Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Halvimmat pelit ja vehkeet?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Juha Koli, 13 Heinäkuu 2005.

  1. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 528
    85
    48
    Tuli mieleen, kellä on halvin itse ostettu kameravarustus, siis ei peritty, lahjaksi saatu tai varastettu.
    Mulla olis malliksi Zenit E 5€ + Industar 61 A/3 mc 6€ , molemmat kirpparilöytöjä ja vielä toimivia... Tässä on vähän vastapainoa tuolle kalustoelvistelylle samalla foorumilla ;-)
     
  2. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    Mä kuitenkin oon laittanu jo varmasti kolmesataa yhteensä. Kamera, kortti, laukku, jalusta.

    En voi kilpailla tuota vastaan.
     
  3. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    590
    2
    18
    Olympus OM30 + Zuiko 50/1.8 60€ Oulun Kuvasta.
     
  4. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    FED-2 + Industar-26 50mm/f2.8 kirppikseltä 10 euroa :)
     
  5. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 528
    85
    48
    kade...
     
  6. Mahe

    Mahe Member

    454
    3
    18
    Ja mulla on noita vielä kaksi :) (tosin toinen maksoi yli 10 euroa, ei tosin paljoo) Kivoja vehkeitä, sulkimen rekyyli on kuin rynkyssä :)
     
  7. Onkohan täällä jossainpäin stadia kirppis ja ostaisi noita lisäosia halvalla?
     
  8. e-0r

    e-0r

    936
    0
    0
    ... Stadissa on kirppiksiä vaikka millä mitalla.

    Niistä tuskin kuitenkaan löytyy Canon G6:een lisäosia kovin helposti. Voihan olla, että löytyykin, mutta veikkaan, että useimmat myyvät uudet digilaitteet sun muut netin kautta tai keltaisella pörssillä ja sensellaisilla.
     
  9. Mulla ei valitettavasti ole enää tallella 70-luvulla Jippo-lehden liitteenä ollutta kameraa. Se koostui muistaakseni kahdesta muovilinssistä ja giljotiinisulkimesta ja kiinnitettiin kumilenkillä filmikasettiin. Aukkosäätöä ei ollut ja suljinaika säätyi sillä, kuinka nopeasti laukaisuvipua liikutti. Hinta riipuu siitä, paljonko arvoa laskee itse lehdelle, mutta kaitpa tuo markan verran maksoi :)
     
  10. dhat

    dhat

    229
    0
    0
    Juuri ostin Nikon F-601 + 35-70mm AF nikkor f/3.3-4.5 Rovaniemen osto ja myynti läävästä 70:llä eurolla. Hinta ei sinänsä ole kamalan halpa, mutta sainkin tingattua kaupan päälle lasten biljardipöydän!

    Oijoi tuo on luksus! Laadukas miniatyyri oikeista pöydistä, mukana on jopa keppeihin se sininen kuutio mihin koviksina pyöritellään keppejä, että pysys muka paremmin tatsissa. Pallot on samaa tavaraa kuin oikeissakin pöydissä, pinta on myös samantapaista kangasta. Puureunat löytyy ja toimivat pussit, joiden reunassa pehmusteet ettei pallo kimpoa pois. Hieno!

    Lepposaa pelailla bilistä parvekkeella ja juua helevetin pahhaa kotiviiniä. Toivottavasti kamerakin toimii, sen näkee tuon testirullan jälkeen. ;)
     
  11. Canon UV filtteri 0e rajalasta
     
  12. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 528
    85
    48
    Niinpä, nuo Neukkulan vehkeet tuntuvat olevan varsinaisia mekaanisen laadun "ihmeitä", onneksi lasitavara on melkosen hyvvää :) Näistä halpisostoksista vielä laatupeli kaukoidästä, eli Canonet QL19 made in Taiwan kustansi muistaakseni 30€ ja kaupantekijäisinä sulkimen pitkät(1/30--1/4s)osittain jumissa, sain vehkeen toimimaan laukomalla kameraa ehkä satoja kertoja noilla pitkillä ajoilla ja nyt pelittää.
     
  13. Minä sain uuden Minolta Program 2500D salaman Rajalasta viidellä kympillä... ei ehkä periaatteessa mikän "sikahalpa", mutta ko. salaman ovh. pyörii kuitenkin tuolla 100-150 euron hujakoilla...
     
  14. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Mitähän sitä on tullut hommattua... Toi 17-35mm f2.8 AF-S Nikkor lähti ihan kohtalaisen edukkaaseen hintaan kaupasta (600e). Ulkokuori on hieman runneltu, mutta metallinen runko kestää. Optisesti tietysti moitteeton, muuten en olisi ottanut. Ihan kiva siihen nähden, että uuden saa saksasta pikkuisen alle 2000e:llä.

    Rolleiflex MX-EVS tuli myös poistettua paikallisesta panttilainaamosta sopuhinnalla (60e tais maksaa). Kiva vekotin tuokin.
     
  15. Niko

    Niko Active Member

    866
    118
    43
    Halvimmat pelit ja vehkeet olen ostanut Ebaysta.

    Pentax SMC-M 50mm 1:1.7 -objektiivi alkuperäisellä nelikulmaisella vastavalosuojalla 10,5EUR (tarvitsin vvs:n ;)

    Musta Olympus mju-II 16,99CAD, postikulut teki kyllä toisen mokoman lisää, mutta silti...

    Niko
     
  16. Timo

    Timo Member

    244
    0
    16
    No pitääpä laittaa tänne köyhän kuvaajan listaan, vaikken nyt kuitenkaan pohjahintoja saakkaan.

    Eli keltaisesta pörssistä Pentax Super-A runko, Pentax-A 50mm f1.7, Takumar-A 70-200mm/f4, suotimia, lankalaukaisin ja alkuperäinen Pentax-kameralaukku 130e.
    Kai nyt halvemmallakin olisi jostain saanut, mutta pelkkä runkokin on mr kamerassa 250e, tosin voi olla huollettu malli siellä ja muutenkin tinkimisvaraa jätetty hintaan.
    Vaihdoin Canon EOS 300v + EF 28-90mm II noihin, tai siis myin ko vehkeet 140 eurolla, joten kymppi vielä jäi ja tilalle tuli paremmat kamat. ;)

    Ebaystä olisi kyllä monesti tehnyt mieli tilailla kaikkea halpaa, mutta kun ei ole luottokorttia niin ei voi paypalia käyttää ja en oikein tiedä mitenkä sieltä postiennakko hommat pelaa, enkä tiedä muutenkaan uskaltaisinko sieltä mitään tilata.
     
  17. Juha Koli

    Juha Koli Well-Known Member

    1 528
    85
    48
     
  18. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 721
    121
    63
    Mut kun se on mun ainoo keskikoon kamera. Ja tosi kiva peli muutenkin ;)
    Ja ihan fiksussa kunnossa myös: http://laite.org/images/rollei.jpg