Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Maru ja Milla, mustaa ja valkeaa ;)

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana JPu, 20 Marraskuu 2005.

1. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Siivoan vanhat pois, kiitokset kommentoijille!

2. ne on kaksi aikast eri kuvaa..mutta kohinaisessa ei sais olla iha niipal värikohinaa.

3. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Mun mielestä huonontaa, menee vähän överiksi. Ehkä vähemmän noisea ja olisi omaan silmään miellyttävämpi. Kuva itse tuo jossain määrin mieleeni Tähtien sodan (Star Wars). Älä kysy, en osaa selittää ;)

4. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Miksei, tein sitä siihen, kun minusta se sopi värikuvaan. Eihän kohinalla ole rakeen kanssa tekemistä ja minusta ei pidä verrata filmiin, se on ihan eri juttu.. ;)

Minustakin tuli aika erinäköisiä..

5. Ilman värillistä kohinaa on minusta parempi, en kyllä tykkää siitä yleensäkään. Maru on minusta liian laidassa kiinni. Tummuudesta varmaan johtuu tämä ajatus.

6. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Tuohon onneksi helppoa lisätä, tämä kun on reunoilta kroppi.

Aika jännää, että kohinan puolesta ei ole kommentteja, itse jotenkin pidän enemmän niin..

Kiitoksia, kun kerroitte näkemystä, vapaa kommentointi jatkukoon ;)

7. Täältä tulee eka. Kohinalla parempi, ilman on ehkä hieman liian "jyrkkä" (ymmärtääkö kukaan mitä tarkoitan, en ole ihan varma itsekään...?) Hieman vähemmällä kohinalla voisi olla vielä parempi, mutta pidän kyllä näinkin.

Mikon "Star Wars"- mielleyhtymä tulee itsellenikin tuosta kohinattomasta versiosta, juuri kuvan jyrkkien sävyerojen johdosta, mustaa ja valkoista kuin Imperiumin Vastaiskussa konsanaan.

8. Anonymous

Anonymous Guest

Ehdottomasti ilman kohinaa.

9. Juu, keinotekoinen värikohina on tosi ruman näköistä, munkin mielestä tämä on huomattavasti parempi ilman kohinaa.

10. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Mä en edes huomannut, että tuossa oli linkki kuvaan, jossa kohinaa on lisätty, vaan ajattelin että jo tässäkin on liikaa kohinaa. :)

11. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Mark II ja ISO 1000, valoa ei tarvinnut lisätä, mutta laatu on mitä tuollainen digihärpäke tuottaa. Kohinaa ei ole poistettu alkuperäisestä. Eikä se ainakaan minua haittaa..

Teknillinen laatu ei minun mielestä ole valokuvien tärkein tekijä, vaan muut arvot. Tekniikka on vaan välttämätön paha ilmaisulle.

Kiitokset kommenteista kohinan suhteen ja muutenkin, voi päätellä, ettei tehty rae ainakaan valokuvausta harrastavia ihmisiä sytytä. Tuota täytyy hioa enemmän, jotenkin tälle kuvalle haluaisi utuisuutta tai unenomaisuutta enemmän..

12. Mun ei varmaan pitäisi tälläisiä edes kommentoida.. Mulle tulee näistä yli asetelluista henkilökuvista aina mieleen kehno kesäteatteriesitys.

Kohinasta en tiedä. Tai en ainakaan osaa sanoa, miksi sitä pitäisi tälläisessä kuvassa vielä enemmän olla.

Sellaisesta golfpallon kokoisesta rakeesta kyllä tykkään, mutta RGB kohinasta en juuri välitä :)

13. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Vapaa maa, vapaat kommentit, eihän tuossa mitään loukkaavaa ole. On vain hyvä jos näet kuvan ihan eri suunnasta kuin minä, aina se kertoo kuvaajalle jotain ja avaa ajatuksille tilaa.

En kyllä oivalla tuota yliaseteltua henkilökuvausta?

Menihän tuon tekemiseen ja kehittelyyn ainakin 60 sekuntia, suoraan fiiliksen pohjalta. taustan valojen ansiosta tuo asetelma tuli hätäisesti kokoon pyydettyä kauneilta malleilta. Tämä koko miitti oli sellaista nopeatempoista "lonkalta" kuvaamista hetkellisten oivallusten perässä, mitään suunnitelmia tms. ainakaan minulla ei ollut.

Silti nämä on minusta henkilökuvausta ja ihmisasetelmia, streettiä ei tietenkään, eli ei ole verrattavissa.
    Eikä muotokuvaustakaan, kun ei todellisuudessa rakennettu "henkilön sisäistä esiin". Silti olen osaan kuvista varsin tyytyväinen, onneksi aurinko pilkahti ja sitä pääsi hyödyntämään.

Mutta nuo on vain minun näkemyksiä omalta subjektiiviselta osaltani, joku muu saattoi olla liikkeellä suunnitellummin. Viihteellinen ja asiapitoinen keskustelu tapaamisella oli erityisen mukavaa, kuin myös porukka.

14. e-0r

e-0r

936
    0
    0
    Ei minunkaan mielestäni tekninen laatu ole ollenkaan tärkein tekijä. Todella kaukana tärkeimmästä, itseasiassa. Kommentoin nyt tuota noisea, koska sitä olit kysynyt ja se tuli äkkiä mieleen.

15. JPu

JPu Well-Known Member

5 476
    219
    63
    Ok jo silloin, Ok tämäkin :)