Vs: Gdansk Elkää viittikö tehdä suoristamisesta liian monimutkaista... Mä en tajua ollenkaan, mut onneks mulle riittää se perusojennus.
Vs: Gdansk Ei flättäystä, vaan kopio-venytys-siistiminen. Ei välttämättä tarvitse rajailla - croppityökalun perspectivellähän jää aina jotain väkisin kuva-alan ulkopuolelle. Kopiotasolla, free transformilla ja brushilla pääsee samoja asioita tekemään tarkemmin, eikö?
Vs: Gdansk Pitää 100% paikkansa piste. Ite ainaki teen osasuoristukset juuri kyseisellä tavalla jos on tarvis
Vs: Gdansk Jep, jo pelkkä fotarijuttujen selostaminen tekstillä suomeksi on yhtä tuskaa Ei taida kotikielistä vastinetta löytyä oikein millekään työkalulle yms. Ei tämä linjojen suoristus pidemmällä kaavalla ole ollenkaan vaikeaa, jos pääsisi näyttämään. Kunhan vaan venytetään väärännäköinen kuvanpalanen oikeammaksi
Vs: Gdansk Jos haluat saada ratkaisun kysymykseesi, jossa oli kyse kuvan osan suoristamisesta, sinun _pitää_ osata. Jos taas tyydyt kapan kertomaan asiaan, joka ei ratkaise kysymystäsi, silloin ei tarvitse osata. Ajatushan näissä kysymykseen vastaavissa ehdotuksissa on se, että kuvan suoristamista vaativista osista otetaan kopio, joka lätkätään kuvan päälle omana tasonaan. Siis ikäänkuin läpinäkymätön filmi toisen filmin pääälle. Sitä sitten väännellään ihan tarpeen mukaan. Reunojen harjauksella pehmennetään sen tason reunat siten, että se sulautuu täydellisesti alla olevaan kuvaan. Tämä tehdään käytännässä yleensä tasomaskilla. Mutta se lienee jatkokurssin paikka. Ja kapa taas ei kysymyksillään osoita olevansa neuvonnan kohteena olevan asian mestari, vaan noviisi.
Vs: Gdansk helpoittais kauheesti jos viitsisitte laittaa allekkain vaikka eri työvaiheet ja /tai ennen-jälkeen versiot. Ei tarttis niin paljon scrollata tätä näyttöä. pikselit kuluu kun ne liikkuu niin tiuhaan... Joskus ei nää mitään eroa, sit ihmettelee että missä ne hiukset oikein on jota halkaistaan