Vs: Fujifilm x100 Kyseessä on juurikin kyseinen tila eli kyljestä liukukytkimellä takaisin af-s tilaan niin tuttu neliö palaa paikalleen.
Vs: Fujifilm x100 Kameran vasemmalla sivulla on nuppi, joka ilmeisesti on nyt tilassa jatkuvatarkenus af-c, käännä se af-s asentoon niin silloin se on yksittäistarkennus tilassa.
Vs: Fujifilm x100 Heh joo, kyljessä oleva nappula oli luiskahtanut väärään asentoon... olin mentaalisesti päättänyt että ongelman ratkaisu löytyy jostain valikosta etten edes nappuloita katsonut (tuohon nappulaan tuli koskettua vain ihan alussa kun piti kokeilla MF:ää ja on sen koommin kokonaan unohtunut ) Kiitos!
Vs: Fujifilm x100 Oletteko muuten huomanneet af-c tarkennuksen toimivan millään erityisellä tavalla? Siis verrattuna af-s tilaan. Neliö muuttuu ristiksi, mutta ei minun Fuji silti mitään kohdetta seuraa. Näitä X100:n pikku erikoisuuksia...
Vs: Fujifilm x100 [/quote] Kameran vasemmalla sivulla on nuppi, joka ilmeisesti on nyt tilassa jatkuvatarkenus af-c, käännä se af-s asentoon niin silloin se on yksittäistarkennus tilassa. [/quote] Oletteko muuten huomanneet af-c tarkennuksen toimivan millään erityisellä tavalla? Siis verrattuna af-s tilaan. Neliö muuttuu ristiksi, mutta ei minun Fuji silti mitään kohdetta seuraa. Näitä X100:n pikku erikoisuuksia... [/quote] Olen huomannut! Kerran af-c (continuous af) oli mennyt vahingossa päälle, ja kamera tarkensi jatkuvasti ristin kohtaan vaikka ei painanut laukaisinta. No senhän saa pois kääntämällä vivun af-s (single af) asentoon.
Vs: Fujifilm x100 [/QUOTE] Todellakin, noinhan se X100:n af-c toimii. Aika takaperoista järkkäreihin verrattuna, laukaisinnastan painaminen puoliväliin nimittäin lukitsee tarkennuksen. Valotusongelmat ovat täällä kärjistyneet siihen asteeseen, ettän noin 1/3 kuvista on raakasti ylivalottuneita. Tein testejä himmentäen ja täydellä aukolla. Vika on aivan ilmeinen, himmennin jumittaa. Superkuvassa puhuivat 3vko huoltoajasta, jopa pidemmästäkin :-( Varaosista kuulemma pulaa. Lieneekö totta?
Vs: Fujifilm x100 Mm. iibessa myydään Fujiin sopivaa laajis- ja telelisäkkeen settiä. Hintaa ei ole kuin luokkaa 40 dollaria, muistaakseni, mutta kysyn silti onko kellään kokemusta? Kamerani on muuten yhä huollossa. Maahantuojan toiminta oli oikein asiallisen tuntuista asiakaspalautuksineen, en siis joutunut maksamaan posteja. Myönsivät myös auliisti, että valotusongelmia X100:ssa on ollut aika paljon. Huonompi puoli asiassa on se, että huolto on Englannissa ja kestänee luokkaa 3vko. Olisi ollut kiva ottaa Fuji mukaan syyslomareissulle, mutta ei kun ei.
Vs: Fujifilm x100 Joo mulla on lisäkkeet ja laukut iibein kautta. Tuolla on hyvää tietoa hyvistä ostopaikoista: X100 Enthusiasts in Photography – Leeds Wedding Photographer
Vs: Fujifilm x100 Hain eilen Fujin takaisin takuuhuollosta. 2 viikkoa ja pari päivää päälle kesti koko huoltoreissu paikallisesta liikkeestä alkaen ja sinne takaisin päätyen. Ilmeisesti ei tarvinnut Euroopan ulkopuolelle huoltoon lähettää. Olin jo varautunut pidempäänkin aikaan, jopa kuukaudesta on puhuttu. Himmeninhän siinä jumitti ja linssi on nyt takuuseen vaihdettu. Nyt valottaa oikein kaikilla aukoilla .
Vs: Fujifilm x100 Uudet nahat! http://www.dpreview.com/news/1110/11102415fujiX100firmwareandcovers.asp
Vs: Fujifilm x100 Jotenkin huvittaa x100 enthusiasts! Kamera, joka on ollut alle vuoden markkinoilla ja Kameralaukkulaisistakin yli 70%, jotka laitteen osti, on ehtineet myydä sen jo myyntipalstalla eteenpäin. Fujilla on kyllä maailman paras markkinointikoneisto luomaan mielikuvia.
Vs: Fujifilm x100 Pakko kysyä paria asiaa. oletko kuvannut X100:lla ja mistä olet repinyt nuo prosentit?
Vs: Fujifilm x100 ? Epäiletkö ettei kukaan ostanut niitä myytäviä, vai mistä negaatiosi pursuaa? Onko omakotitalo epäsuosittu, jos se myydään nopeasti? Joku tyhmä voisi kuvitella että kamera, joka ei käy kaupaksi, olisi kamera, joka ei ole suosittu eikä sitä haluta, eikä sellainen, joissa kauppa käy sutjakkaasti. Sekä uutena että käytettynä. Taidat olla aika hyvä luomaan mielikuvia.
Vs: Fujifilm x100 Hypetys on ollut kovaa ja jälkimarkkinat toimii. Koska kaikilla kameraa kuolanneilla ei ollut tuohta uuteen yksilöön, mutta pankkitiliä nipistetään, kun käytetyn hinta on esim 750,-. En muista nyt nikkiä, mutta täällä oli yksikin kaveri, jolla oli blogi, johon päivitti X100 kuvia kuva/päivä ja kehui, että paras kamera ikinä... No, se paras kamera ikinä oli elokuussa myyntipalstalla! Nomadille: Ei en ole kuvannut ko kameralla, eikä pointtini ole onko se hyvä vai huono, vaan että aika moni on sen hylännyt puolen vuoden sisällä ostosta. Jos minä ostan kameran, johon olen edes jollain tasolla tyytyväinen, en sitä myisi puolen vuoden sisällä ostosta.
Vs: Fujifilm x100 Se että 999e hintaista kameraa myydään käytettynä 750 eurolla on normaalia. Ei 25% arvonlaskussa mitään erityistä ole. Oman Fujini ostin kesällä käytettynä 800 eurolla, mukana vastavalosuoja ja vara-akku. Hinnat siis linjassa. Ja mitä siihen tulee miksi joku myy kameran - ei sinun siitä tarvitse välittää. Minä en ainakaan välitä. Ajattelen ihan vaan itseäni. Kuvaan kameralla niin kauan kuin en sitä myy. Ja Fujin tapauksessa myymiseen on kai useimmilla vaikuttanut enemmän ajatus suht kalliin kameran realisoimisesta muiden hankintojen rahoittamiseksi, kuin se, että Fuji X100 olisi ollut jotenkin huono tai virheostos. Näin varmaan myös mainitsemasi bloginpitäjän tapauksessa (vaikkei nyt edes tiedetä kenestä on kyse).
Vs: Fujifilm x100 En kritisoinut enkä dissaillut myyntihintaa, vaan otin sen tuolta myyntipalstalta viimeksi myydystä ja tarkoitin vain, että ne henkilöt, jotka eivät ilenneet ostaa kameraa 999,- hintaan tekevät nyt kauppoja pikkasen alemmalla hinnalla. Tämän vastasin Kuikurille joka sanoi, miksi x100 kamerat käyvät niin hyvin kaupaksi. Siis nämä henkilöt, kuten sinä, olette jälkimarkkinareservi joka on koukuttunut X100 ennakkomainonnasta. Mutta koko pointtini on, miksi siis luopua hyvästä huippuhyvästä kamerasta, 750 ei kenenkään taloutta pelasta. Luulisi tällä logiikalla myyntiosion olevan pullollaan Markkku kakkosia ja muita täydenkennon kameroita, joita hipsterit luukuttaa pikkurahan pulassa. Ei, kyse on jostain muusta... ko kamera ei yksinkertaisesti riitä aktiivi valokuvauksenharrastajalle. Bottomline: kuinka puoli vuotta markkinoilla olevalla kameralla voi olla maanikkofaneja (=enthusiasts), kun eivät viitsi edes omistaa laitetta puolta vuotta pitmpään. PS Henkilö johon viittasin taisi olla nimimerkki juhanalappalainen.
Vs: Fujifilm x100 Se johtuu siitä että Fuji X100:n kaltaista kameraa on odotettu niin kauan. Edelliset isokennoiset pokkarit mm. Sigma dp ja Leica X1 on koettu enempi vähempi pettymyksiksi. Mutta pikkuprobleemeistaa huolimatta Fuji miellyttää, ei vähiten etsimensä ja kuvanlaatunsa vuoksi. Jep. Hänen kaltaisensa valokuvaaja toki vaihtaakin kalustoaan nopeammalla kierrolla (kulloistenkin tarpeiden mukaan) kuin meikäläinen harrastaja.
Vs: Fujifilm x100 Niitä sanotaan kameraharrastajiksi. Niitä on joka merkille, kaikille merkeille eikä millekään merkille. Itse olin myös erittäin kiinnostunut kyseisestä kamerasta, eikä syynä ollut merkki vaan kamera itse. Ja kaiken huipuksi enenkuin sitä edes kaupasta sai. Olen edelleen innoissani tuosta, mutta en ole aikonut sitä ostaa -missään vaiheessa, näillä digihinnoilla. Intoni ei oler valmistajan touhu vaikuttanut, en edes tiedä mitä valmistaja on tehnyt, ehkä moni muu on seurannut Fujin tekemisiä, että voi sanoa mitä kaikea se onkaan tehnyt. Minua on kiinistanut tuo kamera, ei Fujin markkinointi ;-) Ja kuten Nikonin D700 on harrastajan perusjärjestelmäkamera, ajattelin että tuo Fuji olisi harrastajan peruskompakti. Ei sen enempää. Se, että nykyään on erittäin harvinaista, että näemme jotain normaalia, peruskamaa, se on omituista ja oikeastaan myös kammopttavaa, mutta se sitten harvinaisuutensa takia saa aikaan intoa. Se ei siis ole näiden kameroiden etu, vaan kaiken muun tarjonnan taka ;-D
Vs: Fujifilm x100 Onhan täällä muutama selvä kameraharrastaja, joka ostaa aina uuden kameran ja muutaman viikon päästä vaihtaa. Kai siitä omat kiksinsä sitten saa, vaikka taitaa moinen harrastus vaatia varakkuutta kun harvoin siinä kierrossa mitään voittaa. Mutta mitäs mä tähän kun oma kameranvaihtosykli menee vuosissa (no 2 poikkeusta on tullut eteen, koemielessä hankitut halvat kamerayksilöt jotka sitten jäivät tarpeettomiksi kun eivät soveltuneet mun käyttöön)
Vs: Fujifilm x100 N. 50% :isesti ostin Fujifilm x100 kameran uteliaisuudesta ja samalla kokeilin ja vertailin sitä Panasonicin Gf3+20mm+14mm settiin. Molemmat ovat hyviä omilla vahvuuksillaan, mutta Fuji vakuuttaa kuvanlaadultaan enemmän, eikä ole tarkoitus myydä pois. On se niin hyvä kaikkeen leppoisaan katu- ja vapaa-aika ja heikossa valossa kuvailuun.