Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Hääkuva 4

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana vn, 25 Heinäkuu 2005.

  1. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Oikeastaan se kuva mikä haluttiin nähdä Hääkuva yhden yhteydessä.. Ihan vaan näytille, saa tietty kommentoida jos on sanottavaa.

    Joo, ei sitten tule tänään enempää kuvia.. ;)

    Vesku
     
  2. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Ideasta tykkään, toivottavasti varastosta löytyy vielä muutama versio missä:
    -assarisi heijastaa valoa kasvoihin
    -rajaus on löysempi (kädet näkyy kokonaan)
    -ilman lasia ja lasin kanssa

    Nämä siksi, että pääsisi vertailemaan tähän versioon. Hymy löytyy parilta ja se toimii :)
     
  3. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Ei valitettavasti löydy.

    Vesku
     
  4. MJK

    MJK

    1 436
    0
    0
    Helppohan näitä on jokaisen jälkikäteen parannella. Jos olisi oma hääkuvani niin kyllä mä tosta printin ottaisin, mutta ei ehkä kuitenkaan isoimmaksi ykköskuvaksi?
     
  5. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    No eipä ehkä.. =) Mutta kiva lisä hääkansioon.

    Tilaisuus oli aika vapaamuotoinen ja pieni muutenkin. Eikä mulla ollut assaria ennenkuin tajusin nakittaa toisen todistajista pitämään heijastinta salaman kanssa - ei tässä esim tullut edes mieleen! Ammuin vaan suoralla salamalla jäätelöboksin kautta. ;)

    Se on totta että jälkikäteen on helppo 'korjata', tai kertoa niitä virheitä. Mutta se hyvä puoli niissä on että jos niitä kuulee riittävästi - osaa ehkä jonain kuvauskertana välttää niitä virheitä tai tietää/muistaa miten se kannattaisi tehdä.

    Kiitos Mikko.

    Vesku
     
  6. emerik

    emerik Well-Known Member

    5 870
    51
    48
    Toi on totta et jälkeenpäin on niitä virheitä helppo sanoa, todeta ja tajuta..
     
  7. YpyCL9V

    YpyCL9V Member

    597
    2
    18
    Rajauksessa tilaa käsille että ne näkyvät kokonaan. Myös hieman voisi nousta tuolta nurkasta ylemmäs. Valotus on alakanttiin säädetty, tarkoituksella? Aika raskaan fiiliksen tekee tummat sävyt.

    Omalla kohdallani tekee hyvää ruotia tämäntapaisia kuvia, joita varmasti tulee otettua vielä uudemmankin kerran. Muutama maksullinen hääkeikkakin jo takana, ja aina sitä miettii että mitä olisi voinut tehdä paremmin. Parempi olla alustavasti ainakin ne perusposet mietittynä ettei paikanpäällä iske "einyttulemitäänmieleen".

    Jos käsiin sattuu Bambi Cantrellin hääkuvauskirja, lukekaa ihmeessä. Ainut mitä olen lukenut aiheesta, joten en voi suositellakaan muita. :)
     
  8. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 446
    440
    83
    Tää on hyvä lisä hääkuviin, ja varsin hienosti tuodaan esille se, jota molemmat kantaa "elämänsä" loppuun...rengastus.

    Tausta ja varsin itse hääpari on kuitenkin tunnistettavissa ja hyväntuulisina taustalla... ok näin, tosin valoa olisi voinut olla hivenen lisää...
     
  9. Paaljon parepi mun makuun! Ehkä kuitenkin edelleen pienempi aukko ja vähän enemmän etäisyyttä, tosi pahasti menee sormet katkipoikki-irti. MUtta Kuten kirjoitettua - aijai jos olisin tuo mies tuossa kuvassa, niin kyllä tuota kelpais anopille esitellä.. (huom: anopille :D )
     
  10. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Kiitoksia.

    Näitä otin muutaman, eri valotuksilla. Läppärin näytöllä (on kirkkaampi kuin pitäisi) näyttää tämä hyvältä mutta sitten toinen versio kuvasta näyttää liiankin kirkkaalta.. Käsittelyt teen sentään varsinaisella koneella jossa näytön pitäisi olla ainakin lähemmäksi kohdallaan. ;)

    Tykkään itse jostain syystä näissä tummemmista kuvista.


    Vesku
     
  11. Tuleeko tuo henkilöiden ympärillä oleva halo ihan linssistä vai onko jälkikäsittelyllä osuutta? Jos bokeh on tuollainen niin mikäs on lasi millä kuvattu? (tässä työkoneessa ei ole exif -näyttöä).

    Sepe
     
  12. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Seppo. Taitaa olla jälkikäsittelyllä osuutensa tuohon.

    Muistelisin että tuo on 50mm/1.8 lasilla kuvattu.

    Vesku
     
  13. Ok. Ei kyllä ole kuvalle eduksi tuo kehys henkilköiden ympärillä. Kun sen huomasin niin nyt ei meinaa koko kuvasta muuta nähdäkään.

    Sepe