Olen kokenut muutaman kerran tilanteen melkoisen epämiellyttäväksi. Jos kerron polkupyörävalmistuksesta Suomessa, niin eikös välimainokset ole jonkun sähköavusteisten pyörien maahantuojan tekemiä. Jos olen hakenut pojalle uutta akkua RC autoon, niin johan mainokset koskee RC akkuja. Mistä helvetistä nuo mainokset osaa kohdistua minun intressien mukaan, molemmat on aika pientä ryhmää kiinnostavaa kamaa, miksi siis juuri silloin kun minä niistä olen kiinnostunut? Aika karmivaa, että joku ulkopuolinen taho osaa kohdistaa mainonnan juuri MINUN intressien mukaan. Löytyykö tähän järkevää selitystä?
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Mainostajat käyttävät luultavasti hyväkseen tietokneeltasi löytyviä cookieksia eli kakkusia, jotka ovat tallentuneet aiempien hakujesi aikana. Olen havainnut saman ilmiön.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Juu. Ne on Googlen mainoksia. Google tekee just sitä. Kohdennettua mainontaa. Jos täällä foorumilla puhuttais alapääjuttuja niin saatais nauttia alapääsuojamanoksista. FB:ssä sama juttu mainoksien kanssa. Se on tätä päivää se.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Jossain vaiheessa ja varmaan vieläkin jos sulla ois esim gmail (Googlen ilmaispalvelu) auki niin se ties mitä sä selaat toisilla välilehdillä. Googlelle sanottiin tästä että hyi hyi. Googlellahan on oma selainkin, Chrome. Siitä kirjoittelen. Samoin Googlen hakukone muokkaa haukuja sen mukaan missä sä olet selaillut ja mitä etsinyt... maailma kohdistuu mutta kapeutuu kun sä saat etees tietoa jota sun oletetaan hakevan.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Ymmärrän tuon, mutta miten ne mainokset ilmestyvät (mm akut) jopa tuohon vasempaan sivuun joka lie kaikille sama näkymä, niin kuin kai myös nuo aiheiden väliin tulevat mainokset. Eli minulla on tunne, että nimen omaan meikäläistä "tarkkaillaan" - ahistaa. Nytkin on vasemmassa sivussa RC akkujen mainos, näettekö te samat mainokset?
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Asenna Adblock jos haluat mainoksista eroon Tuo näkymäkenttä muokkautuu nimenomaan selaimen käyttäjän mieltymysten mukaan... Adblock auttaa tähänkin Ja BTW. Jokaista klikkaustasi valvotaan ja tieto tallentuu verkon syövereihin.... niin se vaan on...
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Selaushistoriasi myydään mainostajille, ei siinä mitään sen oudompaa ole. "Ilmaisohjelmienkin" täytyy jollakin tienata, joko myymällä käyttäjien käyttäytymistä tai sitten vain mainostilaa.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Onks muuten tullu katottua sieltä google-tilin asetuksien syövereistä se selaushistorian tallennus? Oletusarvoisesti se on päällä ja tallentaa sivut joilla on tullut käytyä ja hakusanat. Just tossa pari viikkoa sitten esittelin sitä yhdelle daamille ja oli aika järkyttyny. Ihan helppo sitä asetusta ei ole sieltä kaivaa... V-MS
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Kerran vielä, näkeekö kaikki samat mainokset kuin minä?
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Tuon asian selvittämiseksi olis kiva saada "kädestä pitäen" neuvoja ja myös tietysti noiden tallennusten eliminoimiseksi.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Ei kait sitä pysty kukaan sanomaan, koska muut ei tiedä, mitä mainoksia kulloinkin näet ruudultasi? T: Tomi
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Ei näe samoja... mainokset generoituu sinun selailuhistoriasi mukaan, jollet ole estänyt niitä
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? http://support.google.com/accounts/bin/answer.py?hl=fi&answer=54057&topic=14150&ctx=topic
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Kannattaa tottua ajattelemaan ja toimimaan sen mukaan, että netissä lähtökohtaisesti ei ole yksilönsuojaa. Jos sitä haluaa, pitää se itse hankkia tilanteeseen soveltuvin toimin.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? asenna ihmeessä ADBLOCK ja siihen http://wiltteri.net/ filtteri, niin ei tarvitse kattoa yhtä ainutta mainosta netissä... sen lisäksi jos laittaa vielä tän : https://chrome.google.com/webstore/detail/hide-facebook-suggested-p/jdebdllgnemmnjjhjjndfiaamdhonjlk niin ei tarvitse fb:ssäkään katsoa noita viimesiä mainosyrityksiä... netissä on se kiva, että mainokset saa täysin pois päältä.. toisin kun muualla maailmassa.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? No, ainakin tässä tapauksessa näkee, ja kyseinen mainos on edelleen tuolla samaisella paikalla: Ok, mainos ei näy kopiossa, mutta hjalmun viesti kylläkin: Hah. Foorumin mainoksessa ei mainosteta hellkamaa, vaan jotain sähköpyörää. Yritetäänkö siinä kenties vihjailla jotain... ai niin Kustithan polkee nykyään monasti sähköpyärillä. Eli, jotkut näkee myös nuo samat mainokset?
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? Itseasiassa mä taisin mainitakin siitä sähköpyörästä jossain ketjussa. Työkoneella näkyy mainokset, kotikoneella ei.
Vs: Mistä johtuu harkitun tuntuinen mainonta? "Jotkut" saattavat nähdä, mutta eivät "kaikki". Minä en näe.