Vs: Fujifilm x100 Firmis päivitetty, oikein hyvältä vaikuttaa pikaisen kokeilun perusteella. Kunhan tässä nyt pääsee kunnolla kuvaamaan jotain, ni näkee sit paljonko kamera parani. En taida vieläkään päivittää s-versioon
Vs: Fujifilm x100 Jaa'a hitsi ku pisti tää päivitys miettimään kannattaako ostaa tuo ässä vai riittäisikö normi x100. Limited malli kyllä kiinnostaisi kovasti. Onko noiden tarkennuksessa oikeasti enää hirveästi eroa? Tarkennetaan nyt vielä että suurin osa kuvauksesta on kaupunki kuvausta ja jotain satunnaisia sisäkuvia tulee otettua. Kuinkas nois korkeat ISO:t, onko suurta eroa ässän eduksi?
Vs: Fujifilm x100 Noilla hintaeroilla kyllä perus x100 on loistohankinta. Nimimerkki: kertaalleen myynyt ja pakko oli hankkia takaisin. Ja toi musta on vaan niin paljon huomaamattomampi... Katukuvaukseen riittää (riitti jo edellisen firmiksen tarkennus) ja iso 3200 tuottaa IMO oikein loistavaa kuvaa. Auko manuaalisena/aika automaatiikka ja auto iso konfattuna max 3200 ja suljinaika min 1/60. Keskipisteellä tarkentaen ja antaa paukkua.
Vs: Fujifilm x100 Joo kyllä täytyy pistää tarkkaan harkintaan. Olisi hankinta listalla pari muutakin juttua niin tuolla erotuksella saisi ne melkein jo ostettua.
Vs: Fujifilm x100 Näinpä. Fuji on ainakin mulle vain yksi osa kalustoa, en osannut itselleni perustella syitä miksi tarvitsisin tuon "äSSän" Raha on kuin kuitenkin rajallista ja harrastuksen sisällä yrittää priorisoida sen semijärkevästi. Toisaalta, onko 30+ vuotiaan filkkakamat sitä, se onkin toinen juttu
Vs: Fujifilm x100 Jos joltain jäi huomaamatta, niin firmwaren 2.01 päivitys on ollut linjoilla pari viikkoa - http://www.fujifilm.com/support/digital_cameras/software/firmware/x/finepix_x100/ Korjauslista 2.0 versioon verrattuna on aika pieni, mutta kuitenkin: "The phenomenon is fixed that in Manual Focus mode, repeated pressing the shutter button halfway or repeated recording images could move focus position and the distance indicator to near side." Näin suoraan ikuisuuksia vanhasta (1.x versio, ei välttämättä edes 1.3) firmwaresta 2.01:een siirtyneelle tuo päivitys on ollut kyllä erittäin positiivinen yllätys. Tähän asti X100 on ollut melko vähällä käytöllä sen takia, että toimintojen hitaus esim. hämärässä kuvatessa on ollut lievästi sanottuna turhauttavaa. Onhan tuo kamera käynyt parilla ulkomaanreissulla ja yksissä hautajaisissa mukana viimeisen 2 vuoden aikana, mutta kotimaassa kuvaamiseen on aina löytynyt joku muu kamera joka toimii paremmin. Nyt tilanne näyttää kuitenkin muuttuneen. Aiemmin automaattitarkennus lähinnä hidasteli ja manuaalitarkennuksella ei tehnyt yhtään mitään ja nyt tilanne on muuttunut täysin. AF toimii hämärässäkin vikkelästi ja manuaalitarkennuksen piikkimoodi JA järkevästi toimiva tarkennuskierä tekevät tuostakin täysin käyttökelpoisen. Olin jo aikeissa myydä oman X100:n, mutta kyllähän tuo nyt taloon jää kun kamerasta tuli yllättäen täysin toimiva. Fujille: BRAVO!
Vs: Fujifilm x100 Täytyy oikein ihmetellä, miten paljon nykyään onkaan elektronikan ohauksesta kiinni kameroiden kyvyt.
Vs: Fujifilm x100 Jos pitäisi veikata, niin tässä tapauksessa X100s on todennäköisesti raudaltaan niin lähellä vanhaa mallia, että tuon kehitystyön tulokset on saatu helposti portattua vanhan mallin kanssa yhteensopivaksi. Tuskin tätäkään olisi tapahtunut jos X100 olisi jäänyt X* tuoteperheen ainoaksi malliksi. Siitä kyllä hatunnosto, että kamera jonka tuotanto on jo lopetettu saa näin laajan päivityksen. Tai jos tätä ajattelee toisinpäin - vihdoinkin Fuji X100 on toiminnoiltaan ja toimivuudeltaan sellainen kamera joka sen olisi pitänyt olla vuosia sitten.
Vs: Fujifilm x100 Mulla ei ollut ongelmia aiempienkaan firmiksien kanssa. Loistokamera ihan alusta asti. Toki parantunut entisestään päivitysten myötä.
Vs: Fujifilm x100 Hurrataan sille, että kameraa on päivitetty. olympus ja canon toimii kyllä huomattavasti viisaammin tuomalla aina uutta mallia markkinoille.
Vs: Fujifilm x100 Tarkennan vähän kommenttiani. 1) On hyvä että Fuji kehittää vanhojen tuotteittensa softaa 2) On huonoa, että Fuji toi X100:n markkinoille puolivalmiina
Vs: Fujifilm x100 No juu, tottahan tuo on. Tosin kaikki peilittömät taitavat olla vielä puolivalmiita.
Vs: Fujifilm x100 Valmista kameraa ei taida olla olemassakaan. Vaikka olisi kuinka hyvät ominaisuudet, niin aina jotain puuttuu tai on pielessä. Tämän olen todennut näitä juttuja lukiessa
Vs: Fujifilm x100 On valmiita kameroita jo olemassa. Jo d700 on oikein toimiva peruskamera ilman suurempia ongelmia. Kuvanlaatu tietty parantuu jatkuvasti, mutta sehän on normaalia. Peilittömät ovat vielä kehitysvaiheessa.
Vs: Fujifilm x100 Silti joku voi olla tyytyväisempi kehitysvaiheessa olevaan peilittömään, kuten esim otsikon kameraan, verraten tuohon mainitsemaasi d700:en. Itselläkin näin kävi, vaikka ohjelmistonumerokin oli X100:ssa aika alkutekijöissä.
Vs: Fujifilm x100 Niinpä. Olin itsekkin oikein tyytyväinen x100ässään reissukamerana. Minä taas käsitän tämän fujin päivitystahdin niinkin, että uskallan ostaa myös tulevankin fujin "keskeneräisenä." Itse asiassa voisin ostaa sen huhutin x200 FF mallin vaikka heti No ei... Toivottavasti etsin ja kennotarkennus ottavat ison hyppäyksen eteepäin ennen ff mallin julkaisua. Tarkennuksen toiminta on taas muutaman pykälän tärkeämpi isommalla kennolla.
Vs: Fujifilm x100 No mä taas en isompaa kennoa kaipaa. Mutta esim 85 mm kinovastaavalla putkella oleva X100s vastine vois olla cool
Vs: Fujifilm x100 Nyt minua vähän harmittaa kun aikanaan myin X100:n. Kahlasin sen kanssa niiden alkupään softaversioiden läpi ja himmentimenkin korjasin. Sitten myin pois… Olisi ehkä kannattanut olla kärsivällisempi. Jos nyt uuden (siis käytetyn) X100:n ostaisin, sattuisi siihen minun tuurillani himmenninvika jonka kustannukset saisin takuuajan jälkeen maksaa itse :-/ Ihan kätevää voisi olla, että järjestelmäkameran sijaan olisikin kaksi tämöistä pokkaria eri polttoväleille. Vaikka 28m ja 60mm tai 85mm.