Jos haluan muuttaa kuvani jonkin kuvafirman ICC-profiiliin, niin miten voi muuttaa koko kansion kuvat kerralla. Siis ilman, että avaa, muokkaa ja tallentaa jokaista kuvaa erikseen. Käytössä windowns xp ja Adobe 7.0. Kiitos neuvoista.
Vs: koko kansion profiilin muutos Ei kai sitä voi muuten tehdä, kuin tekemällä action. Siinähän sitten raksuttaa itsekseen. Kapa
Vs: koko kansion profiilin muutos Katso ensin Photarin Helpistä, miten Action tehdään. Avaat sitten kuvan ja laitat Actionin nauhotuksen päälle (nimeä action esim profiili). Teet kuvalle tarvittavat säädöt ja tallennat sen uuteen kansioon. Nyt voit lopettaa Actionin nauhotuksen. Mene File - Automate - Batch. Valitse sieltä tekemäsi action (jonka olet nimennyt sitä tehdessäsi), valitse kansio, jossa kuvasi ovat ja valitse kansio, minne kuvasi haluat (siis sinne uuteen kansioon, minne sen kuvasi laitoit). Sinne pitäisi sitten kaikki mennä, kun painat OK. kapa
Vs: koko kansion profiilin muutos Photarillahan tuo onnistuu actionilla, mutta ei sitä voi siltikään suositella isojen kuvamäärien pyörittelyyn. Mun ehdotukseni on hankkia Lightroomin kaltainen kirjastointisofta. Sillä noi menee heittämällä. Itse käytän Aperturea, profiilin muutokset kymmeniin kuviin menee muutamassa sekunnissa. Mahtaisko Bridgellä onnistua? Se on jäänyt mulla kokonaan paitsioon.
Vs: koko kansion profiilin muutos Miksei voi suositella? Liian hidasko? Suurin aika prosessoinnissa menee kuvatiedoston avaamiseen, lukemiseen ja kirjoittamiseen. Saman minkä Lightroom tai Aperture joutuu tekemään. Eipä taida onnistua Bridgelläkään (ainakaan CS2:n). Sitä paitsi kysyjällä on ilmeisesti Photari V7, jossa ei ole Bridgeä. Ei lightroomia tuon takia kannata hankkia. Sen actionin tekeminen on niin helppo juttu.
Vs: koko kansion profiilin muutos Onhan se tietenkin kauheaa, jos joutuu muutaman minuutin odottelemaan. Voihan tuon actionin vaikka ajoittaa vessassa käynnin ajaksi, tai laittaa kahvinkeittimen porisemaan. Onneksi minulla ei tuo aika ole noin tiukasti ohjelmoitu. kapa