Tervetuloa kameralaukkuun!

Pääset mukaan keskusteluihin rekisteröitymällä.
Register Now

Galluppi onko näytösi kalibroiti?

Keskustelu osiossa 'Yleistä keskustelua' , aloittajana Jari Siren, 3 Heinäkuu 2006.

No itselläni on kalibroitu näyttöja gamalla laitetuun verantuna tumma pää näkyy ihan erinlailla.
    Itse teen kuvista printtejä myöskin ja ne tulee oikein, mutta jos pääosalla on ei kalibroitu näyttö niin ptää kesiä jotakin.

Uskoisin että tämä on yleis hyödylinen kysely?

Siis onko näyttösi kalibroitu vai eikö se ole. = kyllä tai ei?

1. Anonymous

Anonymous Guest

Adoben Gammalla kalibroitu ja Ifin jo lopetetut Pro-kuvat just eikä melkein. Täytyy tähän vielä todeta, että ei ihan heti tule mieleen toista kuvaajaa, jonka kuvat olisivat yhtä tummia ja tukkoisia sävyiltään, kuin Sirenin kuvat. Tämän totean kaikella ystävyydellä.

2. Ok no pitää varmaan tummentaa näyttöä?
    Ottko muuten varma että ifi ei automaatti säätänyt sun kuvien tummuuta?
    Tare onko noi sun hevi kuvat taustaltaan ihan mustia?

3. Anonymous

Anonymous Guest

Ifin Pro-kuvissa ei ollut automaattisäätöjä. Noissa parissa hevi-kuvassa on täysin mustaa, muttei niissä koko tausta musta ole.

4. RB

RB Well-Known Member

9 391
    1 257
    113
    On.Gretach Ma...??? Eye-Onella. Siitä nyt on hetkiaikaa ja pitäis tehdä pikapuoliin uudelleen.

5. mvuori

mvuori Well-Known Member

10 669
    132
    63
    Tuota ei pitäisi olla tarvetta kysyä. Sinulla on käytössäsi ensiluokkainen kuvankäsittelyohjelma, jonka avulla saat helposti puolueettoman tiedon minkä tahansa kuvan minkä tahansa pikselin arvoista. Eli voit vaikka vertailla jonkun kuvan eri versioiden alueita numeroiden valossa.

6. peet

peet Member

764
    0
    16
    On

7. Lisäsin äänestysnappulat.

8. tsr_exec

tsr_exec Member

39
    0
    6
    Näyttöni on adobe gamma "kalibroitu" ... tosin en luota siihen kovin paljoa. Värit on kanssa vähän mitä sattuu mutta such is life. Kyselyyn vastasin jotta ei.

9. MJK

MJK

1 436
    0
    0
    Ei, tosin olen sitä säätänyt sen verran mitä ilman ylimääräistä rautaa olen irti saanut.

10. Heli

Heli Active Member

6 689
    0
    36
    Kuten myös. Ja ainakin IFIn kuvista tuli just sitä mitä pitiki.

11. spyderilla kalibroitu. ja ammattikuvasta tulee kuvat just eik melkein.

12. juice

juice

912
    0
    0
    Tarkimmalla mahdollisella mittarilla eli omalla silmällä kalibroitu

13. Samat sanat, mutta minun tauluni, joka on aina taustakuvana, on tämä

14. Sitä juuri tarkoitin. Linkitin vain pääsivulle, jotta eri framessa oleva valikko tulee mukaan.