Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Haglundin töppäilyt

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markku55, 26 Maaliskuu 2015.

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.
  1. markku55

markku55 Active Member

Haglund on yksittäinen poliitikko jonka lapselliset pojumaiset töppäilyt on minusta pian legendaarisia.
    Jos ei viitsitä palata ajassa taaksepäin, niin puhutaan nyt sitten vaan viime päivien toilailuista.
    Vierailu USA:n lentotukialuksella oli minusta melkoinen lapsus, ei muka mitään merkitystä Nato keskusteluun, eikä muka ollut mitenkään kummallista juuri nyt kun USA on alueellamme harjoittelemassa yhteistyötä Suomen, Viron ja Ruotsin kanssa. En ymmärrä lainkaan niitä joiden mielestä noilla Haglundin touhuilla ei ole mitään merkitystä suhteeseemme Venäjään.
    Nyt tuo poju parka on mennyt kertomaan, että itä Suomen kouluissa ei saa vaihtaa ruotsinkieltä venäjän kieleen koska sillä on negatiivisia vaikutuksia USA:n sodanjohtoon. Voihan vittu, että voi olla surkea kaveri, ei siis mitään järkeä missään hänen tekemisissään.
    Oli varmaan todella innostavaa käydä USA:n lentotukialuksella ja saada samalla hienoa informaatiota siitä miten yhteistyötä Suomen ja USA:n kanssa voisi syventää, ja miten Suomen pitäisi polvistua USA:n ja Naton edessä, eikä vähimmässäkään määrin aiheuttaa mitään ristiriitaa ystävyyden lujittamiseksi vaikkapa sallimalla venäjän kielen opetusta itä Suomen kouluissa.
    Miten me ollaan voitu olla näin tyhmiä, että tuollaiset ääliöt kuten Stubb ja Haglund on voitu päästää näinkin suureen valtaan ja kertomaan muille kammottavia mielipiteitään ilman mitään kontrollia.

2. SamuelSalmon

SamuelSalmon Member

209
    1
    18
    Vs: Haglundin töppäilyt

Minun mielestäni taas Haglund on fiksu tyyppi, onnistui ministerinä ja oli yksi tämän surkean hallituksen harvoista valopilkuista.

Töppäily tässä ilmeisesti tarkoittaa samaa kuin Markun kanssa eri mieltä oleminen. :)

3. markku55

markku55 Active Member

Ei niinkään, vaan oletko oikeasti samaa mieltä pojun tekemisistä, eli ei mitään moitittavaa?
    Tuo mielipide venäjän kielen opiskelusta itä Suomen kouluissa oli aikamoinen överi minusta, mitä tuo svenssoni oikein luulee noilla toilauksillaan saavuttavansa.
    Kumpaa pidät fiksumpana kaverina, Haglundia vai Tuomiojaa? 

4. SamuelSalmon

SamuelSalmon Member

209
    1
    18

Haglund RKP:n puheenjohtajana tietenkin puolustaa ruotsin kielen asemaa. Jos hän muuttaisi tässä mieltään, olisi se vähän sama kuin jos Vasemmistoliiton Paavo Arhinmäki alkaisi vaatia rikkaille matalampaa verotusta.

Haglundia ja Tuomiojaa en halua laittaa paremmuusjärjestykseen. Molempia pidän älykkäinä ihmisinä.

5. Vs: Haglundin töppäilyt

Markku55;
    sulla on niin moneen asiaan vahvat mielipiteet ja ratkaisut, että varmaan voisit hakea valtakirjaa kansalta eduskuntaan..
    Tosin nyt et taida enää ehtiä tämänvuotisiin, mutta sitten seuraaviin..
    Takinkääntökin jo sulta onnistuu!

Ja legendaarisia töppäyksiä mahtuu kyllä paljon ajanjaksoon alkaen 1907..nykypäivä. Tämän Haglundin töppäykset on kyllä hyvin pieniä!

6. Vs: Haglundin töppäilyt

Poikkeuksellisen huoliteltu ja siisti julkisuuskuva ärsyttää monia. Merkillinen seikka, koska silloin jäävät tekemiset toisarvoisten seikkojen varjoon.

Haluasinpa muuten nähdä sen päättävässä asemassa olevan henkilön, joka kieltäytyisi kutsusta lentotukialukselle... ;)

7. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63

Niin, kyse on tarjouksesta josta ei voi kieltäytyä. Yhdysvalloissa muuten ei 60-luvun jälkeen ole presidentit uskaltaneet kieltäytyä mistään sotimiseen liittyvästä. Seuraukset kun voisivat käydä päämiehen oman hengen päälle.

8. JPu

JPu Well-Known Member

5 455
    201
    63

vaikka et Markku arvosta jotakin ihmistä, niin ihan jo perustuslain takia on kohtuutonta ja ala-arvoista käyttää rumentavia sanoja "svenssoni" tai vastaavia yhtään kenestäkään. Suomi on kaksikielinen maa ja ruotisinkielistä ihmistä ei pitäisi tyhmimmänkään urpon lähteä tuolla tyylillä haukkumaan.. kuullostiko kivalta? Eli hauku politiikoa, älä hänen kieltään, äläkä alenna itseäsi enempää kuin olet omin kirjoituksin jo tehnyt, se on noloa.

9. c

c Well-Known Member

5 366
    104
    63

Tai sen kun kieltäytyy voitonparaatista... sehän nyt olisi ihan naurettavaa.

10. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Valtaosin tekstisi on sellaista, ettei sitä oikeastaan ole mielekästä kommentoida, mutta kysyn kuitenkin mistä on peräisin tuo Haglundin lausuma " itä Suomen kouluissa ei saa vaihtaa ruotsinkieltä venäjän kieleen koska sillä on negatiivisia vaikutuksia USA:n sodanjohtoon"?  Kuulostaa kovin oudolta. Löysin Talouselämän haastattelusta tällaisen kohdan:

""Jos Itä-Suomen kunnissa halutaan lisätä venäjää oppiaineeksi, niin se on mahdollista, mutta mikään kunta ei ole niin tehnyt. Ja olisihan se tässä turvallisuuspoliittisessa tilanteessa todella merkillistä, jos Suomi lähtisi korvaamaan ruotsin kieltä venäjällä kouluissa. En tiedä minkälaista signaalia se tuonne maailmalle antaisi, mutta ainakaan minä en halua olla mukana antamassa sellaista signaalia."

http://www.talouselama.fi/vaalit/carl+haglund+aani+rkplle+on+aani+oikealle/a2299164

Mutta jos tuota tarkoitat, niin kyseessähän on aika tavalla eri asia.

11. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Otetaanpa konteksti kuitenkin huomioon. Kyllähän tässä on kyseessä ihan tarkoitushakuinen ulkopoliittinen viesti itärajan suuntaan eikä ekskursio makeistehtaalle.

12. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113

Kuka sanoikaan ettei Natoon liittymistä voi vakavasti edes harkita tässä Ukrainan ja Venäjän tilanteessa, kun muutama vuosi sitten se olisi ollut mahdollista.  Signaaleja vaan pelätään, lähtisivät ne sitten itään tai länteen.  :p

13. saloma-3

saloma-3 Well-Known Member

1 894
    712
    113

Paasikiveä ja Kekkosta on ikävä.

14. niffe

niffe Well-Known Member

13 425
    557
    113

Älä muuta virka.

15. markku55

markku55 Active Member

Katso täältä:
    http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/katso-video-onko-carl-haglund-tehnyt-pystykauppaa-1.100736

16. markku55

markku55 Active Member

Olen eri mieltä kanssasi, mutta niin kai usein. Sinä et ilmeisesti lue omia tekstejäsi samalla tavalla kuin minun, sinusta minä olen huonompi kuin tyhmin urpo koska edes sellainen ei menisi sanomaan kuten minä, etkö ole mielestäsi mennyt kirjoituksessasi minun henkilöä panettelemaan. Lueppa ajatuksella boldaamani osat omasta tekstistäsi.
    En viitsi painaa nappia, koska sinä olet siellä toisessa päässä.

17. paraneva

paraneva Well-Known Member

12 442
    6 321
    113

Luulen, että Jari halusi näyttää esimerkinomaisesti millaiselta alatyylinen henkilöön menevä solvaus näyttää ja tuntuu.

18. lunnifer

lunnifer Member

930
    12
    18

Eikö nää aiheet voi jättää sinne suomi24:ään. Mä olen useesti ihmetellyt jenkki-forumeilla täydellistä suvaitsemattomuutta uskonnollisiin ja poliittisiin kommentteihin, mutta näköjään olisin valmis jättämään niihin puhtaasti perustuvat ketjut pois täälläkin. Sana on vapaa, ja jos Jeesus tai Stubb tulee jollekin vahvana mieleen jotain muuta asiaa käsittelevässä ketjussa, niin OK, mutta täälläset jonkun poliittista, uskonnollista tai rodullista näkemystä edustavat ketjut voitais varmaan jättää pois ilman mitään admin -päätöstä tai sensuuria, eikö?

19. markku55

markku55 Active Member

Kuulisin mieluiten Jarin oman selityksen henkilöön menemisestä.
    Silloin kun RKP:n puheenjohtaja menee tölväisemään jotain missä ei ole mitään järkeä ajatellen suomalaisten pärjäämistä yhteiskuntana ja varsinkin Venäjän ja venäläisten kanssa joiden merkitys meidän menestymiselle on hurjasti suurempi kuin USA:ta kohtaan kumartelu, niin moitteet on perusteltuja.
    Haglund kertoi aivan käsittämättömän lapselliset syyt sille, ettei hän halua että ruotsinkielen sijaan Itäsuomen kouluissa opetettaisiin venäjää. Suomessa pitäisi jo pikkuhiljaa ymmärtää, että venäjän kieli on helkkarin paljon tärkeämpi suomalaisille alueella jossa ollaan tekemisissä venäläisten kanssa kuin ruotsin kieli, jolla suoraan sanoen ei ole mitään merkitystä Itäsuomessa.
    Tuon älyttömän mielipiteen takia voin vapaasti sanoa Haglundia svenssoniksi, koska juuri kielipolitiikasta juurtaa nämä asenteet alkunsa. Svenssoni ei ole edes mikään kirosana, jos sitä ei väkisin sellaiseksi halua mieltää, suomalaiset ovat finnejä Ruotsissa, vasta kun se sanottiin jävla finne muodossa siitä tuli kirosana.

20. keegan

keegan Well-Known Member

8 541
    1 456
    113

Sitaatti linkkisi takaa: "RKP vastustaa ruotsin kielen opetuksen korvaamista venäjällä tietyissä Itä-Suomessa kouluissa. Puolueen puheenjohtaja, puolustusministeri Carl Haglund sanoo MT:lle, että Suomen päätöstä voitaisiin tulkita nykyisessä turvallisuuspoliittisessa tilanteessa väärin sekä lännessä että Venäjällä."

Tätähän minä aiemmassa viestissäni juuri tarkoitin, mistä revit tuohon ainoaksi (tai itse asiassa yleensä) signaalin vastaanottajaksi Yhdysvaltojen sodanjohdon?

EDIT: Ei Venäjä ja länsi suinkaan ole sama asia kuin Yhdysvaltojen sodanjohto, eihän?

Keskustelun tilanne:
Keskustelu on suljettu.