Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Gibson-Leica juu ...

Keskustelu osiossa 'Filmikuvaus' , aloittajana mad, 12 Huhtikuu 2010.

1. mad

mad Member

433
    0
    16
    Jep;

- 70-luvulla Gibsonin näyttelyä Tukholmassa stiikaamassa ...

- 80-luvulla ostin GIBSONIN Syntax-kirjan Akateemisesta ...

- 2000-luvulla tapasin henkilökohtaisesti Valokuvataiteen museossa ...

.. PUUTTUU ENÄÄ GIBSON-LEICA JUU ....

Ralph Gibson Boutique - Ralph Gibson Signature Leica MP

T. MAD

2. Vs: Gibson-Leica juu ...

Juupa Juu, Gibsonin leica ( taas noita Solmsin taikatemppuja), Gibsonilla on MUN LEICA !, Sen studiossa on taideteos johon on upotettu mun Mustan Leica MP:n pellit, tekijä: tunnettu leicafotari ja taiteen moniottelija
    Ismo Kajander ! (tarina on täällä laukussa kerrottu jo pariin kertaan joten antaa se olla...
    ja sitäpaitsi: tanja kostenius sai patricia Seppälän stipendin yhtä uutta projektia varten, ja sen haluaa tehdä minulta hankkimallaan Leica MP-2 rapidwinder + Voigt Nokton 35mm:1,2 yhdistelmällä! jee ...

3. Vs: Gibson-Leica juu ...

oksettava ketju

4. Vs: Gibson-Leica juu ...

Niin minustakin! Vittu toi leicahieronta on ihan perseestä, onneksi meni toi teemun vanha M3 doublestrokekin
    lihoiksi, pääsee tosissaan hieroo vanhoja nikoneita ja tota hasbulatorpaskaa...

5. Vs: Gibson-Leica juu ...

Oh hoh, olipa tylysti laitettu, mutta eipä tuo teemupoikakaan oikein korrekti ooo...

6. mad

mad Member

433
    0
    16
    Vs: Gibson-Leica juu ...

jop, itsesatiiriksi tää oli kai lähinnä tarkoitettu ... jos ei sellaisena halua nähdä ...  eli tavallaan  irrallisten asioiden mahdollisiksi väärinymmärrettäviksi yhdessä esitettynä ... ... ....t. mad  :)

7. Vs: Gibson-Leica juu ...

kyllä mä halusin nähdä ja halusin sanoa.

mutta vakavasti ottaen nyt pitää pistää pieni puoltoääni dikille, varsinkin kun filmipuolella ollaan. digi toi valokuvauksen pariin raikkaan tuulahduksen kun valokuvaajat eivät enää olleetkaan pelkästään isomahaisia vanhoja äijiä jotka höpisivät jotain ihan käsittämättöntä roskaa .. pekka sanoi 70 luvulla sitä ja tätä.. ja kun me ismon kanssa oltiin jah jah..  minä kysyin helmutilta ja patricialta niin ja näin.

8. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

Te ootte kaikki täysin väärässä. Vain Leicakuvaajilla on sielu.

9. Vs: Gibson-Leica juu ...

Vittu, sä oot täysin oikeassa, ja se sielu on jo valmiiksi leicataivaassa... taidan ihan vittuuttani siirtyä Nikon SP:hen.

10. Vs: Gibson-Leica juu ...

'
    Mitäs sä teemu kysyit helmutilta ja patricialta? kerro meillekin, vois olla vaikka skuuppi suomen valokuvaushistoriaan...

11. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Mulla oli 76 Fender, jonka myin pois ja ostin Gibsonin.
    Pidän kyllä Gibsonia sielukkaampana.
    LIsäksi liittäisin tuohon Leica-sielujen klaaniin Rolleiflexin, Hasselbladin muuten, mutten voi, koska se on ruotsalainen ja olen suomalainen.
    Sama kuin Volvo, juunou.
    TJukka

12. Jukkis71

Jukkis71 Active Member

Varsin vittuillessani en nikonia laita sielukkaaksi, koska itselläni on se ja silloin se ei voi olla sielukas. Se on rationaalinen valinta, ei sielukas.
    tjUKKA

13. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

On tää maailma hiukan edennyt..... aikoinaan kirkkoisät pohdiskelivat pitkissä, kuukausien kestoisissa, kirkolliskokouksissa,  mahtaako naisella olla sielu.

Siitä ei tosin tainnut ihan selvyyttä tulla, mutta eteenpäin on päästy. Pyhän Hopeaisen Gelatiinin Veljeskunnan pyhimykset selvittelevät, millä kameramerkillä on sielukkuutta enempi.

Tulos saattaa olla samaa sarjaa, mutta liike toki on tärkeämpi päämäärää.  Hyvä pojat, jatkakaa samaa tahtia - olette oikealla tiellä!

14. Kimo

Kimo Well-Known Member

12 415
    1 066
    113

Kamera ei ole kuin filminkantoväline:)

15. pmu

pmu Well-Known Member

2 052
    44
    48

No jos totta puhutaan niin toi Gibson Leica on ruma, kallis ja ennen kaikkea ideana "nimikkoleica" on sen verran naurettava, että vaikka kylpisin rahassa niin en moista ostaisi (vaikka Gibson fani olenkin ja viime aikoina olen yrittänyt hänen tekemisistään varastaa ideoita omaan tekemiseeni aika paljon).

16. Est

Est Well-Known Member

17 936
    2 072
    113

On.

17. Vs: Gibson-Leica juu ...

Ai ei oo Niksonissa "sielua", tässä pari mun frendin Nikonia, ( tosin japsi) vittu niin soulia että tulee melkein stondis!

18. mouhari

mouhari Member

163
    4
    18

Onpas muuten laitettu komee palttoo Niksun niskaan!

Saiskohan tuollaista nahkaa jostain?

19. Vs: Gibson-Leica juu ...

Saakelin osuvasti sanottu!

20. SakkeM

SakkeM Well-Known Member

23 208
    3 521
    113

Toi punertavalla nahalla vuorattu Nikon on kyllä melkoisen makea!