Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Haaste-palvelun betatestaus

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Wolfie, 2 Toukokuu 2005.

    Kun Vita taannoin suunnitteli tuota teemasäiesysteemiä, sain omia ideoita vastaavanlaisesta kisailusta. Kaikesta innostuneena aloinkin suunnitella pienessä päässäni ideaa eteenpäin ja tarkemmin. Vitan idea perustuu siihen että yksi aihe joka vaihtuu silloin tällöin, ja kaikki osallistuu siihen saman säikeen alle.

    Oma ideani taas perustuu seuraavanlaisesti: yksi aihe, yksi henkilö, yksi kuva, yksi vuorokausi. Halusin nopeatempoisen palvelun joka toivon mukaan inspiroi kuvaajia lähtemään pihalle muiden yllyttämänä. Tähtäimessä ei ole taidekilpailu, vaan pelkästään media jonka kautta saa syyn ottaa kuvia.

    Kameralaukun foorumista ei löytynyt kaikkia edellytyksiä idealleni, joten päätinkin itsepäisesti ohjelmoida alusta asti skriptin jota ehkä voisi kutsua symbioottiseksi. Sen enempää selittelyittä, Haaste käyttää kameralaukkua hyväkseen tarkoituksessa.

    Skripti on ollut puoli-pimennossa lähes kaikilta, mutta nyt kun se vihdoin on mielestäni toimintavalmis, ajattelin käynnistää betatestausvaiheen. Tämän tarkoituksena on pienellä porukalla katsoa että palvelu toimii aktiivikäytössä luotettavasti ja tarkoituksenmukaisesti.

    ASIAAN: Tarvitsen 5-10 innokasta valokuvailijaa jotka osaavat käyttää Internetiä. Suosin IRC:in käyttäjiä palautteenannon ja siihen vastaamisen helppouden myötä, mutta se ei ole vaatimus.

    Halukkaat vastatkaa tähän aiheeseen ja kirjoittakaa lyhyt selitys miksi juuri sinä olet se betatestaaja jonka haluan.

    Arvioin beta-vaiheen kestävän muutaman viikon, jonka jälkeen rekisteröityminen on avoin kaikille. Osoite on http://infa.abo.fi/~hp/haaste/ mutta kuka tahansa ei vielä voi rekisteröidä sinne.

    Betatestaajat tällä hetkellä: simos, Comax, jussipupu, teemu.laine, Vita, jaskau, vn, nieppi

    Edit:
    Eipä näytä turhan suurta innostusta ainakaan betalle, joten otin teijät neljä ensimmäistä testailemaan... Katsotaan lisätestaajia innostuksen ja/tai tarpeen mukaan.
     
  1. simos

    simos Ylläpidon jäsen

    8 444
    432
    83
    \o/

    paikalla....jos mut kelpuutetaan ;)

    Tosin en ymmärrä höykäsenpöläystä koko koodauksista, mut hidastaako se menoa.
     
  2. Teemu Laine

    Teemu Laine Ylläpitäjä Ylläpidon jäsen

    4 722
    124
    63
    Minä myös.
     
  3. Comax

    Comax

    40
    0
    0
    Minä olen mukana myös. Koodaustaitoakin pitäisi jonkin verran löytyä, vaikka phptä en täysin hallitsekkaan (haisu on). :)
     
  4. mä en ymmärrä mistään mitään, mutta count me in...
    :)
     
  5. Tiesinhän minä että kaikkia ei kyseinen palvelu kiinnostaisi, mutta että pitäisi etsimällä etsiä betatestaajia ei voi kuin enteillä heikkoa suosiota julkaisun jälkeenkin. Mainostellaanpas siis vielä kertaalleen.

    Ensinnäkin otan suosiolla pois tuon PHP-tuntemuskriteerin koska ymmärrän nyt että se on lähes absurdi vaatimus - on aina vaan parempaa että palautetta tulee ei-ohjelmoijien suusta.

    Betatestaus tapahtuu lähinnä siten että testaaja käyttää palvelua niinkuin normaalisti olettaisi käyttävän, omalla ajallaan ja kun hänelle itselleen parhaiten sopii. Toivottavaa kuitenkin on että näin testausvaiheessa on mahdollisuus kuitenkin edes kohtalaiseen aktiviteettiin. Ehdotuksia ja feedbackia annetaan edestakaisin, jolla pyritään räätälöimään mahdollisimman mieluinen palvelu kaikille.

    En pysty painottamaan tarpeeksi sitä että kyseessä ei missään nimessä ole kilpailu, ainakaan perin pohjin. Kilpailumaisia elementtejä tosi on, mutta vain tarpeellinen määrä. Tarkoituksena on saada aktiviteettiä, niin näille foorumeille, kuin valokuvaajille itseilleenkin.

    Niitä teistä joita kiinnostaa olla eturivissä uuden palvelun toteutuksessa ja joille valokuvaus on mielenkiinnon kohde, suosittelisin vastaamaan tähän ketjuun. IRC ei todellakaan ole vaatimus - sähköpostiliikenne toimii yhtä hyvin.
     
  6. Kyllähän minä kokeilemaan voisin tullakin, php:stä en ymmärrä mitään, muutenkin koneiden kanssa olen aika hölmö:) Nyt menen loppuviikoksi lomalle joten en koneelle enempää tähän hätään pääse, ja muutenkin aika on rajallinen, mutte jos mukaan haluatte niin voin 5 senttiäni antaa.
     
  7. vn

    vn

    1 464
    0
    0
    Voihan tuota osallistua. Olen muutenkin netissä lähes jokainen päivä. Ja saisi tietty syyn ottaa kuvia. =)

    Ohjelmistotuntemusta löytyy, spesialiteettina minulla on tietokannat. PHP:ta olen nähnyt ja viestitän mieluiten sähköpostilla ja joskus MSN messengerillä. (yv:llä saa messengeriin yhteystiedon). Sama koskee sähköpostia jos sitä ei ole kotisivuiltani saanut kaivettua.

    Vesku
     
  8. Jos mahtuu niin voisin tulla mukaan testailemaan
     
  9. Noniin! Lisäsin jaskaun, vn:n ja niepin betatestaajiksi.

    Halukkaat voivat vielä ilmoittautua vastaamalla tähän säikeeseen, mutta en vielä taida lisätä betatestaajia. Katsotaan kuinka aktiiviseksi tämä betatestaajien joukko osoittautuu. Ilmoitan lisätestaajista tässä aiheessa sekä lähettämällä yksityisviestin kun niitä otan lisää.
     
  10. ilmoitan tännekin että onnistuin kaikessa säädön innokkuudessa tuhoamaan käyttäjätiedot, jos joku ihmettelee. Pyydän anteeksi. Betatestaajat voivat rekisteröityä uudelleen.
     
  11. :D