Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Gmail ei toimi

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana markku55, 22 Lokakuu 2015.

1. markku55

markku55 Active Member

Jostain syystä minun gmail ei toimi, kun yritän mennä sähköpostiini, niin saan tylsän ilmoituksen, että evästeet on ehkä estetty ja siksi ei gmail avaudu. No olen jo muutamaan kertaan sallinut sekä Google Chromessa, että Gmailissa evästeet, mutta ei mitään hyötyä.
    Olen mysö yrittänyt kirjautua uudestaan sivulle, mutta ei onnistu, AINA sama vastaus, eli evästeet on muka estetty.
    Olen myös noiden kirjaamisten jälkeen sammuttanut ja käynnistänyt koneen uudelleen, mutta ei mitään muutosta.
    Hieman alkaa ahdistamaan, sähköposti on minulle tärkeä kanava jota ilman en voi mm hoitaa poikani ongelmien seurantaa ja kehittämistä.
    Jos vaan on mitään maalaisjärjellä ymmärrettävää neuvoa, niin pliis, kertokaa.

2. Mixa

Mixa Member

89
    14
    8
    Vs: Gmail ei toimi

selaimen välimuistin tyhjentämistä ja evästeiden poistoa voisi kokeilla

3. iikkoo

iikkoo Member

219
    19
    18

Onnistuisikohan pääsy sähköpostiin kännyn tai/ja tabletin kautta. Minulla on ollut joskus samaa vikaa, ja kännyn kautta onnistui.

4. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63

Tietolaitteessasi on jo olemassa ja jollei ole, siihen saa minuutissa jonkun toisen nettiselaimen.

Olet tähän asti käyttänyt Windowsia, sen vakiovarusteena on Internet Explorer -selain.

5. Pan

Pan Well-Known Member

2 602
    1 311
    113

Kokeiles käyttää incognito-tilaa ja salli kaikki evästeet. Ne katoavat kun suljet selaimen eikä ole minkään sivun käytettävissä. Mä olen estänyt vain kolmannen osapuolen evästeet. Ja loputkin siivoan pois aika ajoin. Poista myös kaikki väliaikaistiedostot.

6. markku55

markku55 Active Member

Olen poistanut kaikki väliaikaistiedostot samoin nuo välimuistit ja evästeet on poistettu.
    Mulla ei ole toistaiseksi kännyssä mitään netti yhteyttä (vanha tyttären luuri), pitäis avata sellainen.
    No, nyt nukkumaan ja huomenna uudestaan tähän probleemaan kiinni ;)

7. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36
  8. Rutanen

Rutanen Member

667
    0
    16

Jos haluaa lukea postinsa joskus muillakin koneilla, niin silloin Thunderbird ei ole oikea vaihtoehto. Jos käytät vain yhtä konetta posteihin, niin silloin täältäkin peukku ylös thunderbirdin puolesta.

9. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Jos Windows -pöytäkoneessa käyttää Thunderbirdia ei se poissulje muiden postiohjelmien käyttöä. Tuossa konffausmallissani meilit säilyvät serverillä. Itsekin käytän "webmail" clientteja "vierailla" koneilla ja tabletissa/kännyssä jotain "appsia" ;)

Ehdotin markku55:lle Thunderbirdia ensisijaisesti ongelmanratkaisun välineenä. Päättäköön itse mitä käyttää jatkossa postin käsittelyyn.

10. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83

Siitä huolimatta, eikös IMAP olisi kaikin puolin kätevämpi?

11. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Säilyttääkö IMAP meilit serverillä kätevämmin?

Mutta markku55:sta saa ihan vapaasti neuvoa ratkaisemaan ongelmansa.

12. markku55

markku55 Active Member

No, tänään lähdin ihan alusta liikkeelle, en siis siitä suosikkeihin lisäämästäni "napista", vaan Chromen puolelta, ja jopas onnistui, mutta käyttöliittymä on aivan toisen näköinen ja outo minulle, eikä siellä ole enää sitä suosikkivalikkoa josta hypätä muille sivuille.
    No, toimii sentään, nyt pitää katsoa saanko tuonne aktiivisen oikeinkirjoituksen tarkistusominaisuuden, niin kuin esimerkiksi täällä kirjoittaessani on päällä - onneksi edelleen.

13. kebax

kebax Well-Known Member

11 240
    211
    63
    --

Viimeksi muokattu: 20 Maaliskuu 2019
  14. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Mikä osoite nappiin on/oli liitetty?

15. markku55

markku55 Active Member

Google, ei siis Google Chrome ja kun kävin katsomassa asetuksia, niin nyt ei aktiivista oikolukua saa suomen kielelle :(

16. AnselA

AnselA Active Member

8 534
    4
    36

Jos haluat käyttää gmailia selaimella niin https://gmail.com/ on toimiva osoite.

EDIT:

https://support.google.com/mail/answer/139576?hl=fi

17. JPu

JPu Well-Known Member

5 455
    201
    63

Tietokoneesi aika pitää olla aika lähelle oikein, että Firefox esim toimii, jos eroa on edes muutama päivä, niin tulee juurkikin tuonkaltaisia virheilmoituksia. Eli tarkista, että kannettavasi (oletan sen syyksi) on varmasti oikeassa ajassa. Tällaisia virheitä olen saanut montakin kertaa windows tabletilla ja yleensä ulkomailla, jossa aikaero sekoittaa asiaa.

18. Vinski

Vinski Well-Known Member

4 305
    393
    83

Ei varmaan, mutta muutamalta muulta ominaisuudelta kyllä.

[QUOTE>
    [/QUOTE]
    Hankalia tuollaiset perustavaa laatua olevat ongelmat neuvoa. Hattua nostan, että näet vaivaa ja koitat tehdä valistuneita arvauksia ongelman laadusta.

19. markku55

markku55 Active Member

No, yritän hieman auttaa sikäli kuin osaan, eli Chromessa on kirjattu, että kaikki evästeet on sallittuja, mutta Googlessa en ole sellaista sivua löytänyt missä olisi se vaakatasossa oleva viivapalkisto jonka takana on ne asetukset ja mahis muuttaa niitä.
    Miten pääsen muuttamaan ja sallimaan evästeet Googleen, siis siihen vanhaan ja turvalliseen jota ole tottunut käyttämään, Chrome on perseestä näillä kokemuksilla?

20. sahe69

sahe69 Well-Known Member

10 272
    47
    48

Täältäkin suositus sähköposti clientin asennukselle koneeseen, esim. yllä mainittu ilmainen Thunderbird tai vaikka Outlook jos omistat MS office paketin. Käytössä huomattavasti ergonomisempi kuin nuo webmailit.