Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

MYYDÄÄN Gelatiinisuotimia - once in a lifetime - kalliilla täydellistä - palkki 4x5" +

Keskustelu osiossa 'Myydään' , aloittajana kto, 21 Helmikuu 2014.

  1. kto

    kto Well-Known Member

    2 573
    101
    63
    Tarjolla olisi pitkään ja hartaasti vaalittu suodinsysteemi, vain parhaimmista komponenteista, vuosikymmenten kokemuksien ja pettymysten jälkeen hioutuneena lähes täydelliseksi.

    Setin optisesta ja ergonomisesta laadusta ei liene kiinnostunut kukaan muu, kuin nykyvalokuvauksen patriootit eli laaka ja filmi. Iso nega. Kuva per laukaus.

    Käy tämä toki muuhunkin, mutta tuohon äärimmäiseen harkintaan tää setti on kuin tehty, eikä parempaa helpolla löydy.

    Myynnissä on:

    Contaxin Gelatin Filter Holder
    Aivan ylivoimainen vekotin. Harvinainen kuin mikä, ja mulla oli paljon Contaxia. Tämän päätin pitää viimeisenä, joten nyt harvinaisesti tarjolla, vuosien pohdinnan jälkeen. 67mm kierre suoraan, Contax-sovitteella 55mm jne… Tai sitten suoraan v..tun harvinaisella 52mm sovitteella. Siis objektiiviin. Menee hienosti 4x5" laakaobjektiiviin..

    Contax Hood System
    Tuohon suodinpidikkeeseen saa sitten kiinni umpimetallisia Contaxin vastavalosuojia.
    Ja tässä tulee mukana pari, joilla hoitelee jo lähes kaiken.
    Muitakin on olemassa…. Onnistuu vielä, mutta ei niin helppoa, kuin joskus.

    Settiin mukaan ”Metal Hood 1” ja ”Metal Hood 3”. Palkkikuvaajalle hyvä setti, kun laitetaan mukaan varjostuslevy.

    Entäs ne suotimet. Tässä niitä tulee.

    Mutta ennen listaa… jos jollain on epäselvää, mikä on gelatiinisuodin(?) ja sen edut?

    No, en minäkään sitä varmana tiedä, mutta legenda kertoo, että optisesti ylivoimaisia filttereitä. Eikä kukaan ole tätä laatumainintaa ole vielä peruuttanut.

    Ihan vimmaisen hyviä sanoo pikkupiru olkapäällä. Ja varmaan on niin, koska ei ollut lasisuttua verrokkina. 

    Ok, ehkä herkkiä rikkoutumaan, hankalia käyttää, mutta…. aivan ylivoimaisia lasiin verrattuna. Kuka tietää..:) Itse olen sitä mieltä, että parasta, mitä on suodinalalla… Siksi viimeisiä aarteita, joita kauppaan…

    Setsissä on:

    Avaamattomat Wrattenit: 82C, 82, 82B, 80A, 80B, 80C, 47, 8, ja lisäksi Lee #8
    Avatut, Wratten: 8,11, 15, 25, Lee: .9ND ja toinen .9ND

    Noiden filsujen hinta jenkeissä on varmaan +300 taalaa, Contaxin setti on ”priceless”. Itse arvoin tämän setin hykyhankintahinnaksi noin 400 euroa käytettynä. Jos vaan osia löytyy. Eikä muuten löydy helposti.

    Mutta…. 4x5” field-kuvaajan unelmasetti. Osta pois.

    Hintapyynti setistä on 4000, eiku 400, eiku… 290 euroa.

    Tarjoukset ja kiinnostukset: yv tai 0405590551
    Ei tällä hetkellä myynnissä, omassa käytössä.

    Helsingistä löytyy
     

    Liitetyt tiedostot: