Vs: Fujifilm x100 Eikös tuossa käsin viritettävässä leikakopsussa ollut semmoinen pikku harmi, ettei niitä oikein ole missään edes myytävänä (kaksiko yksilöä koko maailmassa jokin päivä sitten tai jotain ...)? Niin olen hiljattain jostain lukenut ... Itse ostaisin mieluumin kameran, mikä on oikeasti myytävänä. - E
Vs: Fujifilm x100 Voi olla että olen väärässä ja sekoitan jotenkin nuo epsonit ja niiden oudot mallimerkinnät ? Mutta kyllähän kameran pitää nyt vähintään Fuji olla ? Muuten kärsii tyylikkyys - eikä ehkä kehtaa kuvata ulkosalla tai muuten ihmisten ilmoilla ? ... Kauheata kuvata kameralla mille kaikki vaan nauraa - E
Vs: Fujifilm x100 valotustavan valinta? siis tarkoitatko vaihtaminen tilojen aukkoesivalinta, suljinaikaesivalinta, automaatti ja manuaali välillä? siinähän se on nupeissa ja renkaissa. suljinaikakiekossa on punainen A, niin myös aukkorenkaassa. kun ne molemmat on valittuna niin valotus on täysautomaatti. kun vain toisessa, niin sitä arvoa kamera prosessoi ite ja käyttäjä valitsee ite sen toisen. kun käyttäjä valitsee molemmat ite niin se on täysmanuaali. ei tarvi menuihin mennä.
Vs: Fujifilm x100 Klassiset valokuvaustavat ovat päässeet aikojen saatossa joiltakin unohtumaan tai niitä ei ehkä ole pleikkarisukupolvi edes ikinä oppinutkaan ? Itsestäänselvyyksiä kokeneemmille kuvaajille tuommoiset - en viitsisi edes nostaa noin ilmeisiä asioita esille - jos joku haluaa esittää kameratietouden yliasiantuntijaa "netissä" - ilman oikeaa pätevyyttä ja perehtyneisyyttä, niin eläköön harhoissaan, ei se minua haittaa. Olkoon onnellinen ... Edit : Tupu.
Vs: Fujifilm x100 Tarkoitin tuossa valotuksen mittaustavan vaihtoa, enkä ole tuota Tupu-nimistä henkilöä asiantuntijana pitänytkään, tuskin muutkaan.
Vs: Fujifilm x100 No entäs Hupu ? Relaa Ilmari70 - ei tää niin kauheen vakavaa ... Toi on vaan kamera - Kaupallista hapatusta ... Yrittävät todennäköisesti vain keplotella meiltä niska limassa tienaamamme pennoset tarjoamalla himoittavaa turhuutta - tyhjyyttä. Eihän meidän uhrien ole syytä riidellä keskenämme ? T Erska Edit : Lupu.
Vs: Fujifilm x100 Mitä pahaa on orgastisessa kamerahelvetissä? Fujin palikat näyttävät kuvien ja PDFn mukaan olevan aivan oikeissa paikoissa. Helposti säädettävissä ja kertavilkaisulla katsottavissa. Vaikka kuinka halveksisi filmikameroita, on vaikea keksiä paremmin suunniteltuja lay outeja kameran säätimissä kuin M-sarjan Leica, Nikon F tai halvemmista Asahi Pentax Spotmatic. Ei mitään liikaa. Voisivat ottaa mallija digijärkkäreihinkin - erityisesti Canon. Jos et sä tykkää Fujin olemuksesta se sun ongelma. Mä tykkään, vaikka olisin kuinka hippi-mikä-lie-puristi.
Vs: Fujifilm x100 Niin juuri. Kameran, jota itse haluaisin mieluiten käyttää, olisi oltava mahdolisimman looginen ja simppeli. Parhaat filmikamerat ovat. Mitä paremmin suunniteltu mekaaninen laite on, sitä enemmän se antaa sijaa luovuudella tekniikan kahlitsematta liikaa käyttäjää. Kaikki hypetys on itselleni vain silkkaa soopaa - leikkiä siitä voi toki joskus laskea - kuten kaikesta irvokkaasta ja groteskista nykyajan kaupallisesta pakkopullasta pitäisikin. - E
Vs: Fujifilm x100 Tosiasia on ettei kukaan teistä tule tätä Fujia hankkimaan, vaikka miten kehuisitte sen ulkonäköä. Kultanen Hasseli on mustakin tosi hieno, mutta en mä sitä silti ostais.
Vs: Fujifilm x100 No, kysy tuota siiten uudestaan kun asia on ajankohtainen (ilmeisesti joskus ensi keväänä).
Vs: Fujifilm x100 Totta kai ostaa, ostaa niitä Fujin ammattikameroitakin porukka. Miksi Fujin pitäisi tehdä halpa kunnon kamera digipuolelle, jos se tekee kalliita kameroita omalla nimellään -ja Hasselin... Kunnollinen kamera on nykyisin todella kallis. Toki minustakin olisi kiva jos se 70-luvun 400fim pokkarista olisi totta nykyisinkin. Ei vaan ole. Mutta ehkä kaikkien kameroiden pitäisikin olla rumia? On epistä jos joku kamera ei ole... ;-)
Vs: Fujifilm x100 Fujilla ei ole mitään ammattikameroita still-puolella, ei enää muutamaan vuoteen. Näytä nyt mulle tosta yksikin Fuji ammattikamera: http://www.shopfujifilm.com/cat_digcam.asp
Vs: Fujifilm x100 Veikkaan että monikin ostaa tämän. Harva digikamerauutuus herättää näin paljon näin polarisoitunutta keskustelua. Toiset vihaa ja toiset rakastaa, ja vehje tulee myymään kun häkä. Samat keskustelut näytetään käyvän monilla foorumeilla ympäri maailmaa. Hinta on esitietojen mukaan etsimellisen pen ep2:n luokassa, en nyt näe mistä suunnasta katsottuna tämä on kallis. Jos tarvitsee vaihtolinssejä tai diggailee kennonhinkkaamisesta, tämä kamera ei varmasti ole sopiva vaihtoehto.
Vs: Fujifilm x100 http://fujifilm.co.uk/professional/cameras/camera_02_gx680.html http://www.gf670.co.uk/ http://www.hasselbladusa.com/promotions/h4d-launch.aspx
Vs: Fujifilm x100 Harvoin saa lukea näin hullunkurisia ajatuksia. Samalla logiikalla talojen ovet ovat niitä varten, jotka diggailevat eteisen lattian luuttuamista. Kummallista, miten kameran rajoitukset näyttävät vaaleanpunaisilla Fuji-silmälaseilla (nyt on aikoihin eletty...) eduilta.
Vs: Fujifilm x100 Sen kennon hinkkaamisen voi ehkä ymmärtää vitsiksi. Tai sitten ei. Lauseen tarkoitus oli tuoda esiin se, että jos tarvitsee vaihto- optiikkaa, tätä kameraa ei tule tarvitsemaan.
Vs: Fujifilm x100 Totta. Tosin sama juttu on kaikkien kiinteäobjektiivisten kameroiden kanssa. On kiinteät objektiivit.