Vs: Haikii Kuva on kyllä enemmänkin, joko 1) natural key in sunshine 2) perhaps-somewhat-higher-key-than-normal
Vs: Haikii Mulle on aina ollut haikii jo käsitteenä sellainen hankala tapaus. Oikein selvää käsitystä ei ole syntynyt, koska kuva on kategoriassa haikii ja miten määritellään sen tekninen hyvyys. Tämä ei oikein taida edes lepsuimmalla määrityksellä pudota sinne, kun sävyala on kuitenkin aika tasaisesti levinnyt, eikä ole selkeästi yläsävypainotteinen. Muistan kyllä kun erään nimeltä mainitsemattoman Matin ohjeistuksessa luotiin yläsävykuvaa. Määritys oli silloin aika tarkka. Muistaakseni se meni jotenkin, että kuvassa pitää olla puhtaan valkoista, mutta ei puhkipalanutta ja mustan tulee olla täysin mustaa ja sitä seuraava tumma sävy saa olla zonella 6. Tai jotain sinnepäin, tuosta on jo aikaa. Kuitenkin vaaleutta ja kontrastia kaipaa allekirjoittanut hikey-kuviin.
Vs: Haikii Minäpä kun en mistään mitään ymmärrä, mutta kun tämä on minun silmään ihan hyvä niin saako sanoa että on hyvä ;D Haikiipä hyvinkin, jos ois ouverexpousd haikii niin ois palanu puhki mitä tämä ei nähdäkseni ole? Mutta M.Vuori tai joku muu asiasta tietävä vois kyllä selventää ton "hikeyn" jos vaan sopii ; )....
Vs: Haikii Eikös sen luuranko ole haikii.Leikit sikseen, ei pidä hermostua,asiasta se sanoo kuten ennenkin.Harjoitellaan joskus lisää,varmasti negakaan ei ollut optimaalinen tähän
Vs: Haikii Siis täh, tuliko nyt väärinymmärrys? Ei tässä mitään hermostuta vaan oikeasti olisi mielenkiintoista kuulla hiukan tuosta hikeystä asiaan perehtyneiltä. Juu ja asiastapa toki sanoo hän, ja näin saakin.
Vs: Haikii Kuvasta tulee hieman platku fiilis. Eipä kai sitä missään ole määritelty mitkä on vaatimukset jotta kuva olisi high-key. Ainakin olen kuullut ja lukenut niin monta määritettä että vaikea on vetää johtopäätös mikä se on oikeaoppisesti, mielestäni koulukuntakysymys.
Vs: Haikii Nega(osasuurennus ) oli paha tälläiseen,yritin tehdä ilman sen kummempia tavoitteita hieman vähemmän platkun,menikö vielä pahemmaksi
Vs: Haikii ei ei,puhuin itsestäni.Ei pitäisi hermostua kenenkään sanomisista ,varsinkaan kaikkien alojen erikoisasiantuntijan mister peräkammarin