Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hääkuva

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana vn, 24 Heinäkuu 2005.

  1. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Kuten asuista näkee ei ollut kyse kovin perinteisestä tapahtumasta, vaikka perinteikkäänkin oloisia potretteja tuli otettua.
    Käsien asento jäi vähän häiritsemään tuossa, liian ylös jäivät. Kuten myös jokunen muukin juttu. Mielipiteitä?

    Vesku
     
  2. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Tää kuvien arvostelu ei ole mun laji, mutta annan palaa kuitenkin.

    Ensimmäisenä ajattelin tarkennuksen vaihtamista pelkästään käsiin kasvojen jne. jäädessä pehmeiksi. Jotenkin tuntuu, että olisi toiminut paremmin niin. Sitten aloin katsomaan nykyistä kuvaa molemmilla silmillä. Tausta hyvä, katsekontakti parilla, mutta ehkä hieman liian ahdas? Ikävästi vielä miehen silmälasit tulevat juuri silmän eteen, morsiamen näkyvästä hymykuopasta iso plussa.

    PS. Itse kieltäydyin juuri kuvaamasta häitä kun ei taidot eikä kalusto riitä.
     
  3. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Kiitos Mikko!
    Niin myös minä. Ja otinkin sellaisiakin kuvia.
    Hyviä huomioita.
    Kun kerran kysyivät nätisti.. Kerroin kuitenkin faktat - olen harrastaja enkä ammattilainen enkä saa ammattimaista jälkeä kuin harvoin (jos silloinkaan ;) ) eikä minun varaan voi laskea jos on juuri tietystä hetkestä oltava onnistunut kuva. Halusivat silti joten läksin. Ensi kesänä on siskoni häät ja pyysivät kuvaamaan myös. Suostuin mutta kerroin samat jutut, ja sanoin että varautuvat kuitenkin ottamaan sitten oikeat hääkuvat myöhemmin jos mun omista ei tule tyydyttävää. Eli poistan painetta kuvaukselta myös itseltäni tuolla tapaa.

    Tässä tapauksessa olisi kuvat sitten ottanut joku toinen, todennäköisimmin pokkarilla. Nyt sentään 300D:llä. ;)

    Kiitos huomioista vielä kerran Mikko.

    Vesku
     
  4. Valo on huono, sillehän ei tietty mitään voi. Jotenkin on myös sellanen viilis, että varsinkin morsian esittelisi sormustaan, joka siis on epäterävä. Tällainen aika laimea, mutta sävyiltään kuitenkin hyvä...

    EDIT: Jos teet näitä paljon, niin kokeile (tai älä kokeile, minä kokeilen ;) ) sellaista, että sulhanen katsoo morsianta ja morsian sormustaan (jonka siis tulisi olla terävä)
     
  5. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Jo sanotun lisäksi kehottaisin kokeilemaan erilaista kuvakulmaa suoraan edestä ammutun sijaan. Tuo kuvakulma häirii eniten mitä enemmän kuvaa katsoo, ja se että tarkennus ei osu sormuksiin vaikka niitä esitellään. Taivas on aika ikävän mutainen.

    Olin mukana ottamassa samankaltaista kuvaa, valitettavasti en voi sitä ainakaan nyt samantien esitellä. Siinä oli kuvattu alhaalta suurella aukolla niin, että vain kädet/sormukset oli terävyysalueella.

    Näkisin mielelläni myös niitä muita versiota.

    edit: Anteeksi kun nyt tulee niin paljon miinusmerkkistä kommenttia, mutta tuo samppanjalasi irtokädessä on myös aika kääk omaan silmään. :)
     
  6. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Juho, Matti. Kiitoksia.

    Saa tulla vaikka pelkästään miinusmerkkistä jos ei muuta sanottavaa keksi.
    Onneksi otin kuvia paljon. ;) Laitan jotain erilaista jossain vaiheessa lisää nähtäväksi, ettei nyt yhden päivän aikana tule liikaa.

    Vesku
     
  7. Tästä hääkuvasta taas tykkään eniten =) Mut ehkä kädet sais olla kummiski hiukkasen lähempänä paria. Olisivat vaikka niinkuin tanssiasennossa.
     
  8. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Kiitos Nanook.

    Vesku