Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana J.W.The NowHere Man, 8 Helmikuu 2009.

Tänään ei ollut hyvä päivä, satoi aivan liikaa, aivan paljon loskaa kaduilla. Kuka järkevä lähtee minnekään ellei ole aivan must. Pari kolme ennakkotilattua kenttävetoa, pari brassailujengin  tilausta rafloihin (Yksi sundmaniin, kaksi kollia ja yksi vetävä mimmi, ihan selvä kilpailutilanne, kumpi kolli  vetää pitemmän korren. Ihan hyvä aloitus, kollit valitsivat stadin kalleimpiin kuuluvan  raflan.Sinne saattaa olla jopa viikon odotusaika. Ihan hyvä detalji: Tilattiin Kovasen limo keikka jossa kaikki taksisignaalit on väliailaisesti kerätty pois, Tietysti toi keltainen kupu takaluukkuun, kaikki mittarit piiloon tai valottomaksi, sellainen datalaite meillä on että saa sen näyttämään pelkkää navigaattotikarttaa ja senkin näyttämään tietä kohteeseen vaikka osaan Sundmaniin jopa unissani. No mikäs siinä, pelkkään lähtömaksuun 20 euroa lisää ja tietysti kuskille tuntuvat tipit, ollaanhan brassailemassa.Täytynyt olla kundeilla joku "keittiöoven kontakti "sinne, tai sitten ovat frendeinä suunitelleet operaatiota tosi varhaisessa vaiheessa. Toinen porukka sitten aika lähelle Fishmarketiin mutta sitten vasta illalla. Ihan hyvä valinta : Märkää ja kylmää kalaa tällä ilmalla . ihan kuin oltais oltu kaikki fisuja jotka koettavat päästä perille syvässä nesteessä.

Sitten Nokian Hollantilaisduunareita, joista yksi armoitettu lätkäfani. kevyttä läppää lätkästä, naapureista ja ruotsalaisista yleensä. Tuli puhe tappelemisesta  ja sotimisesta yleensä. heitin yhden kevyen stoorin: Oletteko käyneet Prahassa ? Siellä on kirkon seinässä laatta jossa lukee näin:" Kolmekymmentävuotisen sodan aikana Ruotsi/Suomen joukot etenivät aina Prahaan saakka ja Hakkapleliitat, nuo hurjat suomalaiset tappoivat kaikki miehet, raiskasivat kaikki naiset ja pieksivät lapset ennenkuin palasivat kotiin. Sen jälkeen, paljon myöhemmin meillä on ollut paljon paremmat välit -jääkiekkokaukalossa." Vaikka olivat raavaita miehiä, ihmettelyä: onko totta, todella niin? sanoin että niin siellä lukee, mutta sitä ei lue, että ehkä tuli senverran ytyä noihin geeneihin että on kannattanut aloitta tuo Jääkiekossa kinastelu, aika tasaväkiseltä pohjalta. Ei ole keskieuroopassa muuta maata joka kannatais ottaa tosissaan jääkiekossa. No sitten piisasi jo nauruakin.

Itkuakin on riittänyt, mutta ei tänään: Kolme aika vetreää kolmikymppistä rouvaa (selvisi hyvin äkkiä) oli ollut Hesassa vähän irroittelemassa ilman ukkojaan ja hauskaa oli ollut. painettiin Tuusulantietä tikkurilaan joten ihan hyvin aikaa vähän pitenpäänkin juttuun, varsinkin kun yksi oli naimisissa saksalaisen kanssa ja asui Korsossa, eli ihan kohtuullinen keikka, pitkälti yli viisikymppiä kaikkine koukeroineen.No tuli puheeksi nuo ulkkariavioliitot kun taisi olla kuukausiliite jossa oli juttua aiheesta.

Ok päätin alkaa tarkistamaan miten eräs surullinen tarina alkaisi uppoamaan:Se menee kaikkine koukeroineen näin:

Eräänä päivänä hain taas ennakkotilauksena aika hienosta osoitteesta erään todella rotumirrin, oli kimpsua ja kampsua mukana, vähän näytti muuttokuormalta jo. mimmi sanoi että tämän osoitteen kautta lentokentälle , ulkomaan puolelle. Ok melkein kaikki lastattiin yhteen farkkubemariin ja paikat lukkoon ja taas menoksi. Heit tullessa huomasin että oli nenäliina  kädessä, kun oli lastattu ylimääräinen veks ja alettiin paineleen tuota reittiä jonka jauhaa parhaimmillaan kenties kymmenkunta kertaa päivässä edestakaisin ja jos ajat natsaa niin asiakas sisällä mennessä ja myös tullessa (Jo se pelkästään tekee 600 euroa päivässä)
    No itkuntuherrus alkoi selvästi tuntumaan seläntakana, ehdotin että saakos olla musiikkia? Joo, laita vaan. Groove FM ja ihan softisti, onneksi oli Barry Whiten panomusiikkia. Se ei ollut ollenkaan oikea valinta vaan mimmi alkoi kaivaa kännykkäänsä, soitto, ei vastausta.
    Sitten laitoin jo musan pienemmälle, käänsin peilin niin että näin mimmin kasvot, aika punaiset oli silmät ja kalpeat kasvot, oltiin siis valvottu ja itketty pitkään, sanoin : no mikä on niin kamalaa, voit ihan sanoa vanhalle ukolle, olen minäkin sunlaisiasi elämäni aikana itkettänyt. Ei se sovi noin kauniille tytölle ollenkaan, tässä on vain sinä ja minä, anna nyt tulla.
    Se helpottaa...
    Sitten alkoi kerä purkaantua: Niin minulla on, tai oli eiliseen saakka ulkomainen poikaystävä. hän on täällä opiskelemassa, mutta lähtee kotiin ja haluaa että minä tulen mukaan. sanoin että sehän on aivan normaalia, kyllähän sukuun voi käydä tutustumassa, Ei, minun olisi pitänyt jättää kaikki, työni, ystäväni ja hän haluaa että olen perheenemäntä ja hoidan hänelle kodin ja lapset. vai niin, euroopassa on vain yksi maa jossa miehet voivat käyttäytyä tuolla lailla. Poikaystäväsi oli ranskalainen. Kyllä...  sanoin unohda hänet, hän haluaa vain piian kotiinsa ja lapsilleen babysitterin. Misu sanoi, niin sanoin hänellekin ja hän raivostui suunnattomasti ja pani välit heti poikki. No kysyin, mitä sitten itket? No sitä että minulla on jo oikeastaan uusi poikaystävä Kanadasta mutta ystävättäreni tulevat pilkkaamaan minua siitä että "Kas prinsessaa, jätetiin kuin nalli kalliolle, alkaakos sharmi rapistua" Sitä en kestä, ensimmäinen tappio. Siksi lähden pariisiin ja uskottelen kaikille että tuli riitaa suvun kanssa.  sanoin, no , ai jaa. Tässä olisi toinen nenäliina, tuo luomiväri poskellasi ei todellakaan pue sinua.
    Ok kaksi mimmiä astui ulos Tikkurilan asemalla jatkaakseen jonnekin kauas landelle, se jäljellä oleva sanoi: en voinut sanoa, muiden kuullen: Minun siskoni on naimisissa  ranskalaisen kanssa, On tummatukkainen, mutta sen sydäntä vihloo kun poistaa miehensä takista blondien hiuksia ja paidasta sitten loppua todisteita. se ei uskalla lähteä kun meidän äiti elää vielä mutta on aika vanha jo, ei kauan kestä kun pyytää mieheltä omaa kaksoiskorttia heidän tililleen , tyhjentää sen ja astuu Helsingin koneeseen. sanoin että olis pitänyt hoitaa se korti heti kättelyssä, Aina kun olisi ollut todisteet, olisi siirtänyt puolet rahoista suomalaisen pankin tillille ja todennut että tämä oli vain lastenhoitajan palkkio. Erossa sitten kuuluu hänelle puolet miehen firmasta joten koetas käyttäytyä tai edes osoita jotakin arvostusta, Gallialainen kukko ja häntäheikki.  eli sellainen oli tämä sunnuntaipäivä, rahallisesti aivan persehestä, mutta eihän ihminen elä vain leivästä, pari juttua ravitsee myös ihan mukavasti...

1. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18
    Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa

Sun juttuja on kyllä kiva lukea!! :)

2. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

No kiitos kiitos, on se sitten hyvä ettette laita ihan samaan sarjaan ton luikurin kanssa. Kun vähän pidättelee ja laskee kymmeneen, ennenkuin alkaa suoltaa , kai se jossakin alkaa näkyä...

3. lautturi_

lautturi_ Member

962
    1
    18
    Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa

On katsellu ihan tarpeeks noita salolaisia ;) täällä vissiin tapana puhua ajattelematta..

4. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Joo, hauskaa settii. Tavallaan osaan samaistua vaikka en ajakaan autoja, vaan jotain muuta vähän isompaa kulkuneuvoa. Hauskoja juttuja!

5. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Ai vähän isompaa ? Jos se ei ole kaivinkone tai rekka niin meillä Kovasella on noita  55 paikkaisia Johtotähti Travegoja myös, ja niillä sompaavat ovat sitten jo "Cream of the Cream" eli sinne noi mun nuoret kaverit tuolta Audi A8 langin puikoista tähtäävät, mutta niitä miehittävät esim isojen firmojen palkkakuskit, lähetystöjen ja valtionhallinnon kunnianarvoisat pitkän linjan pilottistarbat, sillä aika monet isojen firmojen laskentapäälliköt ovat alkaneet laskeskella mitä oikeesti niitten puunatut limusiinit ja niitten hemmetin kalliit suharit tulee maksamaan. Menköön harmaantuva ammattikuski varhaiseläkkeelle ja se menee kuitenkin Kovaselle sillä just niistä on eniten käyttöä siellä, "osaa hommansa, eikä ala ajaa kilpaa kollien kanssa, ja sitten me saadan keräillä lasikuidun ja puskurinpalasia pitkin maisemia"

Eli, jos on bussin kortti, ihan mietintään, mitäs jos ??   ( he he  me saadaan bonuksia hyvistä rekrytoimistamme piloteista, aina matkanpäällä taksituvassa valitaan ne jotka ei puhu paskaa kaikkein kovimmalla äänellä)

Ja sitten se, joka varmaan alkaa ihmetteleen: Miksi toi piilolasi kuluttaa viikonloput tuolla Audinpenkillä ?
    Se tärkein syy kyllä avautuu noissa Muumilaakson tarinoissa "Kinkas sitten kävikään", ja ihan ekassa osassa. Mutta täky, ja syy miksi kannattaa toi alustus sittenkin lukea vaikka aika hämärää tekstiä, ja ihan tarkoituksella on, on se avitus eli johdatus, minkä noilta yläkerran huseeraajilta sain, vuonna 2001, eli yhtäkkiä visioiden avauduttua oli:  " Se joka aikoo OIKEASTI edistyä tällä tiellä, on valittava tuo leivän hankinta niin että se tulee VASEMMALLA kädellä, jotta oikea käsi ja aivot vapautuvat tuohon varsinaiseen ponnisteluun"  No en valinnut kiinteistövälittäjän hommaa enkä mitään muutakaan kusetusta ja pienimuotoista ryöstämistä. Kun tykkäsin sompata noita" performance " kaaroja aloin tehdä sitä sellaisessa paikassa, missä aluksi ei palkat olleet ihan just , mutta kun taidot ja maine kasvoi niin kyllä se siitä. Jos joku taksihommasta mitään tietää niin saan XX  XX  XX  paikkeilla suoraan tililleni kun painaa 70E mittarissa kun lopettaa. Tietää mitä tuli eikä tartte edes laskuttaa, saatika vääntää kättä detaljeista, Kyllä tytöt osaa byroolla laskea... Ei kun ajovuoron jälkeen takasin  näytön ja näppiksen eteen ja alkaa taas pudotteleen kameralaukkua pullolleen !

Ja matka jatkuu, kaikilla tasoilla...

Ai niin, ihan meinas päästä unohtumaan, jos se on vaikka flygari, se sun kulkuneuvo,  vaikka tollainen falcon pikkujetti, kyllä nekin pilotit tuona luppopäivänä käy sleppaamassa meillä, kun eivät koko ajan saa lentää ja ovat tottunet jo tohon tummansiniseen työpukuun...

6. Kasimir

Kasimir Well-Known Member

9 684
    547
    113
    Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Vaikka tosikon maine tuleekin, niin tuollainen ei naurata, ei sitten tippaakaan. Enemmänkin säälittää miehen puolesta ja ei voi kun tuntea myötähäpeää.

kapa

7. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Toivottavasti et häpeä mua, näytin pomolle joka sanoi: voisit kyllä hiukan siistiä, kuvittelevat että meillä on muitakin sunlaisia  duunissa...

8. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Ja konttorin pimut istuu "pankin" päällä...  ;)

9. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Tuosta juuri meinasin huomauttaa, että on aika ikävää jos tuo on autopalvelu kovasen virallinen linja. Saattaisi meidän puolelta vaikka ihan myötätunnosta siirtyä tavaraliikenne muiden hoidettavaksi.

10. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

JRabbit: Taksi Kovanen ja Kuljetus Kovanen ovat kaksi eri toimintoa, Kuljetuspuolella ei löydy tiettävästi valokuvaajia jotka vielä kuuskymppisenä etsivät itseään ja kyyditettävillekkään  ei tarvitse runoilla parempien tippien kanssa, kun ovat aika hiljaa siellä omassa karsinassaan, joten No Hätä...

ja kyllä ne tyttelen pankit ja kovasen pankki on aivan eri asioita. Käypäs kattoo tota aloittamaasi säiettä, ihan sillä on ja omistuskirjoiteksella shotti meidän limosta ! (siis, oli...)

11. RDahl

RDahl Ylläpidon jäsen

7 895
    116
    63
    Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Siitä on aikaa kun minä taksia ajoin, mutta muutamia juttuja olisi minullakin kerrottavana, niin miehistä kuin naisistakin ja faijalla niitä juttuja varmaan olisi enemmän kuin omiksi tarpeiksi :D

Ei siinä mitään, tuossa ammatissa sattuu ja tapahtuu, mutta en jaksa uskoa, että enää tuohon ammattiin takaisin lähden. Mutta se ei tarkoita, ettenkö arvosta taksikuskeja.

12. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Noh Nih, taas oli Sunnuntai, missä nisupullaa, no leikki leikkinä. Jos edellinen ei ollut"Hyvä päivä" ei tässä sunnuntaissa ollut valittamista.
    vain kolme keikkaa, mutta kahdessa joku istui nahkapenkeillä mun lisäksi.  Eka keikka laitettu kohtuullisesti alkamaan siinä puoli kymmeneksi, joka on vossikalle aivan luksusta. No eihän se Audi mikään taksi ollutkaan, kaikki heebelit raksittu pois, jopa navigaattori,
    mutta tänään ei sitä tarvittu, niin iisejä oli reitit. Eli keskustan yhdestä arvohotellista vanhahko ( suunilleen mun ikäinen) Amerikkalaispariskunta joka halusi tutustua "Suomalaiseen designiin"  tosin siihen aika vanhaan puoleen. Ohjelmassa oli siis hesassa muutama mesta, sitten tarvaspäätä, eli eksoottista historiaosastoa, vähän pitempi veto Riksuun iittalan lasimuseoon. Sieltä takaisin. ihan omana inputtina ehdotin "Rock Churchia" eli temppeliaukion kirkkoa. joka on aika mykistävä, sopivin maustein serveerattuna, kun tänään sattui aurinko paistamaan ja sen mestan "syvin olemus" eli ympäri kiertävä aurinko pani ikkunoista parastaan . Sen käsittelyn jälkeen ehdottivat että eikö mentäis yhteiselle huikopalalle. Ok se kävi mulle, kun tarjosivat (tietysti mittari koko ajan raksuttaen) sen päälle ehdotin että mitäs jos kierrettäs kaikki maailman pää uskonnot, kun ne hesassa ovat aika lähellä toisiaan. Aloitettiin kaivarista, eli Roomalaiskatolisesta kirkosta tehteenkadun alussa, siitä sitten Ortodoksikirkkoon eli Uspenskin Katedraaliin katajanokalle, sisälle ei päästy, siitä Juutalaisen synagoogan ja islamistien rukoishuoneen kautta (melkein samalla kadulla !!) sitten Suurtorillemeidän EvLut pääkirkkoon eli Suurkirkkoon. Siinä sitten pähkäiltiin mestan ankeutta, mutta kommenttini että "Suomalaiset käyvät toiseksi vähiten maailmassa kirkossa" herätti kummastusta jenkkipariskunnassa. Jos keskilännessä ei käydä suunilleen joka sunnuntai kirkossa oli vähintään pakana, jos ei pahempi. Se selittää noitten TV evankelistoje suosion, ne rahastavat ihmisten laiskuudella, kun sohvaperuna
    kristillisyys riittää siellä. No sitä en kyllä sanonut, mutta siitä Obamasta kyllä syntyi juttua. Koetin hiukan jarrutella,sillä perinteisesti jos haluaa tappaa kaikki tippihaaveet , on alkaa puhua jenkkien kanssa politiikkaa. Nyt ei ollut sitä vaaraa, vaan pariskunta oli selvästi huojentunut, kun saatoi avoimesti taas puhua siitä mitä mieltä on asioista. Hiukka olivat hämmästyneet kun sanoin että vaikka me suomalaiset ei niin kirkosta välitetäkkään, on tuo luontokontakti meille erittäin tärkeä, Sen olivat kuulleet että suomalaiset ovat niin hulluja että melkein sadasta asteesata saunasta hyppäävät avaintoon jäähileitten sekaan. sanoin että se on sitä suomalaista Jing jang balanssia, vähän laajalla skaalalla. No sekä mittarin loppunäyttämä että tipit oli(ottaen huomioon myös safkat) ihan oo koo, olis sen takia pelkästään kannattanut tulla hommiin. No kun laitoin taas meidän radion päälle, keskuksen mimmit taas hätisti englanninkielen taitoista kuskia. Ok napsahti keikka kentälle, Frankin konetta vastaan pari vierasta isoon meripotkureita valmistavaan firmaan. Byroon kautta hakemaan käsi ulaa ja plakaatteja millä vieras tunnistaisi kuljetuksen eikä erehtyisi vantaalaisten isännöimään taksijonoon.
    Tuli kone, tuli kaksi, muuta vieraita ei näkynyt. Mittari raksutti koko ajan limotaksaa, puoli tuntia ohi määräajan, kuulutukset kentän infoon, ei vieläkään mitään, siitä 15 min ja mimmit antoi luvan kaartaa takaisin hesaan. en tiedä mitä firma rokotti, mutta minä kuittasin seitsemänkymppiä laskutusajosta.  Ok snadit pörräykset keskustassa. taas aika annettiin kaivarin  eteläkärkeen, japanilaispoika oli lähdössä kentälle  hakemaan frendiään. Kysyi että mitä maksaa, sanoin että pyhäpäivänä sunnutaialoituksilla noin 35 euron paikkeilla. Sitten tajusin, on ehkä tiukkaa budjetissa, kysyin, oletko tulossa kohta takaisin hesaan, kyllä, hän hakee vain kaverinsa. sanoin että jos haluat säästää, voin ottaa sinulta varauksen takaisinmatkasta. panen mittarin Hold asentoon ja jatkamme siitä mistä tullessamme mittarissa oli, siis ei aloitusmaksua uudelleen. Ok "it`s a deal"  en edes pyytänyt panttia mitä yleensä  kaikilta pyydetään. tiesin että japanilaiseen kulttuuriin ei kuulu kusetus. ei siellä Tokion metrossakaan oli tarkastajia, kunnian käsitteet ja kasvojen menetyksen pelko  on niin tiukassa siellä.
    kaksi kaveria tuli iloisena takaisin, uusi kaveri aivan älyttömän tohkeissaan Audista. Parissa valossa vähän näytin miten 270 heppaa puhuu, kun auton taksinumero ei ollut katolla näkyvissä. Sitten jo ajattelin, että päivä on "natsannut" senverran hyvin ja kun 70E toiminalla näytti että sunnuntaipäiväksi oli ihan hyvä tili, päätin kurvata varasto kalliosuojaan pesemään auton ja luovuttamaan sen seuraavalle. Tankatakaan ei tarttenut, kun koko päivä oli mennyt itseasiassa odottelussa, mitä nyt japanilaiskaverit pikkuisen sekoili hotellin osoitteen kanssa. eli palkaa tuli, samanverran jos olisi saanut kaksi kuvaa julkaistua maamme päämediassa eli Hesarissa.
    Ilman riitelyä, ilman odottelua rahasta ilman mitään sählistä- ihan sivumennen sanoen, en vieläkään ole saanut rahoja tuosta Pekka Streng kuvasta, patistettu on jo muutaman kerran... eli sellaista on tää ratinpyörittäminen verrattuna napin painamiseen...
    Hyvää jatkoa toivottaa piilolasi monokkelisilmä...

13. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

No sulla meni pyhä sitten vähän kun mullakin viikonloppu. Pe-la tuli taas tehtyä 2x15 tunnin rupeamaa baarin vastaavana, enimmäkseen toimistossa istumista ja p:n kirjoittamista erilaisille forumeille. Mutta kun laki vaatii, että siellä pitää päivystää. Välillä piti käydä hieman neuvoen, kehoittaen ja käskien opastamassa asiakkaita oikealle polulle. Tästä tuli vielä verojenkin jälkeen enemmän taskunpohjalle kun viikon raadannasta kameran kahvassa. Ovelta vielä loppuillasta vähän extraa.

Välillä alkaa ihmetyttämään, että miks ihmeessä toiset haluaa kuvaamalla saada elantonsa.

14. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Mä voin kertoa sulle ihan pikku salaisuuden: Kun mä olin aika nuori jässe, tuolla kolmenkymmenen iässä, pantiin pysytyyn uudelleen Hopeapeili lehti, mä olin sen pääkuvaaja ja oma aadeeni. sanoin että tässä kuussa laitetaan tällainen kansi ja sit seuraavassa kuussa lennetään pariisiin tai jäämerelle kuvaamaan. ja takuupalkkana haluan saman kuin Finnairin pilotit, siis kaput. vähän nikotteli lehtitalon johto, mutta diili tuli, samaan aikaan yksi sähköasentaja pani pystyyn fotostudion jossa tahkos suomalaista valmisvaatemuotia. tajusi että lasku muodostuu paitsi aiheista ja ajasta, myös materiaalikulutuksesta, siihenkin laitettiin tarpeeksi katetta. sillä oli studiossa kaksi sähköhasseli settiä vierekkäin, jauho koko ajan sekä MV että väriversiota joka aiheesta. Ja matskua kului, noin viis tai kymmenen rullaa per aihe. Assarit vain vaihtoi kasetteja perään ja labbis kehitti. Ok stressaavaa hommaa, mutta kaveri 80 luvulla tahkos tollaista 1,5-1,8 milliä mummoa per vuosi.  Nyt (ei kai täällä ole vouteja paikalla) ei oikeastaan viitsi muutakuin kuvata taiteilija potreteja ja niiden teoksia reprota, kun panevat muutaman duunin palkkioksi, ja sitten  käy avajaisissa katsomassa montako nollaa on läpyskästä pyynti.
    Ihan on pilipali hommaksi päästäneet ainakin lehtikuvauksen.

Jossakin vaiheesa kysäisin mitä pilotit nykyään tienaa? ilman päivärahoja ja ikälisiä kai tuolla 15.000-/20.000,- euroa kuussa...

JK: Nää kuvat on ihan "livenä" kuvattu,ei ollut mitään photoshoppia tai edes päällekkäinkopiointia, Toi kaksoispotretti keväältä oli peilin kanssa ja ylivalottamalla totutettu. Punainen kirsikka kuva oli vappukansi, valkoinen hattu ja hiukka ylimielinen giltsi naukkasee punaista, alitajusta viitettä...

15. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Johan on mammonaa, työkaverin poika lentää, tai ainakin lenteli, saudeissa jossain, taisi olla pohjapalkka siellä 50.000 € / kk... Olis varmaankin pitänyt valita jokin ihan muu ammatti kuin tää oma, kun omissa hommissa ei kyl hemmetti tienaa mitään. .niin työmäärää kohden...

16. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Joo, ne rahtikoneiden pilotit, TNT ja DHL, ne on kaikkein kovapalkkaisimmat, mutta niillä on riskinä se koneiden posahtaminen kun on vanhoja raakkeja, ja kaikki lastaukset ja tankkaukset ja startit on aika epäinhimilliseen aikaan kuten aamuyöstä, jolloin kentillä ei tahdo olla muuta liikennettä kuin joku hikinen seuramatkaseurue pohjahinnoilla.

17. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Noi on aika kovia palkkalukuja kyllä. Finskillähän on perämiehen peruspalkka siinä 3000 kieppeillä ja siihen olosuhde ja muut lisät päälle. Isommalla koneella kippari saa ikälisineen ja muineen sen 15000 kuussa.

Tietysti tuossa on kulujakin, jos ei pääse Poriin opiskelemaan, niin koulutus maksaa reilut 100000 Patrialla.

Mun piti tuosta joskus tehdä ammattia, mutta onneksi jäi tuokin harrasteasteelle. Pääsi kuvaamaan ihan työkseen ;)

18. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Onhan ne lukuja, mutta onhan niitä uhkiakin: saudeissa varmaan lasketaan että kannattaa maksaa näille vanhoille horiskoille vähän ekstraa, ettei tiukimmissa paikoissa tarttis käyttää omia kuumakalleja, Nine eleven, kun oli kyllä ihan omien saudipilottien eikä minkään  al qaida pilottien tekele. Kas, jossakin ollaan tehtailtu hemmoja joille tuo "paratiisi"  ja sen houkutukset on sellainen haaste että oksat pois! Keskiajalla se oli JESUIITTAKOULUT. Ranskan vallankumouksesta lähtien se oli " Liberte`, Fraternite`, Legalite?, eli Kommunismi, yksinkertaisesti:" Se mikä on SINUN, se on MINUN, mutta älä luulekkaan että se mikä on minun olisi sinun. Otan kaiken viekkautta ja väkivaltaa käyttäen".  Nyt sitten pähkäillään noiden Minarettien varjossa olevien koulujen kanssa. Jollakin jenkkilässäkin alkaa vähän olemaan tajua aivan perustavalaatuisten psykologian taitojen käyttämisstä: "Me tarjoamme ystävyyden käden. Aukaise nyrkkisi ja tartu siihen ,uskomme että kaikkien päämääränä kuitenkin on ihmisarvoinen elämä"  suoraan Obamaa... Suoraan ihan tavallista Skandinaavista Sosiaalidemokratiaa.

Mitä tulee yhden kameralaukkulaisen käsityksekstä "paratiisista", se on helvetti, noin lainausmerkeissä, joillekin täällä. Kannattaa katsoa, uusin säije tuolta hemmolta, ilman mitään savuverhoa: Piilolasin Pyhä Kolminaisuus: Tästä oli kysymys.

19. Vs: Tunnustuksia mun ahterin takaa (osa 2) Eli Audilla täys uppoluksissa sumussa.

Kyllä niille 500€ / 2vko saa luvan riittää, sillä ei ne mitään muuta tee kuin vetää vivusta ja kone nousee, sitten automaatit päälle, untakaaliin ja herätyskello soimaan kunpitää toisesta vivusta vetää että laskeutuu.