Moi! (Tein uuden, koska tuo alempi topicci ei antanut vastausta..) Uuden näytön hankinta edessä. Budjetti on alle 950€ ja mielestäni parhailta vaikuttavimmat näytöt on: NEC Multisync 2490WUXi2 (24" -koossa) (Tai ehkä NEC P241WBLK) ja Dell UltraSharp U2713H (27" -koossa) TAI Dell UltraSharp U2713HM (jos haluaisin säästää hieman..) Osaatteko auttaa? Tuntuu että 24" riittäisi mulle, mutta toisaalta en ole koskaan käyttänyt 23 tuumaista suurempaa näyttöä. Tärkeimpinä kriteereinä pidän näytön värien ja valoisuuksien toistoa - niinkuin kaikki muutkin käsittääkseni? Kiitos jeesistä jo etukäteen!
Vs: 24" vai 27" näyttö? Itse ottaisin tuon 27" näytön, varsinkin kuvankäsittelyssä ei ole koskaan liikaa tilaa.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Itselläni on 27-tuumainen näyttö eikä ole kyllä tullut vielä kertaakaan mieleen että on liian iso
Vs: 24" vai 27" näyttö? Entäs se kuuluisa "hyvä ja halpa"? Kuvaa varten hyvä, työkaluvalikoille, säätimille ym. välttää se halpa. Mulla on 22" + 17".
Vs: 24" vai 27" näyttö? Onko tuo kuitenkin näitä nykymatalia tuo sinun 23"? Jos se on perinteisen kuvasuhteen, niin jotta saisit yhtä korkean ruudun, ei varmaan tuo 27" piisaa...pystykuvissa nämä nykyiset luikut surkeita.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Tuli hommattua Dellin 2713HM näyttö.. Oon ollut ihan tyytyväinen, tuntuu että tehdaskalibrointi on ollut laadukasta, mutta ajattelin kuitenkin vielä kalibroida Spyderilla varmuuden vuoksi. Huomas vaan kuinka onneton tuo vanhempi näyttö on..
Vs: 24" vai 27" näyttö? Itellä Dellin 27". Saisi olla isompikin niin voisi heittää telkkarin mäkeen. Dellin kuvanlaatu on huippuluokkaa joidenkin pippelinkiillottajien puheista huolimatta kelpaa ihan hyvin myös nopeisiin FPS räiskintöihin. Kannattaa ottaa huomioon että iso pikselimäärä asettaa uusia vaatimuksia näytönohjaimelle. Itse ainakin jouduin päivittämään.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Mulla fujitsun 27" ful hd. Ostin sen toiseksi TV:ksi kun vaimo halusi katsoa niitä mitä minä en ja siihen anysen gombo E30 digiboxin kaapelikanavien katseluun.Isossa ruudussa voit esim: katsella englanninkielistä textiä puolelta ruudulta ja toisella puolikkaalla googlen sanakirjaa Tai vertailla ostoaikeissa eri kameran teknisiä tietoja samaan aikaan.Tärkeänä pidän myös ful hd tarkkuutta kuvien katselussa.Tuo Fujitsu oli aikoinaan tarjouksena noin 270e.Nyt siitä on varmaan uudempiakin ja parempiakin malleja.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Näyttö ei ole koskaan liian iso pinta-alaltaan ja pikselimäärältään, toisin kuin kompuuteri, joka alkaa olla nykyisin aina riittävä teholtaan. Eli kysymys on kompromissistä lompakon ja näytön suuruuden sekä laadun suhteen.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Mul on toinen 27" ja toinen 22". Kiva pistää Netflix päälle tylsiksi käyvien skannausurakoiden ajaksi.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Mulla on 24 lacie ollut monta vuotta eikä koskaan ole tullut mieleen, että pitäisi olla isompi
Vs: 24" vai 27" näyttö? Mulla on sampsunkin 245T ollut monta vuotta eikä koskaan ole tullut mieleen, että pitäisi olla isompi, paitsi viimeaikoina. Edelleen pirun hyvä, mutku se päivityksen tarve :/
Vs: 24" vai 27" näyttö? Eipä tuota suuruutta tarvitse muut kuin nykyiset softat, jotka haluavat paljon tilaa itselleen. Esimerkkinä vaikka LR. Tai videosoftat. Photoshop on vanhan ajan suunnittelua ja pärjää vielä aika vähällä tilan käytöllä. Edistystä ja mitälie.. Joskus pärjäsi 17" näytöllä, weppiselain ja muutama muu softa rinnakkain/limittäin. Nykyiset nettisivut ovat täynnä kuvaa ja asettelua joka vaatii tilaa, joten ruutujen kasvusta huolimatta siinä on usein 1 ikkuna suurena kerrallaan. Moniajo tuli, oli ja meni. Metromainen käyttöliittymä on sittenkin tulevaisuutta? Kuvankäsittelyssä suurta parempi olisi kaksi melkosuurta. Saisi kuvan suurena näkyviin ja muut toiselle näytölle. Vielä jos esim. LR tukee (tukeeko?) thumbnaileja toisella n?ytöllä ja työstettävää kuvaa toisella. Siihen saakka, että saa joskus oman työhuoneen isolla pöydällä, on tämä 24" taso riittävä. Vain pakon sanelemana kyllä.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Juu, LR:ään saa erillispomppunäytön. En nyt muista mitä siinä oli kun en käytä.
Vs: 24" vai 27" näyttö? Pikselitiheydelläkin on joku rajansa, eli isommissa pitäisi tietysti olla enemmän pikseleitäkin. Edit: Yhden näytön kanssa on aina ongelmana kuva-alueen jakaminen itse kuvan ja softan välillä, siksi kaksi näyttöä olisi varmaan halvin tapa saada käsiteltävä kuva isoksi ja toisessa näytössä olisi sitten se kuvankäsittelysofta. Itsellä HP:n 24" laajakuvanäyttö jossa tosin hieman suurempi pikselimäärä, mutta pystykuvat on onnettomia kooltaan (no onhan siinä näytön kääntömahis, mutta silti), siksi pitäisi kokeilla josko saisin läppärin näytön toimimaan softanäyttönä (PSE) ja tuon HP:n vain kuvanäyttönä, oisko helppoja ohjeita?
Vs: 24" vai 27" näyttö? Mulla on 27" ja 21", kuvankäsittelyssä 27" on kuva ja 21" on sitten työkalut ja muut romppeet...