Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Kuu valehtelee

Keskustelu osiossa 'Kuvat ja galleriat' , aloittajana Juke.K, 3 Tammikuu 2007.

1. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Nyt eletään kuuhullujen aikaa.

Moni tietää että se kuu valehtelee ja pienen muistisäännön mukaan  siitä onko kuu pienenemässä vai kasvamassa. Tästä sitä ei voi tietää.

En vaan tajua miksi kuusta tuli tähti? Aukko on pienin minkä A95 antaa eli 8 . Joku osaa exif tietoja katsella, mä en osaa ku kuvata vaan. Annoin elementsillä hiukan väriä ja sellasta säätöä. Tästä mä tykkäsin. Ja jos jotakin kiinostaa niin voin alkuperäisenkin laittaa.

2. Vs: Kuu valehtelee

Valonlähteet saavat tuollaisen tähti-ilmeen kun on pieni aukko. Mitä isompi aukko, sen pienempi/huomaamattomampi tähti.

3. Vs: Kuu valehtelee

Tämä on ihan mukava.

4. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63
    Vs: Kuu valehtelee

Kävin pojan  lituska näytöltä katsomassa ja vasta siellä hokasin että vinossahan se. Oikaisin.

Pitää ostaa vatupassi tai joku.....lasinen vaateri. Vaikka mä tätäkin laitoin silmän mukaan kuinka suoraan siinä tiellä ja kattoin kauempaa kameraanikin, niin ei onnaa. Voiskohan olla kenno vinossa? No ei kait, silmät mulla näyttää, toinen itään ja toinen länteen.

5. ar

ar

432
    0
    0

Sininen sävy toimii.

6. kb

kb

2 235
    0
    0

Triviatietona tuosta tähtikuviosta voi laskea aukon lapojen määrän. Sakaroita on joko yhtä paljon kuin lapoja aukossa (tällöin lapoja on parillinen määrä) tai sitten kaksinkertainen määrä (pariton määrä lapoja).

7. Vs: Kuu valehtelee

Aikamoinen joulutähti. Taajamaa lähestyessä ajourat ja pilvet on kohdillaan.
    Juu, ja syvyyttä piisaa ihan etualalta kylille.

8. Vs: Kuu valehtelee

Beetlehemiinkö tässä ollaan menossa? Hieno

9. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

No mulla oli tämä beetlehem ajatus itelläkin päässä. Onneksi se ajatus kumpusi teistä katsojista. Ja siltä pohjalta kuvan nimi on myös totta.

10. Juke.K

Juke.K Well-Known Member

14 683
    233
    63

Niin unohdi vielä sanoa että muutama tuttuni on sanonnut että siinä on hyvä joulukortti. Tiedä vaikka sukulaiset tälläsen ensi jouluna saapi.

11. kb

kb

2 235
    0
    0

Niin, no, mahtaako olla tarkoituksenmukainen joulukortti jos sattuu käymään niin hassusti, että ensi vuona sattuu olemaan jouluna lunta ;)