Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Google

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana PKivireki, 16 Marraskuu 2016.

1. PKivireki

PKivireki Active Member

729
    31
    28
    Ymmärtääkö kukaan mitään Googlen kampanjoista ja niiden hinnoittelulogiikasta?

Nääs otin puolitoista vuotta sitten Google Adwordsin "kampanjan" tehostaakseni itteeni ja ammatinharjoittamistani; en ymmärtänyt sopimusehtojen hinnoittelupolitiikasta hölkäsen pöläystä, vaan kysyin asiaa tietävältä, joka kehotti ottamaan max. 5 €:n päiväbudjetin ja katsomaan miten käy. No, Google veloitti tietty joka päivältä 5 €, joka teki muutamalla kymmenellä klikkauksella kuussa sen 150 €, joten aika äkkiä vaihdoin sen 2 €/päivä.

Siitä lähtien veloitus on ollut joka kk 51,90 € / kk. suoraan luottokortilta ja sillä on saanut viime kesään saakka mainoksen tietyn haun yhteyteen ylimmäksi, google esim "hieroja nakkila", jossa iso mainos sivulla, minulla oli pieni hakutulosten yläpuolella. Olin tyytyväinen.

No, nyt kun pitkästä aikaa tsekkasin, niin edelleen menee se 51,90 € / kk., joten minun humanistilogiikkani mukaan "kampanjani" on edelleen voimassa, mutta nytpä ei enää mainosta tipukaan, ja "hieroja nakkila" -hakutuloksissa olen aivan hakujen häntäpäässä, kaikenmaailman kotisivukonehutun jälkeen. A-ha, olis kyl joku logiikkaa avaava asiakaskirje paikallaan..

Vähän käy mielessä, että:
    Että kyl meillle raha kelpaa, mutta kun sua ei kiinnosta satsata lisää, niin mitä sä luulet kahella eurolla päiväs saavas?

Mitäs mieltä olette A. lisätä amerikkalaisen yrityksen varallisuutta ottamalla uusi, entistä kalliimpi kampanja, B. unohtaa koko sonta ja keskittyä olennaiseen? Googlelta on ihan turha edes yrittää kysyä, niillä kun ei käytännössä ole asiakaspalvelua laisinkaan. Sikäli ehkä vaihtoehto A houkuttaa, koska töitä on ollut ihan ilman G:n apujakin aikalailla tarpeeks..

Ja tollasesta innovatiivisesta ja hauskasta mainosbudjetti-käyttöliittymästä pitäis kaltaiseni "Ajatusten Jäätyneen Laatokan" yrittää jotain ymmärtää, äkkiä viinaa nyt:

2. PKivireki

PKivireki Active Member

729
    31
    28
    ..lisään vielä, että tuo 51,99 € (ALV 0%) / kk ei suinkaan pysyvänä toistuvana kuluna ole mitenkään merkityksetön; verrokina esimerkiksi liisaan EF100-400 L -kakkulaa, ja sen kuukausikustannus on samaa luokkaa.

Googlessa pois tipahtamisessa on jotain samaa kuin kirkosta eroamisessa, käyköhän nyt ihan huonosti jos sanoo kiitos ei. ':)

3. Mirrored

Mirrored Well-Known Member

23 779
    748
    113
    Näkyykö tietyillä hauilla niin kuin tuossa ylimpänä tuloksissa pienellä mainos maininnalla varustettuna?

Et sitten ihan hakukoneoptimoinnilla saisi jo aika hyvää löytyvyyttä?

4. Mirrored

23 779
    748
    113
    Tuli Petteri ylimmäksi muttei siinä mainosta lue. https://www.google.fi/search?client=firefox-b&q=valokuvaaja+petteri&oq=valokuvaaja+petteri&gs_l=serp.12..0i22i30k1l3.44559.48870.0.51864.19.19.0.0.0.0.135.1371.18j1.19.0....0...1.1.64.serp..0.19.1368...0j0i131k1j0i67k1j0i13k1j0i13i30k1j0i8i13i30k1.8-XPX7sRmlI

Mutta tuollainen normaalimpi haku keski-suomi ei kyllä kovin hyvin tavoittanut: https://www.google.fi/search?client=firefox-b&q=valokuvaaja+keski-suomi&oq=valokuvaaja+keski-syomi&gs_l=serp.1.0.0i13k1.81564.88179.0.90109.12.12.0.0.0.0.128.1102.7j5.12.0....0...1.1.64.serp..0.10.905...0j0i67k1j0i22i30k1.xLD1h8aB_qA No jaa, sentään toisella sivulla kuitenkin.

5. PKivireki

PKivireki Active Member

729
    31
    28
    ^Juu, temillä "valokuvaaja Jyväskylä" on minun kampanjani ollut. Eipä ole enää, kyllä mää käytän rahat johonkin muuhun.

Yhtään en tiedä kuinka paljon Google-kampanjointi on minulle asiakkaita tuonut. On sittemmin ihan vakiasiakkaiksi jääneitä tullut aika odottamattomiakin puljuja, niinkun eräs saksalainen yritys, jonka tuotteet on ravihevosten nimilä varustettuja. On ne voineet muutakin kautta osata ottaa yhteyttä.

6. Mirrored

23 779
    748
    113
    En tiedä kuinka yleistä tällainen on, mutta itse ainakin ihan automaattisesti napsautan hauissani ihan muita tuloksia kuin niitä missä lukee mainos.

7. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Jos esimerkiksi haet "valokuvaajaa Jyväskylässä" ja heti ensimmäisten joukossa tulee vastaan Jyväskyläläisen valokuvaajan mainos, joka esittelee toimijan vastaavan hyvin tarpeitasi, toimit sen ohittaessasi kovin harvinaisella ja omituisella tavalla.

8. Mirrored

23 779
    748
    113
    Puhelinmyyjillekin yritän aina sanoa suoraan että hukkaavat vain aikaansa ja yritän lopettaa puhelun lyhyeen. En tilannut sellaista. Samoin haulla tilaan jotain joka illuusioissani on itseni eikä mainosrahan määrittämää.

9. J.Vuokko

J.Vuokko Well-Known Member

8 192
    62
    48
    Laiskana minä valitsen yleensä ensin niitä, jotka tulevat "mainostettuina" ehdotuksina. Jollei niistä löydy sopivaa, sitten alan kelaamaan muita tuloksia.