Tää on kiva ja toimiva. Runsaasti symboliikkaa. Tuon tötterön merkitys pistää miettimään - mitä on tapahtunut, miksi se on tuolilla jne... Kuva, joka laittaa pohtimaan tarinaa on aina hyvä
Pitkään olen miettinyt, monesti palannut katsomaan, mutta ei niin helppo kirjoittaa/jäsentää, helpompi kokea 1. Asia: Pidän kuvasta ja kuvaajan rohkeudesta/ennakkoluulottomuudesta hakea kuviin sisältöä ajatusleikeillä ja symboliikalla. Myös allekirjoittamalla vahvasti sanomaa... (vaikka sisältö ei nyt perustuisikaan omaan kokemukseen Mutta jokin minua on vaivannut, ja lopulta luulen oivaltaneeni, että se on tuon hatun ja taulun alla olevan mustan jonkin kohtaaminen, joka huomioitani vie kuvan pääasialta, eli hyvin kauniilta naiselta. Eli siis tötteröhattu penkillä ja itse penkkikin olisi ehkä voinut olla sijoitettuna enemmän vasemmalle, jopa hiukan kääntyneenä tyttöä kohden, ikään kuin vasta puolelle... Ehkä hän olisi voinut olla aavistuksen kääntyneenä pois päin kuvasta, eli enemmän sitä "nurkkaa" kohti joka jää kuvan ulkopuolelle.. ? Siltikin, nuo ovat vaan pohdintoja ja kuten sanoin, on kuva onnistunut ja kiinnostava
Noita tötteröhattuja taidettiin käyttää tehosteena häpeälle. Vaikka itse teko ei hävettäisi niin tuon tötterön pitäminen päässä hävettää varmasti. Hyvä, rohkea kuva. Ajatusta on. En olisi tyttöä ihan noin reunaan laittanut ja toisesta reunasta taulun vasemmalta puolelta olisi poistanut sen seinällä olevan tellingin tavalla tai toisella. Luomukuvaa tavoitellen ruuvarilla tai sitten pensselöinyt koneella. Tosin minulta tuo kuva olisi jäänyt ottamatta eli tämä on äärettömän paljon parempi