskus olen kommentoinut ja kädestä pitäen neuvonut yksärillä, mutta ongema siellä on että en ole löytänyt mahdollisuutta lähettää kuvallista liitetiedostoa.

6. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

En ymmärrä, mikseivät prööt kehitä verkko-opetusta?
    Sitä on joka alalla, kielikursseja, käsityökursseja jne. toteutetaan verkko-opetuksena. Lapissa annetaan musiikin yksityistunteja live-videokuvan avulla. Valokuvauksessa tämä on helppoa. Ensin tehtävä, jolla on tavoite, sitten kuva ohjaajalle, hän merkitsee esim. photoshopilla siihen kommentteja pienellä tekstillä, palauttaa tehtävän uusine ohjeineen, tehtävää parannellaan niin kauan, että se on hyväksytysti suoritettu.
    T Jukka

7. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Hmm..... ei tämän ketjun alku nyt niin mahdotonta ole, jälkeenpäin luettuna. Aika pienistä siemenistä on taas lähdetty puuta kasvattamaan.

Edellä mainitulla Kameraseuran foorumilla on kaksi kuvaosastoa, toinen näytettäville ja toinen niille, joista halutaan palautetta.  Saattaisi toimia täälläkin, tai sitten ei.

8. Vs: Hania

Satuin näkemään sen AnselA:n version ennen kuin keskustelu oli jatkunut siitä paria kommenttia eteenpäin. Tämän loppukeskustelun luettuani SakkeM:n kommentti kahdesta osastosta tuntuisi hyvältä. Sillä lisäyksellä, että palauteosastossa kuvallisen palautteen antaminen eli postatun kuvan muokkaaminen olisi sallittua, kunhan kuvan oheen myös kerrotaan riittävän rautalangasta vääntäen mitä on tehty. Sanallinen palaute voi antaa sysäyksen kokeiluun oikeaan suuntaan, mutta kuvallinen voisi oikeasti opastaa näkemään. Se on se tapa, jolla aikoinaan itse opin mustavalkokuvan sävyt: näin omat suttuni "oikeiden" rinnalla.

-p-

9. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Hyvä ehdotus, jolla lisättäisiin tyytyväisiä käyttäjiä. Tietenkin pitäisi jotenkin olla niin, etteivät nämä kaksi eri foorumia sitten sekoitu keskenään. Toisessa pitäisi vaikka kaikki palaute perustella tai näyttää kuvankäsittelyllä.
    T Jukka

10. Jukka75

Jukka75 Active Member

3 168
    5
    38

Kannatan ehdotusta.
    Itsestä olisi ainakin mukava NÄHDÄ ja saada kunnolla neuvoa, siitä millä tavalla enemmän kokemusta omaava henkilö tekisi toisin.

En siis tarkoita sitä että tulee neuvoja että tee näin, näin  ja noin tai kuvas on perseestä, vaan ehdotuksia siis vaan mitä kannattaisi kokeilla.

Ehkä sekin tapa vähentäisi tälläisten turhanpäiväisten paskaviestiketjujen syntymistä, tuntuu tulevan näiti lumipalloefektejä vähän liikaa.

Jatkakaa....

11. Herra iso herra

Herra iso herra Active Member

7 709
    10
    38

Kuka nyt oikeasti jotain jostain tietävä jaksaisi huvikseen muokkailla ja neuvoa päivästä toiseen?

12. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Pitäisi ja pitäisi... Yhteisöllisessä mediassa ei mikään sellainen synny pakolla, mikä ei ole .syntynyt vapaaehtoisesti. On myös ihan turha ehdottaa muille sellaista, mitä ei itse tee, vaikka siihen on joka päivä mahdollisuus.

Aluejaot ovat useimmiten tuhon alku. On vaikea ymmärtää, miksi aikuisille on niin vaikeaa pyytää muokkauslupa tarvittaessa.

13. jus_si

jus_si Active Member

3 150
    0
    36
  14. randomm

randomm Active Member

1 073
    0
    36

Eikö tästä voi suoraan myös johtaa että 90 vuotiaan valokuvaajan mielestä 40/50/60 vuotiaan valokuvaajan mielipiteet, näkemys ja käytös johtuvat nuoresta iästä? Onko oletus se että ennenkuin ihminen on täyttänyt X vuotta pitäisi pitää suu kiinni eikä kertoa mielipiteitään. Kuka päättää sen mikä tuo luku on? Minkä ikäinen on aikuinen?

edit: ja asiaan, mielestäni muokattu kuva on alkuperäistä parempi. Hyvä adline.

15. Herra iso herra

7 709
    10
    38

Yksi perustavanlaatuinen ongelma varjoalueita arvioidessa, on eri säädöissä olevat näytöt.
    Itselläni on kalibroitu näyttö ja osa kuvistani kaverin läppäristä on yli vaaleita ja muista vilkaiseeni erään kuppilan näytöstä että oli tummia.

16. Vs: Hania

Tuosta palautteen saamisesta/antamisesta.
    Maailmalla on sellaisikin foorumeita, joilla, jotta saisi kuvansa arvosteltavaksi, on ensin itse annettava arvionsa esim kolmeen muuhun kuvaan. Minusta se on ihan asiallinen vaade.
    Itse en ole tietenkään sellaisilla kritiikkifoorumeilla yhtään kuvaa julkaissut, vaikka joskus onkin mieli tehnyt. Kolmen asiallisen palautteen kirjoittaminen toisten kuviin on ollut nimittäin ollut sen verran vaativa rasti, että kirjoittamatta on jäänyt, mutta eipä minun sitten tarvitse olla myöskään foorumilla itkemässä, että missä on asiallinen kuvakritiikki.
    Olisiko niin, että täälläkin jotkut vaativat muilta jotain sellaista, mitä itse ei oikeen millään viittis/jaksais muille antaa.

17. Vs: Hania

Sithän ne on keskiarvoltaan ihan kohdallaan.

18. Herra iso herra

7 709
    10
    38

kaksi on liian pieni otanta, jotta voisi puhua keskiarvosta, vaikka tosin noiden kahden keskiarvo onkin se :O

19. Vs: Hania

Jos olisi esim. ei_koskaan_aikuistuva ja ei_koskaan_aikuistunut keskustelemassa, niin vaikeaahan se voisi olla ;-)
    Eli: Yleensä iästä ei kannata keskustella, koska se toinen ei voi sitä tajuta. Ja se esimmäinen ei sitä tajunnut.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.