Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Jukkis71, 30 Toukokuu 2009.

1. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Tässä multa eka.
    Laittakaa tänne, jos ootte kuvannut tän vuoden yo-ta.
    T Jukka

2. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Toinen
    T Jukka

3. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Kolmas

4. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Neljäs

5. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Neljäs muistuttaa eniten kuvaa ylioppilaasta. Hyvä kuva.

6. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

entäs tää? meittin nuorin, ja huh huh nyt on sekin savotta saatu ohi...

7. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    No siinä on selvä (niin kauan kuin äiti vahtii vieressä) ylioppilas ja ylpeä äiti, ihan kuten kuvioon kuuluukin.
    Minä olen tietty väärä henkilö etenkin Sinulle kertomaan mitä mikäkin kuva esittää, mutta sain sen käsityksen ketjun kulusta, että kysyit juuri minun mielipidettäni kuvasta ja olen sopivassa liikutuksen tilassa niin ilmaisin mitä tuli mieleen.
    Jatkakaa (vaikka ilman minua).

8. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

On se ihka meittin nuorin... ja sanoi juhlissa että kun faija oli sanonut: ja nyt ei löysäillä, vaan Prrkle toi valkolakki päähän niin sitte saat olla rauhassa, se pani ikäänkuin vähän poweria tuohon yrittämiseen. No tässä tulos !

9. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Onnea Jukka!!!

Onnittelut toki oikeasti kuuluisi tälle nuorelle stuidulle mutta jos näin välillisesti voin onnitella ylpeän faijan - ja tietty mutsin - kautta.

--# mab

10. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Ihan kuin tässä olisi päässyt luikahtamaan vähän meikkausilmettä kuvaan, kuvaajan sitä selvästikään huomaamatta.

11. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Kyllä tän ketjun kuvista tähän mennessä toi viimeinen sopii parhaiten forumin henkeen, siinä on semmoista harrastajamaista otetta ja selkeä kuvaajan tuntema ylpeys henkii kuvasta.

Noi ekat on vähän semmoista kehnoa tusinakamaa. Melkeenpä kaikissa on tuo yo-kuvan perisynti, eli lakki on tökerösti läjässä. Pistetään ihan pilkaksi koko ylioppilasinstituutiota. Lakkia pitää kantaa arvokkaasti. Voi että kun raivostuttaa, jos se lakki on vaan lättäisty päähän.

Mun mielestä ei noi bulkki valmistujais-/hääkuvat sovi mihinkään valokuvanäyttelyihin, kun ei niillä oikein ole mitään kerronnallista arvoa muille kun kuvassa esiintyvälle ja hänen läheisilleen. Eikä ne oikein käy valoharjoituksiksikaan, kun noissa pitäisi jo osata, jos ollaan ottamassa toiselle tärkeää muistoa.

Mutta.. Onnea vaan ylioppilaan isälle, yksi urakka on taas hoidettu kunnialla loppuun.

12. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

tässä kuvapari sisältä salista: Vähän huvitti noi kuvaajat jotka istumapaikastaan läsäytti kinodigi pokkarinsa ja näin ruudulta että edessäolevan niska valottu jotenskin ok. mä vetelin sigmalla tuolta salin toisesta päästä (siis 30mm 1,4 täys läpi) ilman flässiä, sit vaan sormizoomilla photoshopissa rajailin...

13. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Juu, komppaan. Erityisesti tuo äidin päähän istutettu miehen pää korostaa sitä harrastajamaista otetta. Se ninku kuuluu tähän genreen, tajuuks?

14. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

No comments...

15. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Sitä vartenhan tänne postataan, että joku neuvoisi paremmin käyttämään niitä valoja?
    T Jukka

16. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Ekassa ja tokassa on liiaksi mies valoa. Profiilit ja piirteet nousee liiaksi esille. Neljännessä on jo nais valoa joka ei nosta profiileja.

En osaa muuta sanoa.

17. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Käytössä olleen "kymmenkertaisen digitaalisen zoomin" tuottama kuvanlaatu visualisoituu kuvassa erinomaisesti kuvaparin rajauskuvassa.  On olemassa ihan teknisiä syitä siihen, että yli 30 mm polttovälisiä objektiiveja käytetään kuvan rajaamisen sijaan. Voi vain kuvitella, miten paikallaolijoita huvitti järkkärillä kuvaava setä, jolle on digitaalisen kuvan tekninen maailma noin vieras.

18. Lada66

Lada66

96
    0
    0

Mä taasen pidän tuosta kakkoskuvan valosta. Tuo kuvaan ja malliin vähän luonnetta ja särmää. Ehkä se ei ole perinteisen pehmeä (ja pliisu) yo-kuva, mutta valokuvana mun mielestä paljon antoisampi.

19. Markus Hautaniemi

Markus Hautaniemi Active Member

1 265
    0
    36

Hyviä kuvia! Onnittelut kaikille ylioppilaille ja kotiväelle!

20. Vs: Tän päivän ylioppilaat (ketju)

Älä, ihanks totta?? Nyt mä oon valaistunut. pitää ostaa zoomi tai zoomata jaloilla... (Ei taida ihan heti löytyä 1,4 valovoimaista zoomia...)