Onko kellään ollut ongelmaa suljinaikojen osalta, 1/125s on kuulemma se eka joka alkaa vihoitella, mutta mulla kyllä jo useammat ajat ovat pielessä ja taaempi verho ei mene ihan loppuun asti sulkeutuessaan. Olisi kiva kuulla mitä tuollainen suljinaikojen säätö/korjaaminen tarkoittaa kustannuksena, onko järkeä huoltaa runkoa jonka arvo on ehkä 100-150€ vai etsiä toimiva runko ja jättää tämä varaosiksi?
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa Tuossa tosiaan on myös ongelmana, että esim mustonen & laine ei ottanut edes huoltoon mun Penaa. Mulla oli kamerasepolla huollettavana. Nyt on menny numerokiekko vähän sekaisin, muusta en tiiä. Jossain itäblokeissa ne vielä korjaiskin noita, joten jos uutta ostaa, niin pyytää käyttää korjaamolla. Ainakin sellaista tuli vastaukseksi, kun omani epätoimivuuksia kiroilin myyjälle.
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa Vaihtoehdot ovat: * huolto, jolloin saat toimivan koneen tuosta nykyisestä. Hyvä työ maksaa mutta, jos lopputulos on hyvä niin miksipä ei! - costs - fotoservice-olbrich - Hauptseite * ostat toisen rungon, josta et voi olla ihan varma -> huolto. Jos ostat toisen rungon, koita löytää sellainen missä on eri etsin kuin nykyisessäsi on. * vaihdat rungon merkkiä johonkin muuhun, johon P6 objektiivit sopivat - KIEV 60, KIEV 456, ARAX 60 ja ARAX 645 - KIEV 88CM noita saa käyttämättöminä, Kiovalaisen kamerasepon säätäminä ainakin Hartblei ja ARAX tuotemerkkeillä. Etsimet eivät ole yhteensopivia. - EXAKTA 66 - PRAKTISIX - KIEV 6C (= 6S) Noista EXAKTA 66 on uusin. Se tuli tuotantoon 1980 luvun alussa Länsi-Saksassa, vaikka onkin PENTACON/PRAKTISIX suora sukulainen. * objektiivit voi hyödyntää adapterin kanssa myös Mamiya 645 koneissa. Käytetyt Mamiyat ovat halpoja. * Pentacon P6 objektiivit voit kytkeä adapterilla myös Sony järkkäriin. http://www.hartblei.com/price_list.htm http://www.hartblei.com/cameras/kiev-60.htm http://www.hartblei.com/accessories/accessories.htm Arax Photo | Camera. Special Edition camera sets from ARAX. Upgraded Kiev-60, Kiev-88 and Kiev-88CM cameras. Mamiya M645 - Camera-wiki.org - The free camera encyclopedia http://camera-wiki.org/wiki/Mamiya_M645_Super,_Pro,_Pro_TL_and_E
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa Adaptereita on myös Canonille ja Nikonille. Tulossa juuri ebaysta.
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa No, samoilla linjoilla ollaan, olen katsellut joitakin ilmoituksia joissa väitetään rungon olevan "tarkistetun". Toinen vaihtoehto olisi toimittaa runko asiantuntijalle Saksaan: Pentacon Six & Exakta 66 Service & Repairs Kolmas on se, että myyn muutamalla kympillä varaosiksi tai taitavalle harrastajalle korjattavaksi. Hallussa on myös kaksi KIEV 60 runkoa laukkuineen päivineen joten voin käyttää niitä, mutta noista KIEV rungoilla taitaa olla taipumus pettää vielä helpommin kuin Pentaconin rungot. Objektiiveista arvokkaimmat on MC Flektogon 4/50mm ja uusimpana MC Sonnar 2,8/180mm johon olen jo tilannut sovitteen Sonyyn. Neljäs vaihtoehto on siis myydä kaikki turha 6x6 kama pois, pitää vain tuo Sonnar Sonylle ja kuvata Pentaxin 67:lla johon löytyy kaikki tarpeelliset lasit siihenkin. Syy miksi mulla on noita 6x6 runkoja ja laseja on se, että niistä oli helppo alkaa "keräämään" toimivaa systeemiä ja vasta noiden jälkeen innostuin sijoittamaan hieman enemmän ja ostin Pentaxin 67 rungon ja lopulta muutaman lasinkin perään. Harmittaa kun en osannut tarkistaa noita aikoja ostaessani tuon Pentaconin, ulkoisesti todella siisti ja valmistusnumero melko iso (90198), eli ei kai ainakaan ihan ensimmäisiä runkoja. jhalmu: Mulla oli kamerasepolla huollettavana. Mikä oli huollon syy ja mitä maksoi? Mikä etsin sulla on?
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa Mulla oli harvinaisempi ongelma eli negatiivien ruutujen väli kasvoi liian isoksi. Hintaa en muista. Kävin äsken kuvaa rullan Jupiter 250mm linssillä. Etsimenä ihan normi ylhältä katsottava etsin. On mulla TTL prismaetsinkin, mutta täytyy tsekata manuaalia kun jotenkin ei hahmota sitä valotuksen säätöä.
Vs: Pentacon Six TL:n suljin vaatii huoltoa Tuo mukavan edulliselta kuulostanut Olbrich vastasi kyselyyni näin Sehr geehrter Herr Autero,bitte wenden sie sich an die Firma Baier Fototechnik Baier Fototechnik 79312 Emmendingen Am Bürkle 25 www.baierfoto.de