Vs: Gangsterikuva Riippuu vähän siitä mitä olet hakemassa. Jos rajoitutaan pelkästään tuohon silmäkuoppien valaisuun ja jätetään muut seikat huomiotta, ongelma on yleensä siinä, että (pää)valo on joko liian kaukana tai liian pieni (pistemäinen) kohteeseen nähden. Valon kulma vaikuttaa tietysti myös jonkin verran. Apukin on silloin yksinkertainen, tuot sen valonlähteen riittävän lähelle kohdetta, ja/tai isonnat valaisevaa pinta-alaa. Eli usein sitä pehmennintä, oli se sitten sateenvarjo, softboksi, heijastin tai vaikka joku oma viritelmä. Asiaa voi toki yrittää korjailla useammalla eri valolla/heijastimella eri tavoin tällättyinä, ihan sen haetun tyylillisen ilmeen mukaan, mutta se perusjuttu on siis tuo valonlähteen koko/etäisyys suhteessa kuvattavan kupoliin.
Vs: Gangsterikuva Strippi- ja softbokseja voi tarvittaessa tuunata esim. grideillä, eikä tuon ongelman korjaus välttämäti edes edellytä softboksin käyttöä. Toisin sanoen se softboksi -sana ei ollut tuossa vastauksessa se olennainen juttu, mutta kuis nyt vaan. Onneksi polkuja 'valaistumiseen' on useita erilaisia, ja asiat (ainakin joskus) selviävät kokeilemalla kaikenlaista ihan itse, kunhan vaan pitää mielen avoimena. ;-)
Vs: Gangsterikuva Mä kanssa sain pikamalliksi pojan. Ja noitten silmien kanssa olikin ongelmaa. Kivahan näitä on opiskella ja harjootella. Kohta on koko suvulla faces gansterikuva. EDIT: Pieniä säädettyjä versioita lisäilin.
Vs: Gangsterikuva Vanhana film noir diggarina olen kiinnittänyt huomion siihen, että valo on kovaa ja suuntaavaa. Monesti silmiä valaistaan ihan erikseen kiilamaisella valolla kuten linkin esimerkistä selviää. Valo on luonteeltaan erilaista kuin mitä nykyisillä salamoilla saa aikaan. Ehkä jokin pikkusalama (EX tms.) olisi tässä hyvä, kun sen valo muistuttaa melko paljon noita vanhoja studiovaloja.
Vs: Gangsterikuva Totta.....pitää jatkaa harrastuksia taas toisaalla. Mää laitan vasemman silmän flässin ja oikean silmän flässin...heheh.
Vs: Gangsterikuva Jepjep, asenne on ainakin kohdallaan, sillähän pääsee jo pitkälle. Onnea valitsemallasi tiellä.
Vs: Gangsterikuva Mäpä vielä tuosta kokeilen yhtä versiota laittaa esille. Tuli säädettyä näyttö pitkästä aikaa. Pitää tutkailla, paljonko heittää nettikuva. EDIT:No nyt on kohdalla, ei heitä. Piti oikein säädellä näyttöjä näiden kuvian vuoksi kun saannu mieleistä aikaseksi. Olen tyytyväinen tähän viimeiseen kuvaan.
Vs: Gangsterikuva Heitit verrokiksi komedian, ootkos katsonut "public enemyn", siinä ei pää gangsteri itkua tihruta.
Vs: Gangsterikuva Nämä gangsterit ovat kyllä toisaalta niin siloposkisia ja kiltin näköisiä - katsekin on vähän tuollainen uskollisen spanielin katse, että voisihan siinä itkuun pillahtaa, jos näiden kanssa pitäisi ryövätä Fort Knox tai jotain sellaista...