Onko Suomessa liikettä, joka kehittää ja postittaa takaisin diafilmit alle viikossa? Mistä kaupasta(ulkomaisesta) irtoaa halvimmalla Fujin kinodiafilmit, huomioiden postikulut?
Itse kun kuvasin joskus prässättyä värinegaa ja diaa niin lähettelin dialabille, tuli nopeasti, muistaakseni alle viikossa. Maksu hoitui silloin laskulla joka oli kätevää. www.nordfoto.de vaikuttaa aika halvalta, toivottavasti toimittavatkin nopiasti kun laitan tonne kohta 300euron edestä filmiä yms tilaukseen
Telfotossa lupaavat näin: "Tuo tai postita meille filmirullasi, niin saat diakehityksen á 3,50 postikuluineen. Voit noutaa kehitetyt filmit tai postitamme ne takaisin seuraavana arkipäivänä siitä, kun saamme filmirullat kehitettäväksi. Hinta: 3.50 eur." En oo tota vielä kokeillut, mutta taidan seuraavan filmin lähettää sinne kokeeksi. Ulkomaisita liikkeistä en tiedä, mutta ei noi telefoton filmihinnatkaan mun mielestä mahdottomia ole.
Olen kaksi kertaa lähettänyt filmejä kehitettäväksi Telefotoon. Kummallakin kerralla kesti n. 1,5 viikkoa, ennenkuin filmit tulivat takaisin. Joo on ehkä jokseenkin kohtuulliset hinnat, mutta kun ainoa maksu/tilaustapa on postiennakko joka maksaa sen 10 €.
Minulla on hyviä kokemuksia JP Fotoprocess Oy:sta. Toimittavat laskulla ja palvelu nopeaa, yleensä alle viikossa tulevat sinne lähetetyt DIA:t kehitettynä takaisin. Laatu on hyvää, filmit tulevat takaisin naarmuttomina ja puhtaina. http://www.jpfoto.fi/