Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now
  1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivustoa käyttöä, hyväksyt evästeidemme käytön. Lue lisää.

Google+

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana campv, 1 Heinäkuu 2011.

1. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113
    Vs: Google+

Selvä pyy.

2. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

minäpäs kokeilen joku päivä tuota uutta googleplussaa !

katsotaan tempaiseeko mukaansa - vai jättääkö yhtä kylmäksi kuin vastaavat aiemmat.
    jos kuvalataus skulaa hyvin ja "paska kommentti" - heitot ja muu kiusaamismentaliteetti on edes jotenkin aisoissa, vois sinne jopa väsätä jotain "kivaa".
    nyt pyykin pesuun, moi moi...

- e

3. mohikaani

mohikaani Active Member

1 681
    2
    38

Kyllä toi pikaisesti tsekattuna vaikutti aika oivalliselta tavalta löytää valtavasti mielenkiintoisia kuvia ja seurata niiden tekijöiden edesottamuksia. Tuo mitä tuossa edellä kyselin, pohjautui vaan siihen, että löysin tuolta jo muutamn hyvän "piirin" johon joku oli koonnut ison joukon kiinnostavia kuvaajia. Vaikuttaa tän puun perusteella, et laukkulaisiakin tuolla on paljon ja niinpä mietin, et onko joku jo kasannut tuollaista joukkoa.
    Kokeile est ihmeessä. Paljon flickriä toimivammalta alustalta tää vaikuttaa.

4. pleppanen

pleppanen Active Member

1 534
    0
    36

Google plussassa kommentit ovat hyvin amerikkalaistyyliä. "excellent", "amazing", "great", jne.

En kylläkään puhu itse saamistani kommenteista....
    ;~)

5. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

mä koklaan, kunhan löytyy aikaa paremmin perehtyä tuohon. on siellä mun nimeni ollut (vanhan google -tilini myötä) päivitettynä tuolla plussalle, jo viime yöstä. mutta mitään en ole ehtinyt latailemaan.
    ovat jääneet mulle vieraiksi tuommoiset (facebookit ja vastaavat muutkin jutut) ja ensinäkemältä tuntui koko juttu hiukan sekavaltakin.
    tässähän tuntee itsensä ihan vanhanaikaiseksi ...
    mut jos se on kiva juttu - kyllä mä pienen kipukynnyksen kestän ja jotain kait vielä opinkin ...

6. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Est mä voi laittaa sulle sen kaveripyynnön...vai mikä se nyt olikaan...no se joka laitetaan kun kysellään...joku s-posti osote pitää olla vaan...kait.

7. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

kiva.
    en tiijjä - miten kaverointi käytännössä tuolla tapahtuu.
    mutt jos se vaatii mun s-postin, saat sen toki. lähetän yksärinä, kunhan käväsen ensiksi pesutuvassa laittamassa pyykit kuivumaan.

8. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Suu ammollaan katsellut nyt jonkun aikaa tuota kuvastreamia.....uskomattoman hienoja kuvia jengi ottaa, kyllä maailmaan mahtuu näköjään paljon kauneutta.

9. AndyCapp

AndyCapp Well-Known Member

3 561
    159
    63

Vajaan viikon ollut, en osaa, visiin pudonnut tästä kehityksen kelkasta.  Miten/millä hakusanalla löydä esim. noita kuvastreameja?

10. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Itse löysin kiinnostavia kuvia/ kuvaajia ihan menemällä muiden kuviin ja klikkailemalla sieltä eteenpäin. Kun löysin kuvaajan jonka kuvista pidin, lisäsin henkilön piiriini. Näin omassa streamissani näkyy ko. kuvaajan uusimmat postaukset ja pääsen katselemaan kuvia. Olen ymmärtänyt että jos painan +1 nappia sen kuvan alla josta pidän, jaan samalla ko. kuvan omille seuraajilleni jotka mahdollisesti näin löytävät kuvaajan. Voin toki olla väärässäkin kun vasta aloittelija olen.

11. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Ei sen plussan painaminen automaattisesti jaa kuvaa eteenpäin. Jakaminen hoituu sillä kuvan alla olevalla "share"-linkillä.

12. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Okei, kiitos oikaisusta. Paljon tuolla olisi opiskeltavaa, mutta ajan kanssa luulen että saa enemmän irti.

edit. google+ ohjekeskuksessa on tuosta +1 toiminnasta seuraavanlainen teksti, täytyy hetki viettää Zen-asennossa/ moodissa että saa sisäistettyä :D

Tietoja +1-painikkeesta

+1-painikkeen avulla voi aloittaa hyviä keskusteluja. Kun napsautat +1-painiketta, suosittelet sivuja julkisesti verkossa. Voit myös käyttää +1-painiketta asioiden jakamiseen oikeiden piirien kanssa Google+-palvelussa. +1-merkinnät voivat myös parantaa Google-hakua, koska voit nähdä, mille sivuille sosiaaliset yhteytesi ovat antaneet +1-merkinnän heti hakutulosten ja mainosten alla.

+1-painike voi näkyä niin Googlessa kuin muilla verkkosivuilla. Voit esimerkiksi nähdä +1-painikkeen Googlen hakutuloksen, Googlen mainoksen tai suosikkiuutissivustossasi lukemasi artikkelin vieressä.

13. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Joidenkin varmaan täytyy ja se heille sallittakoon. Itse ihmettelen sitä, että miten yhtäkkiä ihmiset alkoivat seuraan profiiliani siellä, vaikka en ole sitä mitenkään mainostanut. Mutta toisaalta hyvä noin, meinaan minua seuraavien ihmisten joukosta on löytynyt koko joukko erinomaisia valokuvaajia.

14. tmlpp

tmlpp

5
    0
    0

Veikkaan, että homma on saattanut mennä seuraavasti:
    Olet ollut henkilön X piirissä. X on päättänyt jakaa piirinsä jossa sinä myös olet. ("Hey, here's my photographers circle")
    X kuuluu vaikkapa 10000 ihmisen piireihin, jolloin kaikki nuo 10000 näkevät sen jaetun piirin, ja voivat parilla klikkauksella lisätä kaikki sen piirin ihmiset omiin piireihinsä. Ja sitten tietysti ne kaikki 10000 voi vielä edelleen jakaa sen piirin omille piireilleen, jne...

Piiri pieni pyörii... :)

15. campv

campv Ylläpidon jäsen

2 309
    110
    63

Kylläpä tulee valtavan paljon hienoa valokuvaa vastaan tuolla Google plussassa. Huh huh sentään!

16. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Jep, aivan mahtavia kuvaajia/ gallerioita, mennyt paljon aikaa ihastellessa : )

17. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    63
    48

Google+:ssa on tämä hashtag-toiminto ja moni näyttää sellaisten kautta linkkailevan erilaisia kuvasivuja (photopages).
    Mitä tuo nyt vastaisi, ehkä flickr:n pool-ajatusta, varsinkin moderoitujen sivujen kohdalla?
    Mutta suuri kysymys kuuluu, kuinka noita voi etsiä ja selailla?
    Helpit ja tutoriaalit eivät oikein vastanneet kysymykseeni.
    Oma G+ -kritiikki oikeastaan koskee vain sitä, että tuttavat pysyvät facebookissa ja kaipaavat sinne, joten G+:sta on tullut enemmän kuvastriimien seurantapaikka.Ns. sosiaalista toimintaa siellä ei ole kohdallani ollut.
    Piirit ovat niin hyvä keksintö, että ne tekisivät sosiaalisesta mediasta todella fiksun kun voi jakaa aivopieruja vain pienelle piirille jne. Facebookissa se oli vähän että 'kaverit' tai kaikki tai ei kukaan.

18. agostini

agostini Active Member

1 839
    0
    36

Mielenkiintoista. Itselläni on facebookissa tili, siellä hengailevat ihmiset tunnen kaikki, google plussassa on läjä ihmisiä piirissäni joista oikeasti tunnen kaksi ;D.
    Eli käytännössä sosiaalinen media, eli keskustelu kavereiden kanssa toimii facebookissa, kun taas google plussassa sosiaalisuus rajoittuu kuvien katseluun/ toisten kirjoitusten lukemiseen.