Vs: Hangosta löytyy reikiä horisontille Suoraan kamerasta minun kertomanani tarkoittaa, etten ole kikkaillut sävyjä, en väitä, että ne aina olisivat oikeiat suoraan kamerasta, mutta uskon edelleen, että kameran softa on fiksumpi kuin minä Ovela juttu on se, etten vielä kertaakaan ole vähentänyt saturaatiota, jos jotain, niin lisännyt, tosin näissä en sitä ole tehnyt. Pitääpä kokeilla vielä. Edit: Empä innostu, aurinko on kuin lapsen yrjöä väriltään
Vs: Hangosta löytyy reikiä horisontille Jos kuvaat jpg:tä, niin saturaatiohan on just sitä mitkä asetukset kamerassa sattuu olemaan. Usein ne "neutraalit" asetukset tuottavat yltiövärikästä kuvaa etenkin näissä erikoisemmissa tilanteissa. Raw-kuvan värit taas riippuvat esim Adoben koodaajien ajatuksista. Tai siitä minkälaisen kameraprofiilin olet sattunut valitsemaan. Tämä on aivan sama kuin filmiaikanakin. Ei ole autenttista koska lopputulos on aina tekniikan tuottamaa. Jos ei muuten niin filmin valinta tai se kehitys on asiaa määritellyt. Mutta myönnän, että D700:n väreihin ja valkotasapainoon olin aika usein tyytyväinen. Ei kai tuo autenttista ollut, mutta minulla oli hyvä suhde sen kameran kanssa ;-)
Vs: Hangosta löytyy reikiä horisontille Pakko myöntää, että pidän mieluummin täyteläisistä väreistä kuin hailukoista, perua varmaan Kodachrome ajoilta
Vs: Hangosta löytyy reikiä horisontille Yleensä kamera tekee tiedostonimen ja kuville annetaan sitten hakusanoja. Jos annetaan.
Vs: Hangosta löytyy reikiä horisontille Joo, näissä viime kuvissa en tehnyt sitä 0,2 asteen korjausta, sorry.