Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Citroën

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Tapiola2006, 25 Helmikuu 2011.

Ihana auto

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Citroën

Niissä on sellainen kiva jousituskin - ne nousee kun valmistautuu lähtöön ja loivasti montukkaalla tiellä kyydissä oleminen mukavaa - se on tasaista kyytiä.

Meillä oli noita muutama (perheessä) kun olin mukula. Mutsi kutsui niitä lahnoiksi (ehkä se on yleinenkin nimitys - en ole varma ?)

- E

2. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Iso kissa. Miksi toi rakennus kaatuu?

3. Vs: Citroën

Näyttää olevan aika timmi yksilö, entisöity ? Mulla oli sen seuraaja CX limousine, aina rikki. Näihin kumpaankin sitikkaan kyllä pätee harrastajien lausuma: Citikka on piirretty viinihumalassa, jousitus nousuhumalassa ja sähköt laskuhumalassa , paremminkin kauheassa krapulassa. Muunmuassa kaikki sähköt, releet ja muut suoraan akun alla, siis suomesa akkuhappostateessa. Hyvä tuli, hehe...

4. Vs: Citroën

Näyttäisi olevan Amsterdamista. Siellä rakennukset ovat vinksin vonksin. Onnea vaan perspektiivinkorjaukseen kun suoraa linjaa ei löydy! :)

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Muistan kun faija kehui ranskalaisten ajomukavuutta (sitikka ja rellu) mutta kestävyydestä ei sitten ihan niin paljon kehuja tullut, sen tarkemmin yksityiskohtiin tässä nyt menemättä.

Samaa mieltä olen -itse- ranskalaisista naisista - kivan näköisiä, sensuelleja, pehmeitä ohjastaa mutta hajoavat ja ovat aika hauraita hiukankin kovemmassa rynkytyksessä.

:D

T Erska

edit : typoi.

6. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Pirteä kuva.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Otettu jostain yläkerrasta  jalkakäytävältä ja optiikka lisää kaatuisuusilluusiota - ei mitään välii sillä - relatkaa jo !

Edit : Tosin onhan tuolla asiat aika vinksin&vonksin  - monetkin ... mm. just töllit ...

8. Vs: Citroën

Kuva otettu jalkakäytävältä. Ne rakennukset kyllä kaatuvat (tai ainakin melkein) joka suuntaan ja oikealla oleva sivuseinä on sekin ulospäin vino. Mutta ovathan ne pysyneet pystyssä jo monta sataa vuotta.

9. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Amsterdam - viikko siellä on aina maksimi - sen jälkeen se alkaa suorastaan oksettamaan.

Kuten hollantilaiset naisetkin ...

- Erska

10. Vs: Citroën

Jumalaisen kaunis auto joka nyt jää vähän varjoon puun varjoon.

Sitikasta tuntuu olevan paljon muistoja. Itsekin ajelin rättärillä heti kortin saatuani ja perhepiirissä oli muutenkin noita ranskattaria. Rättäri oli pienistä vajavaisuuksistaan huolimatta aika kestävä auto. Ja kyllä yhdellä tutulla on ollut sama CX jo 10-13 vuotta jatkuvassa ajossa. Suhteellista...

11. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

Rakennus kuvastaa hyvin paikallisten tapaa tehdä töitä. Helvetinmoista tohinaa ja ollaan niin ahkeraa niin ahkeraa ja tekijämiehiä. Liikettä on niin perkeleesti mutta ei mitään suuntaa. Tuossa on lopputulos. Ovat vielä olleet varmasti ylpeitä tuosta.

<SIZE size="1"]
    (Anteeksi purkautumiseni, esimieheni on belgialainen (jo toinen tapaus) ja olen tällä hetkellä projektissa hollantilaisten kanssa. :) Ei ne oikeesti ihan kaikki sellaisia ole. )
    </SIZE>

12. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Helvetin helvetialaiset  belgialaiset ja hollantilaiset (ja grönlantilaisetkin) !!!

13. Vs: Citroën

Minä kyllä tykkäsin CXstä kovastiki. Monia omituisuuksia mutta ainakaan sitä ei voinut haukkua persoonattomaksi.

14. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Juuri kuten ranskattaret !

15. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 276
    47
    48

;D

16. Vs: Citroën

Oli se CX meilläkin aika kauan, rekisteriotteessa luki -82 mutta pari kertaa vaihtui alustapalkit, kerran kori ja kerran moottori. sitten kun automaattilaatikko alkoi luistamaan peruuttamattomasti, nostimme kädet pystyyn.
    Auton osti kaveri jolla oli ennestään neljä CX:ää, ihan vain timmin korin takia,€ 1500,- euron hintaan (-82 !!!)
    Tämä tapahtui 2010 keväällä, sillä rahalla vaimo sain 95 Golfin. Toivottavasti vaihtoi parempaan.
    Mulla on kaveri jolla on CX, XM ja SM, kaikki ajokunnossa, ( ai niin täällä ei saa leveillä kavereilla...)

17. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

Saapas (?) muttei kalossi.