Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

EI VOIMASSA Graflex linssilauta #1

Keskustelu osiossa 'Ostetaan' , aloittajana juhaa, 3 Joulukuu 2022.

1. juhaa

juhaa Active Member

8 059
    2
    38
    Olisko kellään?
    Yv:llä tavoittaa

2. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28
  3. ppohja

ppohja Active Member

514
    38
    28
    Minä myös ostin levyn häneltä.

Yksi asia: siinä kerrottiin, että Anniversary Speed Graphic -levy. Tein mittauksen, sen koko on 101.3x101.3mm. 4 inch = 101.6mm. Minulla on Crown Graflex, jonka koko on 94x96mm ja se Anniversary Speed -kokoinen levy ei sovi siihen Crowiin. Luulin, että kaikki Graflexit ovat saman kokoisia linssilaudasta.

Internetistä kerrotaan:
    Note: This lens board does not fit to the earlier pre-war or Speed Graphic Anniversary Camera,
    The Kodak Aero Lens and The Speed Graphic

Eli minun luulo oli väärin.

Sen Crown Graflexin levyn mitat otin rullamitalla, ja nyt tuon Anniversary Speedin levyn mittasin digitaalisella työntömitalla. Aiemmin mittasin tämän jälkimmäisen myös rullamitalla, silloin kirjoitin muistiin, että 102x102mm.

Nyt pitäisi sitten joko ostaa Speed Graphic Anniversary -kamera, tai tilata uusi linssilauta tuolta Italiasta. Tai molemmat ;).

@Jojje, voitko mitata täsmälliset mitat siitä sinun levystä?

Viimeksi muokattu: 3 Joulukuu 2022
  4. MartinN

MartinN Active Member

568
    57
    28
    Kyllä sen verran halpoja (ja hyviä) kameroita että voi hiukan pröystäillä, heh.

Muuten noi sormiruuvvit ei ole mukavinta käyttää talvella.

Viimeksi muokattu: 3 Joulukuu 2022
  5. Jojje

Jojje Active Member

776
    26
    28
    Minulla on Speed Graphic Pacemaker vuodelta 1948. Mittailin sen etulautoja iskän vanhalla Mauserilla, ja ovat 94,3x93,2 mm. Jonkun kympin heittoja sinne tai tänne. Ennen vuotta 1947 valmistetuissa Anniversary-malleissa etulauta on 4x4 tuumaa. Äkkivilkaisulla Italian e-bay kaupan 4x4 laudat ovat 3D-tulosteita. Vanhemman mallinen lauta on itse asiassa aika yksinkertainen valmistaa itsekin vaikka puusta. Anniversary Speed Graphic